Kult osvícení

tchaj-ťi, čchi-kung, meditace, filosofie, náboženství, kultura...

Moderátor: PC

Příspěvekod Riverman » stř 08. čer, 2005 8:27

ryunin píše:Teď chci udělat něco jinýho než dřív. Začal jsem tento thread úvahou na téma osvícení. Jelikož mě tu prakticky nikdo neznal, neměl nikdo potuchy, kde jsem tu úvahu vzal. Někdo si myslel, že jsem to opsal, jiný že špatně přeložil, další že to jsou moje vlastní scestné myšlenky. Chtěl bych teď udělat experiment.

Nebudu tady psát , co jsem naspal já, i když vlastní zkušenost a vlastní zpracování té které filozofie a praxe je také důležitá, ale nadhodím tady totéž téma - tentokrát za použití autentických zdrojů.

Zajímalo by mě, jak tu kdo bude reagovat na slova autentických učitelů, jistě ne tak, jako na to, co jsem psal já, čili Blábol, nerozumíš, jdi mi k šípku a podobně.

Vaše reakce měly jistě svou cenu a vlastně tu vedly k opravdu upřímné diskuzi na téma, které jsem tak kontroverzně nakousl. Jsem had, který uštknul , jsem jedovatý had, který uštknul. A na místě, kde jsem uštknul, se začala stavět veliká klinika. Ten had se skrývá v klubíčku kdesi pod krabicí s obvazy...

Takže hada necháme hadem a necháme na to samé téma promluvit autentické učitele.

No jenom jestli jsi nahodou kdysi neustknul sam sebe a tu kliniku sis nestvoril sam pro vlastni vyleceni.....:-)..
"Je lepší každý den udělat pět kliků, než každý den neudělat patnáct."
Riverman
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 375
Registrován: stř 22. zář, 2004 23:00
Bydliště: Brno

 

Emoce

Příspěvekod Anonymní » stř 08. čer, 2005 10:11

Dost se stýkám s cizinci. Oni samozřejmě mají naivní představy, jak to chodí v Čechách, nedokážou docenit třeba drobné fórky v českých filmech atd. Ale na druhou stranu zase některé problémy, které my vnímáme jako těžko řešitelné, pro ně skutečnými problémy nejsou. Proč to neuděláte takhle, ptají se? No jo, proč, ksakru!
To je podle mě ona mysl začátečníka, čistá mysl apod.

Začátečník může mít velmi neukázněnou mysl, s nekontrolovatelnými hnutími jako je zlost, smutek, neklid.


Zlost a smutek jsou základní emoce stejně jako radost či strach. Nevím, jestli buddhové necítí zlost a smutek, ale velmi malé děti je vyjadřují bez problému a to ještě nemají ponětí o já. Proto myslím, že jsou to přirozené reakce, které se snaží uvést člověka do rovnováhy. Samozřejmě naše snahy o kontrolu potlačením je silně deformují. Například zlost, pokud je zachycena v počátku a je jí dán určitý prostor, je silným motorem k činu. Smutek zase vyjádřením touhy či nutnosti přijmout nějakou změnu. Strach zase varuje a nabádá k ústupu.
Anonymní
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 8403
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvekod ryunin » stř 08. čer, 2005 10:57

Empty_Bell píše:"Náš způsob nespočívá v tom, že bychom se snažili něčeho dosáhnout. Spočívá v tom, že vyjadřujeme naši pravou povahu. To je naše praxe."
"Měli bychom ocenit to, co děláme. Nejde o to, že bychom se připravovali na něco jiného."
Můj komentář - ačkoliv roshi nepopírá zkušenost probuzení, obrací naši pozornost k přítomnosti. Zazen je pro něho vyjádřením naší pravé povahy a naše pravá povaha je totéž co probuzení. Těžko se probudíme, aniž bychom projevili naši pravou povahu a těžko projevíme naší pravou povahu, aniž bychom byli probuzení.
Ocenit to, co děláme. Ocenit zazen, který cvičíme, ať už jsem začátečníci nebo pokročilí. Ačkoliv si začátečník může myslet, že mu k vyjádření jeho pravé povahy něco chybí, je to stejné, jako by si kuchař myslel, že mu k tomu, aby skutečně vařil, něco chybí.


Je trochu obtížné se k citátům nějak vyslovit, protože jsou nejspíš vytržené z nějaké promluvy, věnované určitému tématu.
Nevím proč by si začátečník nemohl pomyslet, že mu něco chybí, když to vidí jako pravdu. Začátečník může mít velmi neukázněnou mysl, s nekontrolovatelnými hnutími jako je zlost, smutek, neklid. Když si pomyslí, že mu chybí klid a jasnost mysli, bude to pravda. ®ádné sebepřesvědčování "že to má" tady nepomůže.

Navíc, jak trochu naznačím níže, je podobný předpoklad ocenění skutečnosti vystavěn na nepřesném (nesprávném) předpokladu. Jsem to"já", který může něco ocenit, Buddha však učil, že takové "já" je fiktivní.

roshi Suzuki:
"Ať už cvičíte zazen nebo ne, máte povahu Buddhy (Buddha nature, povaha nebo přirozenost, dalo by se říct - ať už je voda studená nebo horká, kalná nebo čistá, má Water nature, povahu vody... Ryuninova poznámka k překladu slova NATURE). Protože ji máte, ve vašem cvičení je osvícení. To, co zdůrazňujeme, není nějaké stádium, kterého se snažíme dosáhnout, ale silná víra v naši původní podstatu a v upřímnost naší praxe."


Buddha učil, tak jak je to zachováno v pálijských textech, ne nějakou přítomnost Buddha nature, ale definitivní ukončení strastí, tedy nibbána. Nevím nakolik jsem porozuměl Buddhově slovu, stejně tak tomu, co měl na mysli roshi, ale předpoklad že máme Buddha nature, pokud není mylný, je nadbytečný:

Visuddhimagga (XVI, 90):
Existuje pouze strádání, žádný ztrádající.
Není ani konatele, nic vyjma činu se nenachází.
Nibbána je, ale nikoliv člověk, který ji hledá.
Stezka existuje, ale nikoliv poutník k ní.


Není zde ani nikdo, kdo by ocenil to co dělá, když je zde pravá pozornost, nevyvstává potřeba ocenění, myšlenka ocenění nebo čin ocenění. Tehdy JE pravá pozornost, nikoliv pozorující.

Když jsem tu před nějakým časem citoval mistra Deshimaru, který učil, že podle Dogena je cvičení a satori jedna a tatáž věc, sklidil jsem sžíravou kritiku a posměch. To neni tragedie... V odstavci nad tímto roshi Suzuki potvrzuje princip, že satori, čili probuzení a cvičení , je totéž.

Při cvičení může být zklidněna mysl, na chvíli, a pak opět vyvstávat strastné podmínky. Buddha učil možnost kompletního konce vyvstávání strastných podmínek, což je osvícení, což je nibbána.

Pro mne, jakožto praktikujícího, je nepodstatné se zabývat otázkou Buddha nature, pokud mám důvěru k metodě a cíli. Cíl se netýká buddoucnosti, ale přítomnosti, metoda však trvá v čase, dokud cíl není zřejmý jako přítomný a nezvratitelný.


Kdyz rekne mistr, ze kazdy ma Buddha nature, neni to logicke, pokud nemame "ja". Ale I kdyz neni zadne ja, je tu "buddha nature". Takze buddha nature neni zavisle na ja nebo ne ja.

Dale je dulezite si uvedomit, ze buddha nature neni myslenka, koncept, poucka, filozofie ale povaha existence jako takove.

I kdyz jsou ty citaty vytrzeny z kontextu, myslim, ze je mozny se nad nima zamyslet.

Co to je duvera v nase uprimne cviceni.

Kdyz ja jsem byl totalni zacatecnik, kdyz jsem zcela duveroval Buddhovu uceni, aniz bych k nemu pridaval vlastni pocity nebo myslenky, cili kdyz jsem sam cvicil zazen a soustredil se na tu pozici, otevrel se te zkusenosti, myslim, ze jsem se nijak nelisil od nekoho kdo cvici zazen treba 150 let. PRotoze zazen neni o pokroku, ale o navratu k te zakladni zkusenosti. Pokroku mozna dosahujeme v beznem zivote, kdyz zkusenost zazenu aplikujeme, ale zazen je porad tady a ted bez pokroku. Pokrok v meditaci je charakteristicky pro jogu, tam je to cil. Nekdy je pro zacatecnika lehci byt sam sebou nez pro nekoho kdo to cvici 50 let, protoze ten nekdo si mohl za tu dobu vytvorit spoustu hlouposti v hlave, kterych se tezko zbavuje.

Co se tyka zlosti, nepamatuju si, ze bych nekdy behem zazenu citil zlost, mozna tak jednou za rok a taky to nesouvisi s tim, jeslti je clovek zacatecnik nebo pokrocily. Znam mnicha, ktery se behem zazenu i rozciloval, nadaval, ale ten asi vzal zazen za nespravny konec. Jen to rikam, ze on taky nebyl zacatecnik.

Uceni mistru a buddhu pro nas mohou byt prazdne fraze, nebo zpochybnitelne vyroky nebo inspirace pro nase vlastni cviceni.

I kdyz ma uceni buddhu a mistru logiku, neznamena to, ze po nas chce, abychom zustali u slov. Tento bod je velmi dulezity.

Samozrejme, pokud tu neni nikdo, kdo by mohl neco ocenit, neni potreba neco ocenovat.

Pokud tu je moudrost, neni potreba nic ocenovat - ano, ale na zacatku tu jsou pochybnosti, ktere vyvztavaji z ega, takze proto je tu povzbuzeni mistra - ocente tuto praxi.

Oceneni je v buddhismu neco, co celym ucenim prochazi jako cervena nit.
Kdyz neocenime to a to, nebudeme to delat. Kdyz to ocenime, budeme to delat.









-
ryunin
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 122
Registrován: sob 16. dub, 2005 23:00

Příspěvekod Empty_Bell » stř 08. čer, 2005 11:52

END
Naposledy upravil Empty_Bell dne čtv 09. čer, 2005 18:09, celkově upraveno 5
Empty_Bell
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 247
Registrován: pát 20. kvě, 2005 23:00
Bydliště: Svět

Re: Emoce

Příspěvekod Empty_Bell » stř 08. čer, 2005 12:07

roman_t píše:Zlost a smutek jsou základní emoce stejně jako radost či strach. Nevím, jestli buddhové necítí zlost a smutek, ale velmi malé děti je vyjadřují bez problému a to ještě nemají ponětí o já. Proto myslím, že jsou to přirozené reakce, které se snaží uvést člověka do rovnováhy. Samozřejmě naše snahy o kontrolu potlačením je silně deformují. Například zlost, pokud je zachycena v počátku a je jí dán určitý prostor, je silným motorem k činu. Smutek zase vyjádřením touhy či nutnosti přijmout nějakou změnu. Strach zase varuje a nabádá k ústupu.


Také nevím co přesně cítí buddhové, ale co se týká emocí, lze se o nich poučit v rámci vlastní praxe. Když je člověk po meditaci klidný, zcela jinak vnímá situce, které by na něj mohly běžně působit stresově, či v něm vyvolávat hněv.
Hněv, strach, atd. mohou být inteligentní nebo destruktivní síly. V případě Buddhů bych nepředpokládal destruktivní podobu, v případě zmateného jedince však ano.

Buddha nikde neučil, že se lze zbavit hněvu jeho potlačením, to by byl pouze odklad, nebo přetvářka. Učil, že existuje hněv, vznikající z nevědomosti, a tento hněv vyvolává strast a utrpení. Buddha učil o konci utrpení na základě meditace a vhledu, učil o možnosti probuzení.

Myslím, že probuzený člověk není robot bez citu a emocí, pouze zachází se svým životem inteligentně na základě moudrosti a vhledu.
Empty_Bell
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 247
Registrován: pát 20. kvě, 2005 23:00
Bydliště: Svět

Příspěvekod ryunin » stř 08. čer, 2005 12:44

Empty_Bell píše:Uvědomil jsm si, že tady v diskuzi není místo na odborné studie zdrojů učení. Stejně tak nelze probírat rozdíly v náhledech či termínech jednotlivých buddhistických škol, to by muselo být předmětem náročných odborných studií, kterých už je nepřeberně.

Na příklad: ryunin píše " ať už s já, nebo s nejá", ale takto diskutovat opravdu nelze... V původním učení (Dhamma) je tato věc zásadní, a když je tato záležitost vyjasněná, či minimálně pochopená intelektuálně, eliminují se tím další nadbytečné intelektuální otázky. V meditační praxi se vše vyjasní.
Nebo jiný příklad: "Není to o pokroku, ale o návratu."
Je to podobné jako s jedincem, který by vyšel ze svého domu hledat domov, bloudil 30let, a nakonec se zase vrátil domů. Vrátil se a poznal co je domov, což se může klidně nazvat pokrokem, pokročil v poznání pravého domova. Pro mne je zcela zbytečné přetahovat se o podobná slovíčka typu návrat a pokrok, ztráta času, když je již správně "nasměrováno".

To jenom pro příklad.

Protože jsem zastánce spíše praktických řešení, opouštím téma "Buddha nature" jako něco, čím se ve své praxi nemusím zabývat a co se mi jeví jako nadbytečné.

Jiná otázka, k jakému učení či zdroji mít důvěru. Bez důvěry v učení nelze jistě postupovat. Člověk by měl být v této věci opatrný hlavně ze začátku, a dobře se dívat, jaké možnosti zde jsou. Často to však bývá i tak, že žák doběhne k prvnímu učiteli za rohem, a jestliže má tento učitel silné charisma, žák může bez problému přijmout celé "jeho" učení, uvěřit v učitele, v učení, v cíl, v systém, v školu. Pak už je velmi těžké vymanit se a dobře se znovu podívat, kde vše začíná. Nakolik jsem měl možnost zkoumat Buddhismus, a k čemu jsem do této chvíle dospěl, je zjištění, že nejstřízlivější, nejautentičtější a nejlépe zachovaná podoba Buddhismu je obsažena v Trojím koši, v Tripitace, a jejími autentickými nositeli je např. tradice lesních mnichů v Thajsku. Je to pouze moje osobní zjištění a nenárokuji si jeho obecnou platnost.

Mirovi musím dát přece jenom částečně za pravdu v tom, že jsme jako jednotlivec každý trochu odlišný, a stejně tak trochu odlišný je jednotlivý národ. Proto pro jistou konstelaci (osobnost) může být vhodnější tradice tibetského buddhismu, pro jiného Zen, pro jiného Učení starších, pro jiného Čistá země, včetně rozdílů jednotlivých terminologií. Sám jsem ale zastáncem, že má být přihlédnuto ke zdroji.

Tímto bych tuto diskuzi ze své strany ukončil a popřál všem účastníkům zdar v dalším zkoumání a učení se.



Ja jsem taky přemýšlel o tom, jaký smysl nebo jaká naděje tu je komunikovat tyto záležitosti.

Jedno je jisté - je rozdíl mezi akademickou debatou, kde se debatující opravdu drží slov na úkor jejich poslání - akademicky debatující budou řešit, které slovo je správné nebo nesprávné, přetahovat se o slovíčka a to, k čemu ty slova mají vést, to přehlédnou.

Já si nemyslím, že mezi mnou a tebou jde o akademickou debatu. Mně šlo o to zkusit vysvětlit nebo dát do praktického kontextu učení roshiho Suzukiho. Co myslí slovami jako "ocenit", "pokrok" a tak dál. Nejde mi o to opravovat tvoje porozumění. Myslím, že naše debata se opravdu týká vlastní praxe a vlastního života. Ale je možné, že dál už k tomu není co dodat.

V každém případě tahle 15 ti stránková debata mě přivedla k hlubšímu zájmu o Dogena, seznámila mě s Michaelem Luetchfordem, zenovým učitelem, který překládá Dogena, a setkání s ním pro mě bylo velkou inspirací.

Ocenit naši zkušenost tady a teď. Jdu si koupit pečivo a nějaké ovoce.
ryunin
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 122
Registrován: sob 16. dub, 2005 23:00

Příspěvekod Empty_Bell » stř 08. čer, 2005 12:52

ryunin píše:
V každém případě tahle 15 ti stránková debata mě přivedla k hlubšímu zájmu o Dogena, seznámila mě s Michaelem Luetchfordem, zenovým učitelem, který překládá Dogena, a setkání s ním pro mě bylo velkou inspirací.

Ocenit naši zkušenost tady a teď. Jdu si koupit pečivo a nějaké ovoce.


Tak to je dobře. Myslím, že můžeme někdy spolu ještě dát řeč, mne opravdu zajímá, jakým způsobem lze uchopit např. Buddhistickou nauku, nebo když mi pošleš některé své překlady, budu rád. Mám jenom teď momentálně trochu míń času na internetovské diskuze. Zdraví Michal
Empty_Bell
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 247
Registrován: pát 20. kvě, 2005 23:00
Bydliště: Svět

Příspěvekod ryunin » stř 08. čer, 2005 13:48

Empty_Bell píše:
ryunin píše:
V každém případě tahle 15 ti stránková debata mě přivedla k hlubšímu zájmu o Dogena, seznámila mě s Michaelem Luetchfordem, zenovým učitelem, který překládá Dogena, a setkání s ním pro mě bylo velkou inspirací.

Ocenit naši zkušenost tady a teď. Jdu si koupit pečivo a nějaké ovoce.


Tak to je dobře. Myslím, že můžeme někdy spolu ještě dát řeč, mne opravdu zajímá, jakým způsobem lze uchopit např. Buddhistickou nauku, nebo když mi pošleš některé své překlady, budu rád. Mám jenom teď momentálně trochu míń času na internetovské diskuze. Zdraví Michal


Ja mam ted totiz obdobi "bez prekladu", kdy pouze parkrat za den odbehnu ucit do firmy nebo prijdou zaci sem domu, ale kdyz mam nejaky preklad, tak to delam cely hodiny a pak nemam na "dharmu" ani pomysleni a radsi se odreaguju nejakym primitivnim zpusobem (PC games nebo pivo v hospode) , proste pak uz mi nezbyva energie na reseni buddhistickych otazek. TEnhle dvojpolni nebo stridavy cyklus mi docela vyhovuje. Od zari budu ucit na gymnaziu, obavam se , ze to zasadi memu studiu DOgena, tvrdou ranu :roll:

Zdravo
ryunin
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 122
Registrován: sob 16. dub, 2005 23:00

Příspěvekod Empty_Bell » stř 08. čer, 2005 14:59

ryunin píše:Ja mam ted totiz obdobi "bez prekladu", kdy pouze parkrat za den odbehnu ucit do firmy nebo prijdou zaci sem domu, ale kdyz mam nejaky preklad, tak to delam cely hodiny a pak nemam na "dharmu" ani pomysleni a radsi se odreaguju nejakym primitivnim zpusobem (PC games nebo pivo v hospode) , proste pak uz mi nezbyva energie na reseni buddhistickych otazek. TEnhle dvojpolni nebo stridavy cyklus mi docela vyhovuje. Od zari budu ucit na gymnaziu, obavam se , ze to zasadi memu studiu DOgena, tvrdou ranu :roll:

Zdravo


K tomu hlavnímu jsem se však ani nedostal... Mohu sice psát něco o buddhismu na základě vlastní praxe a zkušenosti s buddhismem, něco o křesťanství na základě vlastní zkušenosti, něco o advaitě... ale... Nakonec jsem se "vyvázal" z jakékoliv skupiny, protože chca nechca, ve skupině podobně smýšlejících člověk nevědomky podléhá jakémusi společnému duchu, společnému slovníku, společné ideologii, a co nejhůř, sám si to neuvědomuje, avšak vidí to u něj lidé z vnějšku.

Miluju svobodu v učení se, v možnosti vidět a ochutnat "tak jak je" (tj. když se zadaří bez předsudku), a mohu proto přistoupit k tématu z více hledisek, s křesťany jako křesťan, s buddhisty jako buddhista, s aikidisty jako aikidoka. Nejsem svázán s žádnou naukou, s žádným stylem.
Být takto svobodný jsem docela rád.
Empty_Bell
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 247
Registrován: pát 20. kvě, 2005 23:00
Bydliště: Svět

Příspěvekod Anonymní » stř 08. čer, 2005 15:52

Riverman píše:"Buh dal lidem krestanstvi a dabel cirkev .... taky ho za to vyhodili z reckokatolicke cirkve:)

Hmm, no esi tendle bonmot vyjadřuje jeho roztrpčenost ze sporů s jeho vlastní církví, no tak nevim proč by měl mít kdokoli chuť do tý jeho roztrpčenosti a zlosti vstupovat tim, že ho vezme za vlastní.

Jooo, jak je to vlastně v buddhismu, dá se říct že budha ňákym způsobem založil sanghu?
___
Jox
Anonymní
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 8403
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvekod Anonymní » stř 08. čer, 2005 15:56

Jox_off píše:budha
Eeeech, myslel sem samozřejmě "Buddha" (Gautama).
Anonymní
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 8403
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvekod Anonymní » stř 08. čer, 2005 16:21

ryunin píše:Co se tyka zlosti, nepamatuju si, ze bych nekdy behem zazenu citil zlost, mozna tak jednou za rok a taky to nesouvisi s tim, jeslti je clovek zacatecnik nebo pokrocily. Znam mnicha, ktery se behem zazenu i rozciloval, nadaval, ale ten asi vzal zazen za nespravny konec.

No, zlost mi nepřipadá zas až tak hrozná. Totiž pokud tim myslíš totéž co já - rozbouřenou, viditelnou a slyšitelnou emoci, kterou sou typický třeba cholerici.

Mnohem horší mi připadá vnitřní zloba. Sou takoví lidi, co sou milý příjemný atd, málokdo u nich viděl ňákou zlost. A i sami jsou rádi, že sou takový vajn. Ale silně toužej bejt dokonalý, protože z ňákýho důvodu si neuměj představit, že by směli bejt jiný. Ve skutečnosit pak třeba silně trpěj tim, že sou nedokonalý a sou někde v hloubi plný zloby/vnitřní agrese proti sobě - a nemusej si to vůbec uvědomovat, protože neznaj nic jinýho než to a nemaj srovnání.
Nebo trpí zlobou ke světu (nebo nadřízenýmu atd.) že sou tak nedokonalý, a jak von chudák to má snášet a růst v tom k dokonalosti.

A nikdo to nemusí tušit, snad jen jejich nejbližší, pokud někdy ztratěj ovládání a sopka vybuchne takovym způsobem, že z toho táhne vopravdová hrůza, a né ňáký trapný hulákání a nadávání.

Je mi daleko srozumitelnější, dyž se překládá "chtivost, zloba, zaslepenost", a ne "žádostivost, zlost a nevědomost". Myslim že to míří víc na kořen, a ne jen někam do emocí a rozumu.
___
Jox
Anonymní
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 8403
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvekod mao » stř 08. čer, 2005 16:40

Anonymní píše:No, zlost mi nepřipadá zas až tak hrozná. Totiž pokud tim myslíš totéž co já - rozbouřenou, viditelnou a slyšitelnou emoci, kterou sou typický třeba cholerici.

Mnohem horší mi připadá vnitřní zloba.


a me nejhorsi prijde kdyz mi vysetrovatel sviti lampickou do obliceje. to je clovek osviceny, ale zadna "nibbana" neprichazi. Furt: "jmeno!, jmeno!, jmeno!"
mao
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 165
Registrován: úte 08. úno, 2005 0:00

Příspěvekod Riverman » stř 08. čer, 2005 17:18

Jox_off píše:
Riverman píše:"Buh dal lidem krestanstvi a dabel cirkev .... taky ho za to vyhodili z reckokatolicke cirkve:)

Hmm, no esi tendle bonmot vyjadřuje jeho roztrpčenost ze sporů s jeho vlastní církví, no tak nevim proč by měl mít kdokoli chuť do tý jeho roztrpčenosti a zlosti vstupovat tim, že ho vezme za vlastní.

Jooo, jak je to vlastně v buddhismu, dá se říct že budha ňákym způsobem založil sanghu?
___
Jox

ta veta se me libi, neberu ji bytostne za vlastni, ale nuti me premyslet jaky je vlastne vztah mezi krestanskou filozofiia cirkvi...nic vic
"Je lepší každý den udělat pět kliků, než každý den neudělat patnáct."
Riverman
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 375
Registrován: stř 22. zář, 2004 23:00
Bydliště: Brno

Příspěvekod Anonymní » stř 08. čer, 2005 17:53

mao píše:a me nejhorsi prijde kdyz mi vysetrovatel sviti lampickou do obliceje. to je clovek osviceny, ale zadna "nibbana" neprichazi. Furt: "jmeno!, jmeno!, jmeno!"

:D :D :D :D :D :D
Jooooooooooo !!!
A taky: "My to už víme, všichni tě už práskli. Tak jen chcem vědět esi máme soudcovi říct žes spolupracoval. Tak vyklop ména a adresy!"

No, závidim prodavačům lustrů...
___
Jox
Anonymní
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 8403
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvekod Anonymní » stř 08. čer, 2005 17:59

Riverman píše:ta veta se me libi, neberu ji bytostne za vlastni, ale nuti me premyslet jaky je vlastne vztah mezi krestanskou filozofiia cirkvi...nic vic

Esi nutí k přemejšlení tak je to fajn :) Ta emoce do ní vložená ale leckomu může v přemejšlení bránit. :?
Jo, křesťanství neni filozofie ale víra. V tom se dneska vidí dost velkej rozdíl. (Ano, vim že v antice to tak velkej rozdíl nebyl.)

Jox_off píše:Jooo, jak je to vlastně v buddhismu, dá se říct že Buddha ňákym způsobem založil sanghu?

To by mě ale doopravdy zajímalo.
Anonymní
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 8403
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Zazen

Příspěvekod Empty_Bell » stř 08. čer, 2005 19:15

Ještě bych se zeptal Ryunina na zazen, ale to už asi nespadá pod tuto diskuzi.
Jestli jde především o "otevření se", nebo jestli jde současně i o tělesnou polohu. Možná bude lepší v soukromém dopise. M.
Empty_Bell
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 247
Registrován: pát 20. kvě, 2005 23:00
Bydliště: Svět

Re: Zazen

Příspěvekod ryunin » stř 08. čer, 2005 20:55

Empty_Bell píše:Ještě bych se zeptal Ryunina na zazen, ale to už asi nespadá pod tuto diskuzi.
Jestli jde především o "otevření se", nebo jestli jde současně i o tělesnou polohu. Možná bude lepší v soukromém dopise. M.


harmonie tela a mysli - jak telo, tak mysl je dulezita

zazen vyjadruje ideal harmonie tela a mysli a uplne spocinuti v pritomnosti bez hledani nejakych zvlastnich stavu mysli nebo tela
ryunin
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 122
Registrován: sob 16. dub, 2005 23:00

Re: Zazen

Příspěvekod Empty_Bell » čtv 09. čer, 2005 7:27

ryunin píše:
Empty_Bell píše:Ještě bych se zeptal Ryunina na zazen, ale to už asi nespadá pod tuto diskuzi.
Jestli jde především o "otevření se", nebo jestli jde současně i o tělesnou polohu. Možná bude lepší v soukromém dopise. M.


harmonie tela a mysli - jak telo, tak mysl je dulezita

zazen vyjadruje ideal harmonie tela a mysli a uplne spocinuti v pritomnosti bez hledani nejakych zvlastnich stavu mysli nebo tela


Z ryze pragmatického hlediska, když uslyší termíny konkrétní školy, konkrétní nauky nezascěcený člověk, může si představit cokoliv.

Ocenit skutečnost, to pro mne znamená být pozorný k tomu co je. Nejde o ocenění myšlenkou (to je nádhera, to je úžasný), protože při pozornosti se nenavazuje a nerozvíjí žádný myšlenkový proces.

Výrok Buddha nature mi připomíná výrok advaitových jógínů, kteří říkají: Vše je Já, stačí to pochopit a vrátit se k původnímu Já. Tady jakoby buddhismus splýval s advaitovým pojetím.
Empty_Bell
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 247
Registrován: pát 20. kvě, 2005 23:00
Bydliště: Svět

Příspěvekod Anonymní » čtv 09. čer, 2005 8:16

takze nejdriv trochu smichu: hahaha :lol:

pac se me nikdo nezastal, tak to musim udelat sam :D

tak vam vadi sprosta slova? kua, debil atd.? proc? jsou to jen slova, jak preci tak casto rikate v celem tomhle threadu ...

kult osviceni? hehe :)
gurus: ryunin a empty bell

vy tady akorat kecate o tom, co znamana tohle a tamdleto, proc asi dogen nebo suzuki rekl todlencto bla bla bla ...
neni spatny o tom kecat, jen je potreba to delat na tech 100% (jak uz rekl miro) = kdyz uz neco delam, tak to delam celej den, den za dnem, celej rok ...
pak tomu porozumis

diskutujou lidi o tom, jestli je Bruce Lee dobrej nebo spatnej fighter?
asi tezko, pac drel jak hovado a proste byl dobrej

nedavno jsem jel autobusem, za mnou sedely dve zensky. a ta jedna povida druhe, ze nekde cetla, ze celej svuj zivot promarnime :)
jak by taky ne, kdyz nikdy niceho nedosahly, skoro nicemu nerozumi a hlavne pro to nikdy nic neudelaly?

takze lidi, makejte, makejte, makejte! :D
Anonymní
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 8403
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

PředchozíDalší

Zpět na posilování, relaxace, zdraví, duchovní rozvoj

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník