rychlost nohou

nespecializované diskuzní fórum, zabývající se problematikou bojových umění a sportů obecně

Příspěvekod josef » úte 08. kvě, 2007 20:49

2TongPa - Tuším, že ještě existujou i měřiče na zápěstí, ale nebývají tak přesný. Mimo Polaru je ještě slušná značka Suunto. Pokud se týká hrudního pásu, ten je samozřejmě štelovatelnej (píšu o Polaru) a z vlastní zkušenosti můžu říct, že o něm v podstatě nevíš. Při běhu, či kolistice se soustředíš na spoustu jinejch věcí.... Ukropcany psal o pásmech TF. Je to trochu složitější, lebo abys přesně trefoval pásmo, musel bys vědět vlastní laktátovou křivku, ale i tak je to slušný vodítko. Docela dobrá pro hlubší proniknutí do fungování těla zejména při aerobní zátěži je série článků na www.kpo.cz v sekci fyziologická poradna - lékař radí. I když se týká především cyklistiky, laik jako já se dozví spoustu použitelnejch věcí. Když už jsme u té cyklistiky - padl tu dotaz a já se k němu přidávám - běhat nebo kolistikovat? výhody - nevýhody? Začnu se svými postřehy: běh - nevýhoda pro mě jsou problémy s klouby, na druhou stranu člověk si rychleji odběhá svoje, než na kole, lebo abych se na kole dostal na slušnou tepovku, potřebuju kopce a i v nich to trvá dýl. NA kole se zase člověk vyveze za město (dál od smradu výfuků), sjede toho víc..
josef
diskutér - nováček
diskutér - nováček
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned 24. zář, 2006 23:00

 

Příspěvekod ukropcany » stř 09. kvě, 2007 6:57

4TongPa - ten pás «a nijako neruší, u mňa je jediný problém, že tým že som chlapatý :twisted: , tak sa musím spotiť, aby to začalo poriadne merať... samozrejme, že to odrbávam tým, že si namočím ruku a tou si hruď zvlhčím, ale aj tak je to otrava... zase typický thaiboxer je pekne vyholený :lol: , takže možno si v tomto v pohode... :wink:

ad jozef - dobrý príspevok ten beh vs. bicykel - v zime ma skolila choroba, takže som nepokračoval v behaní kopcov, ale na stacionárnom a išiel som na ňom intervalovo (x-krát 3+1, pričom priemer som mal za 50 min. 155 - tester bežal stále, nemeral mi tie intervaly) a keď som išiel behať, tak stehná fakt super. Čo bolo ale nepríjemnejšie, bolo to, že sa trošku stráca koordinácia pri behu v teréne, t.z. že keď som predtým bol schopný ako tak šupovať dole po poľnej ceste, tak po tom bicykli som musel ísť hodne opatrne, lebo sa to nejako stratilo... plus som to cítil aj na švihadle, že tie ťapky nedostávajú na tom bicykli tak zabrať ako pri behu... ale z pohľadu čisto kondičného si myslím, že beh a bike je za jedno... pokiaľ sa teda človek nevyváža 5 hodín niekde po hrádzi a neočumuje cicušky, že... :D

4diablik - ad SZ - na mech sa to tiež super hodí, pred rokom som sa chystal na zápas a išiel som systémom, že 4. - 8. kolo som musel dosiahnuť priemer 175+ (1. - 3. kolo to nešlo dosiahnuť - je to len na zohrievanie) a aj keď spočiatku to bolo hnusné, tak si to časom zvyklo a začal som byť vo vyšších frekvenciách ďaleko koordinovanejší. Človek totiž v tej anaeróbnej záťaži prestáva byť koordinovaný a ani nevie čo robí... v spojení s kamerov (aj z mobilu stačí) je to super kombinácia, aby človek videl čo vlastne robí a hlavne v akom tempe... inak keď som študoval tréningové kúsky Tysona, tak som si všimol, že on nikdy (na tých videách) netrénoval tak, že by išiel do mŕtvoly, vždy nabúchal brutálnu kombináciu a pauza a potom zase trtrtrtrtrtrtr a pauza... lenže tiež bolo vidieť ako beží do kopca so zavretou hubou... tak a teraz si vyber... :D
ukropcany
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 7862
Registrován: pon 07. dub, 2003 23:00
Bydliště: Blava, néééé?

Příspěvekod ukropcany » stř 09. kvě, 2007 7:02

P.S. Ešte k strečingu čo spomínal player - na marvinovu radu som začával z kopca behávať maximálnou rýchlosťou a fantasticky to uvoľňuje celé nohy, takže pohyb to človeku robí oveľa ľahším... nakoľko je to dôležité na rýchlosť kopov neviem, lebo som už taký rýchly, že vždy keď kopnem, tak sa tej rýchlosti zľaknem :wink: No dobre, dobre... ale na rýchlosť behu to pomáha...
ukropcany
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 7862
Registrován: pon 07. dub, 2003 23:00
Bydliště: Blava, néééé?

Příspěvekod Toman » stř 09. kvě, 2007 7:17

ukropcany píše: lebo som už taký rýchly, že vždy keď kopnem, tak sa tej rýchlosti zľaknem :wink:


Takže pozorovatel vidí pouze rozmazanou čmouhu ala Streetfighter II. A když běháš po dráze tak si vidíš na záda.

Sakra to musím taky vyzkoušet :lol:
Fotbalisti předstírají, že jsou zranění. Fajteři předstírají, že nejsou :-)
Toman
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1852
Registrován: čtv 10. úno, 2005 0:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod diablik » stř 09. kvě, 2007 8:23

:? :?
Naposledy upravil diablik dne stř 09. kvě, 2007 8:27, celkově upraveno 1
diablik
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 877
Registrován: stř 04. kvě, 2005 23:00
Bydliště: SK

Příspěvekod diablik » stř 09. kvě, 2007 8:27

na mech sa to tiež super hodí, pred rokom som sa chystal na zápas a išiel som systémom, že 4. - 8. kolo som musel dosiahnuť priemer 175+ (1. - 3. kolo to nešlo dosiahnuť - je to len na zohrievanie) a aj keď spočiatku to bolo hnusné, tak si to časom zvyklo a začal som byť vo vyšších frekvenciách ďaleko koordinovanejší. -----noo ,asi budem za blbecka,ale teraz mi unika zmysel...ja sa viem tiez dostat nad 175 vyssie aj bez testeru...sice nebudem vediet presne kolko mi bije tepov,ale urcite budem nad 175 ...budem to vediet podla toho,ze ledva chytim dych,budem sa ledva drzat mechu a tak..mozno dosiahnem aj nejakych 220 :lol: :lol: :lol: ,ja prave nechcem ist do vysokych zon..moj problem je,ze na to idem systemom "ruskeho vojaka",ze cim viac sa d.jebem tym lepsie a to je prave to ,co ma odrovna na dlhsie..potrebujem elektron. pomocnika co bude strazit moje ulitle treningove napady..ja som myslel,ze ten tester by mal nejak na zaciatku obdobia po chorobe vyhodnotit,ze som total nevladny buzerant,nastavit mi zaciatocne hodnoty tepovky od ktorej sa odstartujem a pomaly casom mi pridavat,popr. ma upozornovat,ze sa blizim k pretrenovavaniu t.j. vynechat trening,popr. zvolnit trening..aspon tak to nejak vybajcili na tych Polar strankach..ze vyhodnoti vlastnym testom kondicku a program si clovek nastavy vlastne zlepsovanie...co ma zaujalo,bolo aj to kazdodene meranie kludovej TF a vyzistenie prichadzania choroby...ono ma zmysel si nastavit napr po chorobe tester na 140-150 tepov a neprekracovat to na mechu a pomaly pridavat kazdym treningom,alebo ako by si to Ukropcani robil s tym testerom? ..v tomto si necham rad poradit od vsetkych co s tym maju skusenosti :idea: P.S. este jeden moj velky problem je to,ze pre mna sa koncila choroba dnom dobratia antibiotika,ostavat dalej v oddychu bol pre mna prejav slabosti :lol: ,az tento tyzden mi moj doktor vysvetlil,ze ci mam rad svoje srdiecko a ze ked tak budem pokracovat mozem sa zaradit do klubu borcov,ktorym to vraj "nejak sadlo na srdce" a ze nedopadli najlepsie...nemate skusenosti,co tym doktor myslel,ze "sadne na srdce" :?:
diablik
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 877
Registrován: stř 04. kvě, 2005 23:00
Bydliště: SK

Příspěvekod ukropcany » stř 09. kvě, 2007 8:37

4toman - to ma udivuje, že takéto základné veci neovládaš :D :wink:

4diablik - jasné, že nie je problém sa dostať do maxima, lenže ten tester Ti vie poradiť, koľko je ten ozajstný strop. Ty môžeš mať pocit, že už je dosť, ale tester Ti povie, že ešte nie je, alebo naopak... možno zistíš, že ideš na 185 a že musíš tak a taka zvolniť... a v ktorom kole Ti to koľko ukazuje a ako sa cítiš... inak čo sa týka predikcie choroby, tak to neviem, či nejaký tester zmákne :D Daj vedieť keď taký nájdeš :wink: Inak tie tutové Polary vedú tréningové denníky a sledujú dlhodobú výkonnosť, ale sem som sa až nedostal, lebo mi je zaťažko vyhodiť 15k za bazmek na behanie, hlavne keď teraz behám len pred tréningom, lebo tréning je taký, že mám toho plné brejle už takto a nie ešte behať individuálne... :? Ešte šťastie, že po zime mám nakrútené, by som chcípol... :oops:
ukropcany
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 7862
Registrován: pon 07. dub, 2003 23:00
Bydliště: Blava, néééé?

Příspěvekod Toman » stř 09. kvě, 2007 9:47

To s tou nemocí je trošku marketingový tah. Princip je takový, že když přichází nemoc, tak klidová tepovka roste. Jenže problém je v tom, že ti vzroste i když se třeba napcháš jídlem, nebo si dáš Kolu, nebo prostě jen začneš přemýšlet na něčím důležitým, jak tedy zjistit že tenhle nárůst tepovky je způsoben nemocí....rozhodně to není spolehlivý indikátor onemocnění. Ale diabliku nemůžeš si myslet, že ti hodinky sestaví tréninkový plán atd. Ten si musíš sestavit sám a hodinky ti jen ohlídají údaje, které si nastavíš. Je pravda, že ti umí lecos poradit (fitness test u Polaru), ale to důležité si musíš nastudovat a vyzkoušet sám.

Já mám teda model pro běhání. Který ti zaznamenává údaje, které si pak přepíšu do notesu a můžu porovnávat (umí se to přes pípák a mikrofon spojit i s webovým serverem a odeslat údaje, které ti server zadarmo vyhodnotí.... nikdy jsem nepoužil :) )

Jinak ten pás neruší, může někdy trochu škrábat, ale je nejpřesnější metoda (přesnost jao EKG tzn. +-1 tep)
Fotbalisti předstírají, že jsou zranění. Fajteři předstírají, že nejsou :-)
Toman
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1852
Registrován: čtv 10. úno, 2005 0:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod diablik » stř 09. kvě, 2007 12:33

toman-pouzivas ten tester len pri behani?..alebo aj napr. pri tvojich "sokolskych" :lol: cviceniach s vlastnou vahou po schodoch,po stromoch :wink: atd??? ..alebo to obmedzujete len na beh? ..inac pozeral som na ceny a su to riadne palky,za cenu tvojho testera mam zaplatena 2 valetudo seminare :( ,musim sa poobhliadnut po nejak lacnejsej zaciatocnicke srajde ako radil Ukropcani a casom ked ma to bude stale drzat si zakupit nieco lepsie..P.S: zaujima ma ako dlho Toman alebo Ukropcani po chorobe dodrziavate rekonvalescenciu a klud..kedy zacnete nabehovat na normalnu treningovu jednotku? ..zacinate pozvolna,teda napr. len 1-2 treningy v 1 tyzden,alebo zacinate pekne z ostra?????
diablik
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 877
Registrován: stř 04. kvě, 2005 23:00
Bydliště: SK

Příspěvekod Toman » stř 09. kvě, 2007 14:47

Já si měřím puls pouze při běhání, ale hodinky využívám hodně při intervalovém tréninku (když je nastavím tak pěkně pípaj např. 1x ... běží čtyři minuty=aktivita 2x ... běží 20 sekund = pauza atd. atd.) to je super. Sokolská cvičenia jedu stejně max. 45 minut (anaerobně v solidním tempu... kliky, přítahy, pytel s pískem, medicinbál, závaží na traktor atd.) protože pak už sem hotovej.

Hele ohledně nemoce fakt nevím od doby co chodím do sauny a sprchuju se ráno studenou vodou jsem nemocnej nebyl. Ale vždycky jsem to radši pořádně vyležel, nejsem profík a musím chodit do práce :wink:

PS: Já mám model s footpodem tzn. měří uběhnutou vzdálenost a rychlost, ale je to luxus není nezbytný. Koupil jsem si ho za ušetřené peníze, které bych dříve prokouřil :oops:
Fotbalisti předstírají, že jsou zranění. Fajteři předstírají, že nejsou :-)
Toman
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1852
Registrován: čtv 10. úno, 2005 0:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod ukropcany » stř 09. kvě, 2007 14:58

Pozvoľna... posledné čo potrebujem je nejaká angína pectoris, alebo podobná sviňa... kedysi som chorobu liečil aj tréningom (akože prekrvením), ale to som zrušil... keď som chorý, tak som chorý... kondička sa mi nestratí len za to, že som išiel o 2 dni neskôr behať... inak teraz to veľmi nepoužívam, lebo behám len pred tréningom, tam si tempo už poznám a na normálnom tréningu je to oštara, lebo nikdy neviem čo bude, takže dávať to dole, hore, ... prdím na to.
ukropcany
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 7862
Registrován: pon 07. dub, 2003 23:00
Bydliště: Blava, néééé?

Příspěvekod LiPa » stř 09. kvě, 2007 16:07

A používá někdo z vás Suunto? Před časem jsem koupil T6 s bikepodem i footpodem (samozřejmě trochu starší za méně než třetinovou cenu, protože za novou chtějí 13.500,- Kč + další 2990,- Kč za každý pod :roll::roll::roll:). Používám jí hlavně na kolo, běhat chodím jen občas, ale je super - mimochodem známý, který běhá maratony, vyzkoušel spoustu sporttesterů od Sigmy, Polaru a dalších, ale jediné, co mu opravdu vyhovuje je právě T6, takže kdyby jste měli možnost koupit jí za rozumné peníze, rozhodně neváhejte. Pro naše účely by asi stačila i T4 (případně T3), i když ta nejde propojit s PC, ale zato umí plánovat intenzitu tréninku na několik dnů dopředu. Otázka je s jakou přesností, protože žádného majitele T4 neznám.
LiPa
diskutér - nováček
diskutér - nováček
 
Příspěvky: 34
Registrován: pon 30. dub, 2007 23:00
Bydliště: Jičín

Příspěvekod mademan » stř 09. kvě, 2007 17:36

pozeral som niektore clanky fyziologicke z toho www.kpo.cz ... asi 4 hodiny :twisted:

zaujimave indeed... hlavne ma nepotesila ta cast o pochorobnom klude, ktory ma byt udajne cca taky dlhy ako priznaky choroby..
mademan
diskutér - nováček
diskutér - nováček
 
Příspěvky: 42
Registrován: sob 15. říj, 2005 23:00

Příspěvekod ukropcany » stř 09. kvě, 2007 17:55

Super stránka jak tak kukám...
ukropcany
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 7862
Registrován: pon 07. dub, 2003 23:00
Bydliště: Blava, néééé?

Příspěvekod Lada » stř 09. kvě, 2007 18:47

po dobrání antibiotik by měl pak být dalších 14dní ještě klid ne?
Lada
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 793
Registrován: ned 20. srp, 2006 23:00

Příspěvekod mademan » stř 09. kvě, 2007 21:03

neznie moc pozitivne... dva tyzdne bez pohybu, obstak budem mat ked sa mi to pritrafi :twisted:
mademan
diskutér - nováček
diskutér - nováček
 
Příspěvky: 42
Registrován: sob 15. říj, 2005 23:00

.

Příspěvekod luen » úte 06. lis, 2007 21:20

http://www.reflex.cz/Clanek29318.html Neni tam tedy nic o dopingu, ale myslim, ze ty fotky lecos vysvetluji :lol:
Jan Novák
Wing Cheun Kyun Seut / 詠春拳術
http://www.facebook.com/wingcheun
http://www.youtube.com/user/cfwckt
+420608172785

Pro ty, kdo bojují, má život jinou příchuť než pro zbabělce!
Uživatelský avatar
luen
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 5187
Registrován: čtv 03. úno, 2005 0:00

Předchozí

Zpět na bojová umění a sporty obecně

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků