hellas píše:RastOne píše:luen píše:Ono je to dvousecne ... Je pochopitelne, ze casem kazdy piseme svojim rukopisem, ale na druhou stranu psat podle sveho uz od 1. tridy, tak se asi nedohodneme na psane forme naseho jazyka Casto si totiz lidi pletou neformu v pokrocilem stadiu vyuky s neformou na zacatku ...
Já si myslím,že funkce jazyka a Boj.umění se v tomhle dost liší. Jazykem se má dorozumívat skupina lidí,proto by měl být pro danou společnost stejný,ale u neformy BU a to od začátku tvoření není vůbec nutný,aby mu rozuměl kdokoli jiný,nežli já,nebo ten kdo ho neformuje. Nemyslím si,že BU vytvořené bez předešlého poznání,nebo cvičení jiného Bu je automaticky nepoužitelné. Dokonce si myslím,že díky té nepoznanosti se můžou vytvářet nové techniky,postupy.... A v otázce jestli Bu které je vytvářeno bez zkušeností bude účinné,použitelné a praktické už záleží jen a jen na tvořiteli,umělci. Přeci jen je to činnost kterou nemusí poznávat,je skoro v každém zvířeti,rostlině atd.. přirozeně ''zakomponovaná''. Zajimavá otázka: Pokud si prvňáček od první třídy zvolí vlastní jazyk,nebudeme mu rozumět. Možná zemře.Ale potřebujem aby našemu BU někdo rozuměl?
Tak tomhle by nerozuměl ani BruceLee
Ahoj Zdendo, ja budu srozumitelnejsi:
Tzv. "neforma" je to, ze clovek v zacatcich byva nekoordinovany, nema moc jasno v tom co a proc cvici a potrebuje se chytit nejake sablony - treba sablony stylu nebo jen sablony trenera. Proste skrze neco nebo spise nekoho zacina proces uceni.
Prechod k tzv. "forme" je to, ze mu nekdo v ramci nejake metodiky da moznost uchopit nastroje, skrze ktere se clovek stava koordinovanejsim (drilovani, stinovani, cviceni ve dvojicich, cviceni na aparatech, rizeny sparing...).
Az se zase clovek dopracuje do faze "Neformy" kdy uz ale nejde o nekoordinovanost, ale spise odpoutani se od trenera a zacina individualni prace na sobe. Coz znamena, ze se zacne zohlednovat geneticka vybava jedince, jeho dispozice a vse se uz pasuje jemu na miru. Nicmene clovek uz ma sam jasno v tom, co mu slape, co mu sedi a naopak v cem ma mezery atd...
Kdyby k veci clovek pristupoval tak, ze si uz od zacatku zvoli, tohle ano, tohle ne, tak nejspise nedosahne zadnych vysledku. Rozhodnout se pro neco a nebo zavrzeni neceho neni na zacatku projev svobodne vule. Protoze jak muze v prvni tride clovek vedet, jestli ma bunky na jazyky nebo matematiku, kdyz ani ani nevi o co v techto naukach vlastne bezi.
Zaklady v BU jsou o jakemsi zakladnim vzdelani, ktere dava cloveku rozhled, prehled a prave moznost vypichnout si z celeho spektra systemu to, co mu bude nejlepe sedet a vyhovovat jeho naturelu.
Proto polemizuji s RastOne, ale on muj priklad trochu prekroutil. Mimochodem RastOne uz je ti jasnejsi o co mi jde? Jeden z miliardy se mozna narodi s tim, ze ma od zacatku jasno, ale vetsina lidi potrebuje aspon z pocatku odborne vedeni a potrebuje si jako mimino "vse" nejprve osahat a teprve pak prijde na radu jeho individualni pristup k veci. Konec koncu doloz mi jeden jedinej priklad, kdy se nekdo naucil bu sam a to na zaklade svejch "zkusenosti" coby novacek a zacatecnik ...