Potravinové doplňky a výživa

tchaj-ťi, čchi-kung, meditace, filosofie, náboženství, kultura...

Moderátor: PC

Příspěvekod Dexter_MC » ned 02. říj, 2005 7:06

Zdravým všetkých
Chcel by som sa spýtať: čo všetko obsahuje a na čo všetko je dobrý zelený čaj :?:
Diky
Dexter_MC
diskutér - nováček
diskutér - nováček
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř 17. srp, 2005 23:00
Bydliště: PiešťanySlovensko

 

Příspěvekod JAQ » ned 02. říj, 2005 21:10

polyfenoly (katechiny) (30%), kofein (cca 4%), theobromin, theofylin, pryskyricne latky (3%), mineraly (draslik, hlinik, horcik, vapnik, zinek, zelezo, fosfor, sodik, fluor, mangan), vitaminy (C, E, B1, B2, B6, P)
Je toho dost ale pri litru denne to doporucenou denni davku nepokryva ani z daleka... navic se pri prekroceni urcite teploty vetsina vitaminu znici...
JAQ
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 93
Registrován: pon 28. bře, 2005 23:00
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Riverman » stř 12. bře, 2008 11:20

Zdravim...chtel bych se vas zeptat, jestli nemate zkusenosti s produktem od firmy Penco After Activity http://www.penco.cz/index/pg/product/pid/21

Jde me o to, jestli za tuto cenu muzu dostat neco, co ma skutecne nejaky regeneracni efekt. Mam v planu si to koupit a pit po treninku (thai, sanda). Nebo mate dobry zkusenosti s necim jinym? Diky.
"Je lepší každý den udělat pět kliků, než každý den neudělat patnáct."
Riverman
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 375
Registrován: stř 22. zář, 2004 23:00
Bydliště: Brno

Příspěvekod migli » stř 12. bře, 2008 12:07

No.... penco a jeho produkty jsou spis takova limonada, stejne jako vetsina "iontaku". Pokud to nebyl vykon, po kterem mas skoro krece (neboli nejsi vrcholovy sportovec), tak tyhle veci jsou spis lizatko pro psychiku s placebo efekterm.

Vymackej si cely citron, pridej lzicku glukopuru, lzicku fruktozy a zalij vodou - vysledek je mozna jeste lepsi :wink:. Anebo pivo - pro nektere nejlepsi varianta, zvlast kdyz jsi po treninku rozjety a mas problemy se spankem.

Jestli ti jde o to, abys nemel po treninku bolave svaly, tak spis po treninku venuj deset minut uvolnujicimu strecinku, a doma si dej horkou vanu s hrsti soli (fajnsmekr si prida eukalyptovou, normalni staci). A pokud se ti rozjede svalova horecka, tak me se osvedcil "nurofen stopgrip", pripadne neco obdobneho + mirna forma pohybu, aby se svaly rozhybaly (stinovani pred zrcadlem nebo svihadlo nebo lehce vybehat... idealne s hlidanim TF).
migli
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 479
Registrován: stř 21. pro, 2005 0:00

Příspěvekod Riverman » stř 12. bře, 2008 12:46

migli píše:No.... penco a jeho produkty jsou spis takova limonada, stejne jako vetsina "iontaku". Pokud to nebyl vykon, po kterem mas skoro krece (neboli nejsi vrcholovy sportovec), tak tyhle veci jsou spis lizatko pro psychiku s placebo efekterm.

Vymackej si cely citron, pridej lzicku glukopuru, lzicku fruktozy a zalij vodou - vysledek je mozna jeste lepsi :wink:. Anebo pivo - pro nektere nejlepsi varianta, zvlast kdyz jsi po treninku rozjety a mas problemy se spankem.

Jestli ti jde o to, abys nemel po treninku bolave svaly, tak spis po treninku venuj deset minut uvolnujicimu strecinku, a doma si dej horkou vanu s hrsti soli (fajnsmekr si prida eukalyptovou, normalni staci). A pokud se ti rozjede svalova horecka, tak me se osvedcil "nurofen stopgrip", pripadne neco obdobneho + mirna forma pohybu, aby se svaly rozhybaly (stinovani pred zrcadlem nebo svihadlo nebo lehce vybehat... idealne s hlidanim TF).


Diky...no krece apod. nemam, ale obcas skoro lezu po ctyrech jak jsem vyzdimanej, proto jsem myslel, ze tyhle veci muzou dobre doplnit cukry a proteiny. Necekam od toho zadnej zazrak, jde me o to vedet, ze to muze trochu pomahat a neni to prave jen placebo nebo jen nejaky sladky piti.

Po trenalu davam nealko pivka (2-3) normalne, jezdim autem a u nich rad zustanu :)

Myslis, ze muze byt vhodny pit behem a po trenalu vodu s trochou glukopuru a pripadne soli? Zase me jde o to, jestli se to muze efektivne projevit ve vydrzi behem cviceni a nasledne regeneraci. Ja na tyhle veci normalne kaslu, ale ted si rikam, proc to nezkusit. Jeste k tomu citronu, ten je k cemu?

Bolavy svaly mam ve snesitelne forme snad porad, obcas to prestrelim a chodim pak v praci jak duchodce, ale to zna asi kazdej :). Strecink apod. je soucast kazdyho myho treninku. Az se svalovka zas objevi, tak ten nurofen zkusim, diky za typ.

Premyslim prave nad tim, jestli ty ruzny sacharido-proteinovy sajrajty muzou nejak pomoct nebo se da stejnyho efektu dosahnout beznymi prostedky jako voda, cukr, sul..pivko. a jejich dobrou kombinaci :)
"Je lepší každý den udělat pět kliků, než každý den neudělat patnáct."
Riverman
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 375
Registrován: stř 22. zář, 2004 23:00
Bydliště: Brno

Příspěvekod farmer » stř 12. bře, 2008 13:27

Nezdá se mi moudré cpát do sebe Nurofen jen kvůli svalovce. Přes den s ní není problém a pokud chceš cvičit, tak se rozehřeješ a dá se jet dál.
Navíc pokud cvičím pravidelně, je to spíš příjemná bolest a radost z dobře odvedené práce než věc, které bych se chtěl za každou cenu zbavit.

Moje osobní zkušenosti:
Při tréningu piju čistou vodu, necítím výrázné zlepšení s iontovým nápojem, ale nejsem proti němu, občas si ho dám na chuť.

Hodinku, dvě před tréningem lehčí jídlo s obsahem bílkovin a delších sacharidů, třeba kousek masa, tvrdého sýra a rýži.

Půl hodiny po tréningu si namíchám drink z 35g bílkoviny (údajně zhruba tolik, nebo něco málo víc dokáže tělo jednorázově strávit) a 85 g sacharidů (1/3 glukopur - rychlé cukry, 2/3 maltodextrin - pomalé cukry). 85 g proto, abych pokryl zhruba 1g/kg tělesné hmotnosti. Půl hodinky to postupně upíjím.
Tohle vše proto, protože ze všeho co jsem kdy četl a nastudoval, do 2 hodin po tělesné zátěži je otevřené jakési okno, kdy tělo dokáže vstřebat nejvíce živin. Když už se tak namáhám, chci to tomu tělu co nejlépe vrátit a tady je efektivní možnost. Jedině tady používám proteiňák, protože je rychle vstřebatelný (konkrétně syrovátkový protein) a nezatěžuje hned po cvičení tolik, jako tuhá strava. Zbytek dne běžné jídlo častěji v rozumných dávkách a jen malé množství tuků.
Zhruba hodinku po tomhle nápoji si dám normální jídlo.

Ještě teda ráno je to jinak, běhám, nebo stínuju nalačno, potom postupuju stejně jako po cvičení.

Tak to dělám já, pokud se chce inspirovat někdo, kdo o tom neví vůbec nic, ale pokud máte svoje způsoby, které vyhovují, jenom dobře
:)
farmer
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 132
Registrován: stř 26. zář, 2007 23:00

Příspěvekod Riverman » stř 12. bře, 2008 13:43

farmer píše:...

Půl hodiny po tréningu si namíchám drink z 35g bílkoviny (údajně zhruba tolik, nebo něco málo víc dokáže tělo jednorázově strávit) a 85 g sacharidů (1/3 glukopur - rychlé cukry, 2/3 maltodextrin - pomalé cukry). 85 g proto, abych pokryl zhruba 1g/kg tělesné hmotnosti. Půl hodinky to postupně upíjím.
...
:)


Diky za rady.
Muzes se prosim podivat na tento produkt od Penca?
http://www.penco.cz/index/pg/product/pid/23

Co si o tom myslis?

Techto vyrobku je na trhu hromada a vyznat se v tom co je smysluplny a co ne je na dlouhy studium.
"Je lepší každý den udělat pět kliků, než každý den neudělat patnáct."
Riverman
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 375
Registrován: stř 22. zář, 2004 23:00
Bydliště: Brno

Příspěvekod farmer » stř 12. bře, 2008 13:52

Riverman píše:
farmer píše:...

Půl hodiny po tréningu si namíchám drink z 35g bílkoviny (údajně zhruba tolik, nebo něco málo víc dokáže tělo jednorázově strávit) a 85 g sacharidů (1/3 glukopur - rychlé cukry, 2/3 maltodextrin - pomalé cukry). 85 g proto, abych pokryl zhruba 1g/kg tělesné hmotnosti. Půl hodinky to postupně upíjím.
...
:)


Diky za rady.
Muzes se prosim podivat na tento produkt od Penca?
http://www.penco.cz/index/pg/product/pid/23

Co si o tom myslis?

Techto vyrobku je na trhu hromada a vyznat se v tom co je smysluplny a co ne je na dlouhy studium.


Dle mých skromných znalostí je to složením ok, ideální právě po tréningu. Firmu si hodnotit nedovolím. Jeden chválí Penco, druhý Vitalmax, apod. Já se snažím zdroje střídat, jednou to, podruhé to. Radši si ale koupím koncentrovaný protein (třeba 80%) a cukry (glukozu, maltodextrin) si do toho namíchám sám, vyjde to levněji. Taky si dávám více proteinu.
farmer
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 132
Registrován: stř 26. zář, 2007 23:00

Příspěvekod migli » stř 12. bře, 2008 15:07

2 farmer:

asi kazdy mluvime o jine svalove horecce :twisted:, ja mam na mysli stav, kdy (napr.) jen narovnam ruku a triceps jde do krece, k tomu zvysena teplota a klidova TF lita nekde vysoko... pak bych ten nurofen nezatracoval :wink:, ale kazdemu podle jeho gusta.

2 Riverman:

ono to chce vyzkouset, co ti sedne. Farmer psal sacharidy pred treninkem, to mohu ze sve zkusenosti potvrdit (ma oblibena je ryze nasladko s jablkem a hrozinkami :)). Na pitny rezim obvykle staci voda, kdyztak kvuli chuti(nebo tzv. zabe v zaludku) do ni neco dej - klidne i obyc. sirup (od tech "iontovych sirupu" se to skoro nelisi).

Ten citron je jako vsechny citrusy neco jako zdroj mineralu(tusim draslik, horcik, fosfor, zelezo...taky nejake bioflavonoidy...).


No a co se tyka potreninkovych koktejlu - to co psal farmer. A co se tyka znacek - jukni na sacharidove napoje na obchod.ronnie.cz . Resit predevsim slozeni - bilkoviny syrovatkove, cukry pokud mozno maltodextriny, fruktoza, glukoza, a pak cena/kg. Hodne informaci najdes v clancich a na foru na www.ronnie.cz . A nezapominant na suplementaci vitaminy + mineraly.
migli
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 479
Registrován: stř 21. pro, 2005 0:00

Příspěvekod Lada » stř 12. bře, 2008 15:27

migli píše:Jestli ti jde o to, abys nemel po treninku bolave svaly, tak spis po treninku venuj deset minut uvolnujicimu strecinku, a doma si dej horkou vanu s hrsti soli (fajnsmekr si prida eukalyptovou, normalni staci). A pokud se ti rozjede svalova horecka, tak me se osvedcil "nurofen stopgrip", pripadne neco obdobneho + mirna forma pohybu, aby se svaly rozhybaly (stinovani pred zrcadlem nebo svihadlo nebo lehce vybehat... idealne s hlidanim TF).


Já u fajnšmekrů viděl že si spíš dají po velkém výkonu ledovou lázeň (vana s ledovou vodou a ledem) :twisted: aby je neboleli svaly a mohli další den naplno trénovat, ale já bych do toho nešel to by mě zabilo..

Jinak já chodím většinou po posilce hned do bazénu, zaplavat si a protáhnout se ve vodě taky se svaly pěkně uvolní
Lada
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 793
Registrován: ned 20. srp, 2006 23:00

Příspěvekod farmer » stř 12. bře, 2008 16:47

migli píše:2 farmer:

asi kazdy mluvime o jine svalove horecce :twisted:, ja mam na mysli stav, kdy (napr.) jen narovnam ruku a triceps jde do krece, k tomu zvysena teplota a klidova TF lita nekde vysoko... pak bych ten nurofen nezatracoval :wink:, ale kazdemu podle jeho gusta.
.


Ale to je úlet, ne? To míváš často? Já myslím, že ti spíš chybí nějaké vitaminy a minerály. Hořčík.
farmer
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 132
Registrován: stř 26. zář, 2007 23:00

Příspěvekod Lada » stř 12. bře, 2008 17:17

....chybyčka se vloudila
Lada
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 793
Registrován: ned 20. srp, 2006 23:00

Příspěvekod migli » stř 12. bře, 2008 17:47

farmer:

no ulet to je, stane se tak 1-2x do roka, obvykle kombinace extra dobre nalady s tim, ze vyzkousim nejaky novy posilovaci workout (300, ross enamait). Presvihnu tempo, a telo mi to nezapomene :twisted:
migli
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 479
Registrován: stř 21. pro, 2005 0:00

Předchozí

Zpět na posilování, relaxace, zdraví, duchovní rozvoj

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Yahoo [Bot] a 3 návštevníků