Slachy

nespecializované diskuzní fórum, zabývající se problematikou bojových umění a sportů obecně

Slachy

Příspěvekod Mesic » ned 20. led, 2008 11:47

lidi chtel jsem se zeptat na nake cviky jak roztahnou slachy jako at dam rostep snuru a takove ty dalsi predem diky 8) 8) 8)
Mesic
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 90
Registrován: čtv 27. zář, 2007 23:00
Bydliště: Fr....

 

Příspěvekod wushupetr » ned 20. led, 2008 12:36

ahoj, no to se asi nejlíp naučíš přímo tím cvikem. Když chceš umět provaz, dělej provaz, když roznošku, dělej roznošku a ono by to mělo jít časem níž a níž. Nebo třeba já jseem se to naučil tak, že mě do toho rvali násilým, ale to je pak hodně nebezbečný a nemusí to dopadnout dobře.
Důležitý je zahřátí svalů a pak až protahovat (prej nbejlépe ráno a úplně nejlépe ráno a během dne kdykoliv máš čas) :D
wushupetr
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 746
Registrován: ned 11. lis, 2007 0:00

Příspěvekod Mesic » ned 20. led, 2008 12:44

jj tak dikes skusim
Mesic
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 90
Registrován: čtv 27. zář, 2007 23:00
Bydliště: Fr....

Příspěvekod Jacopo » ned 20. led, 2008 15:08

Kdyz uz se budes protahovat na tu slavnou snuru nebo rozstep, tak se protahni cely... co nejvic svalu :wink: At to da dohromady dobrej celek
Jacopo
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 174
Registrován: sob 17. lis, 2007 0:00

Příspěvekod Mesic » ned 20. led, 2008 16:32

jj tak to je samozrejmne a jeste jsem se chtel zeptat kolik minut nebo hodin protahovat za den ???
Mesic
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 90
Registrován: čtv 27. zář, 2007 23:00
Bydliště: Fr....

Příspěvekod adkins » ned 20. led, 2008 16:46

zahřatí a stačí 15-20 minut deně,i 10-ale pořádně!
Ja osobně to moc nemam rád :oops:
adkins
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 158
Registrován: čtv 03. led, 2008 0:00

Příspěvekod player » ned 20. led, 2008 17:52

Mesic píše:jj tak to je samozrejmne a jeste jsem se chtel zeptat kolik minut nebo hodin protahovat za den ???


Cim casteji, tim lepe.Je treba davat ale bacha na pretazeni.Tzn. nervat to az na doraz pres mirnou bolest.Sval ti pak bude stavkovat a druhej den budes mit problem zavazat si tkanicky u bot.
Rozhodne je lepsi lehci komplexni strecing KAZDY den, nez se "servat" 2x do tydne.
Nevim jak na tom momentalne jsi.Jsou lide, co v zitote nehnuli brvou a jsou relativne flexibilni a naopak jsou lide co se snazi protahovat co to jde, ale genitika je holt proti nim.Dalsi skupina jsou aktivni sportovci.Kluci co hrajou ligove hokej si nesedli treba ani do prekazkoveho sedu, jak mely steheni svaly zkracene.Ale zas je to individualni, tim nechci tvrdit, ze vsichni hokejisti jsou na tom takto.
Takze masli problem dotkout se napr. prsty zeme ze stoje, aniz bys ohnul kolena, pocitej s tim, ze to mas beh na hodne dlouhou trat, pokud mas primarni cil ten provaz a rozstep;)
Urcite nedoporucuju jak tady padlo zkouset rovnou sedat si do provazu a rozstepu, nebudou trpet jen svaly a slachy, ale i klouby.At se to nezda, tak i strecing je svym zpusobem veda a chybne provadene cviky(pravidelne vidim nejzakladnejsi chybu-ohnuta zada!!!) se ti drive ci pozdeji nemile vrati.Proto durazne doporucuju sehnat si nejakou literaturu vubec predtim, nez se do neceho pustis.Zdravi mame preci jen jedno.
Je spousta sikovnych pomucek, ktere lze k protahovani pouzit, at uz svihadlo, ci lepe horolezecke lano, tak i ruzne ripstole ci bradla, jsou li k dispozici:)
Obrázek
player
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1656
Registrován: stř 11. srp, 2004 23:00

Příspěvekod Jacopo » ned 20. led, 2008 18:12

Ta ohnutá záda mají až tak velký vlil? :oops: Já se rozhodně neprotahuju s rovnými zády...
Jacopo
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 174
Registrován: sob 17. lis, 2007 0:00

Příspěvekod player » ned 20. led, 2008 18:34

Ohnuta zada nejsou nikdy a v nicem dobra.Proc by mela byt ve strecingu?
Ne ze by si jim tim primo ublizoval(vsak v tech pozicich neni covek nekolik hodin jako v kanclu u pocitace, ze), respektive pateri, ale ovlivnuje to dalsi aspekty.Dycha se ti dobre, kdyz mas zada do oblouku?Me teda ne a doufam, ze nemusim pripominat, jak je dychani nejen u strecingu velmi dulezite.Dalsi vec je ziskavani uricteho navyku.Pokud lidem uz pri strecingu vstipim to, aby se nehrbili, mam pulku uspechu pri naslednem cviceni napr. postoju zarucenou;)
player
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1656
Registrován: stř 11. srp, 2004 23:00

Příspěvekod wushupetr » ned 20. led, 2008 18:44

od player:
Urcite nedoporucuju jak tady padlo zkouset rovnou sedat si do provazu a rozstepu, nebudou trpet jen svaly a slachy, ale i klouby

Jo je jasný že nesmí sedat hned do provazu na doraz a jít přes bolest, protože by byl vohnutej a je to nebezbečný, ale může se přidržovat něčeho nad ním, aby byl rovnej a kdyby cejtil, že strácí kontrolu a nohy se mu začaly rozjíždětm, aby se byl schopnej chytit.
Jeslti chce udělat šňůru, myslím si, ale možná se pletu, ale podle mě je nejlepší trénovat ten cvik, protože je plno lidí, co si daj klidně špičku boty k čelu a mají rovný nohy, nebo nemají problém s vysokým kopem, nebo nemají problém s překážkovým sedem, ale ten provaz stejně neudělají. A proto si myslím, že když chci udělat provaz, tak jedině provaz mi protáhne to co k provazu potřebuju. Ale je to jen můj názor, tak jsem se to učil já. Myslím, že i kdyby střídal různý metody, tak provazu a roznošky dosáhne po čase každej, pokud ne, pak asi bude problém někde v kyčlích bo tříslech.
wushupetr
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 746
Registrován: ned 11. lis, 2007 0:00

 

Příspěvekod player » ned 20. led, 2008 20:11

Ja sem to pojal tak, aby si nemyslel, ze staci cvicit jen to.Treba jo, ale podle me to neni nejlepsi reseni.
Vzdy zacinam strecing postupne, tzn. jednotlive svaly a nohy zvlast a az uplne jako posledni cvik prichazi v uvahu sed rozkrocny("placka"), provaz ci rozstep a to z toho duvodu, ze jednotlive casti tela jsou jiz na tento extremni cvik predchozim cvicenim pripravene.
Pochopitelne je strecing s postume casu cim dal vic individualni zalezitost, co se tyce vyberu cviku, ale jakozto zacatecnikovi bych doporucil jednoznacne cvicit co nejsirsi skalu protahovacich cviku.
Nekdo dava prednost hmitani, nekdo(ja) naopak uprednostnuje delsi vydrze v krajnich polohach(proto je pro me tak dulezite pohodlne dychani, proto ty narovnana zada).
Nekdo take bere strecing jen jako jakesi nutne zlo.Ja sem se v nem zpoctaku vylozene vyzival a nezridka jsem se protahoval pres hodinu, zatimco ostatni v posilovne na intru kolem me cviclili se zelezem a nechapjic kroutili nade mnou hlavou;)
player
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1656
Registrován: stř 11. srp, 2004 23:00

Příspěvekod Mesic » pon 21. led, 2008 7:27

tak jako ja nemam probnlem se dotkout dlanema ruky jako tahamne to trosec ale je to docela vpohode akorat ten roztep a tak mi moc nejde tak to chcu nak napravit :D jj a diky za radu moc jsi mi pomohl
Mesic
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 90
Registrován: čtv 27. zář, 2007 23:00
Bydliště: Fr....


Zpět na bojová umění a sporty obecně

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron