JRup: qi gong je soucasti FG, ale jadro neni ve cviceni, ale ve zuslechtovani charakteru. Ten podle FG zahrnuje Pravdivost, Soucit, Snasenlivost, ale take nejruznejsi lidska pripoutani, kterych je treba se zbavit. (jestli si neumis predstavit pripoutani, jsou to ta sama pripoutani o kterych mluvi buddhismus). Pravidlo, ktere v nasi komunite mame, je snad jen to, ze se nezapojujeme do politiky a nesmime lecit. Ikdyz ve vyjimecnych situacich je mozno lecit, ale to jen ze soucitu a nesmime za to brat zadne dary ani penize.
Jednou jsem nekde cetl toto: "Kdo premaha druhe, je silny. Kdo premaha sebe, je mocny." Myslim ze je na tom kus pravdy, ja si na to vzdycky vzpomenu.
Predem byt zapasnik se urcite nerovna byt agresivni. Spise je to individualni v tom, jak se k tomu kdo postavi. Trener neuci, jak se ma kdo chovat, takze pristup k zapaseni si kazdy tvori sam. Ja jsem si udelal hloupy pristup a snazil jsem se zesilovat zlost. Co se tyce tvrzeni nekterych mistru jak pises. Myslim ze je to individualni - jde o to, ze jestlize si nekdo udela pripoutani k boji, bude samozrejme bojovat at se deje co se deje, klidne i na novinovem stanku. Je to jenom o tom, jak se k tomu clovek postavi. Ale opravdu si myslim, ze v bojovych sportech, kde se neuci zadna filosofie boje ani nic podobneho, je riziko takoveho pripoutani urcite vetsi.
madmax: sport je urcite dobry a muze prospet. Nema TJ Sokol porekadlo "v zdravem tele, zdravy duch"?
Je to spise debata na delsi dobu. Jestli neznas knihu Dan Millman - Cesta pokojneho bojovnika, myslim ze by bylo dobre si ji precist, je to opravdu dobra kniha a muze vnest svetlo na nektere veci. Nevim jestli delas BU, ale bojovnik je v te knize myslen stav mysli.
Slyší-li vynikající učenec mluvit o tao,
snaží se ze všech sil je následovat.
Slyší-li průměrný vzdělanec mluvit o tao,
občas je zachovává, občas o ně nedbá.
Slyší-li polovzdělanec mluvit o tao,
dá se do hlasitého smíchu.
Kdyby však tao nebylo vysmíváno,
ani by to nemohlo být opravdové tao.
Proto se praví v mudrosloví:
Tao ve svém jasu zdá se temné,
ve svém postupu zdá se ustupovat,
ve své prostotě zdá se podružné.
Lao-c'