v rade bodu se budu opakovat, na me prispevky k tematu se neobtezoval nikdo odpovedet, strucne (a slusne):
- jezismarjaaa, proc ta vztahovacnost? neni to zadne krizove tazeni proti taijiquan, tzv. "vnitrnim" stylum, natoz Tobe osobne. jak zde jiz mnohokrat padlo, prohod si v jakemoliv prispevku vyse tajiquan za Hung Kyun, WCH, Shaolin, diskutovane tema se tyka nas vsech. kdyz mi nekdo napise, ze Hung kyun v CR a v zasade i kdekoliv jinde stoji za hovno, nevyskocim prece jak urazena hysterka, neservu ho ze tomu prece nerozumi a nepozadam o uzavreni fora.
- neexistuje prece styl per se, system jako takovy v platonskem slova smyslu. system je tak dobry, jak jsou dobri jeho cvicenci a ucitele. na papire zni krasne mnoha teorie, realny zivot je vsak nekde jinde - stejne tak v telocvicne a pratelskem porovnavani dovednosti funguje vsechno, kdyz vsak dojde na lamani chleba je vsechno jinak.
- posuzovani taijiquan cvicenci jinych stylu: posuzuji se vysledky, ne metodologie. ac neboxuju, nic mi nebrani posoudit, zda se boxer umi "hejbat", zda ma smysl pro distanc, dobre nacasovani, vybusnost, silu atd. proc delat wushu ignoranty z lidi, kteri neumi cinsky, neziji v Cine, nectou klasicke texty atd. - to o jejich prakticke (!) dovednosti a urovni pochopeni napr. mechaniky pohybu, konceptu sily (jin) atd., proste gongfu jako takovem nic nevypovida. muj sifu toho o historii, teorii atd. c.b.u. nevi ani zlomek toho co ja, jeho prakticka, opakuji prakticka dovednost je vsak o sto levelu vyse nez moje. c.b.u. jsou o praxi, ne filosofii a teorii. z cajickare, mudrlanta, lenocha a sraba nikdy bojovnik nebude, z tupeho bijce zdrava silna osobnost spise (shodneme-li se na b.u. jako ceste kultivace osobnosti). proc chteji cvicenci c.b.u byt dnes tam, kde byli mistri minulosti az po letech tvrde driny, casto i po letech plnych nasili a casto i zabijeni? vysledkem je jen a jen parodie, dite, ktere si hraje na moudreho mistra, aniz by se umelo postavit, natoz kopnout ci prastit.
- s Tvoji zkusenosti bych cekal podporu bojoveho aspektu c.b.u. a boj proti degeneraci c.b.u. jako takovych (tj. degeneraci v tupe mlaceni jinych lidi, degenerac v gymastiku, degeneraci v teoreticke mudrlantstvi apod.). - v tomto pripade napr. jasne, prakticke, osobni zkusenosti podlozene vysvetleni metodologie nacviku taijiquan a pouziti tajiquan. co je spatne?
- zaverem - a to je osobni - nechapu Tvoje invektivy proti diskutujicim z MGWWCH, vcetne Ivana Rzounka sifu a Jana Novaka sifu. do puntiku sdilim jejich Nietzscheovske filosofovani s kladivem, tj. snahu snest c.b.u z metafyzickych vysin a teoretickeho idealniho sveta b.u. pohadek zpet na zem. kdyz opominu jejich osobni, mnohaletou a hlubokou zkusenost v c.b.u., lze o nich rict predevsim jedno - nemluvi za ne davno mrtvi mistri, klasicke spisy a teoreticke analyzy, mluvi za ne vysledky a praxe. umis? umis. neumis? neokecas!
pevne doufam, ze se neurazis, Tve prispevky patri k tem z mala, ktere ctu, doufam, ze debata bude pokracovat byt v treba kritickem a polemickem, ale konstruktivnim a vecnem duchu. i s prateli se na necem obcas vice nez neshdneme (moderni wushu, vid, Pavela
