Moderátor: pm
pavela píše:PS: mimochodem těmto souvislostem se nevěnuji jenom já ale třeba i kolega Jarek ze Šanghaje, zajímavý článeček je třeba zde: http://www.chinafrominside.com/ma/taiji ... nuals.html
pavela píše:Bláblá, Ten článek je nic neříkající blábol. opět operuje se známým katafalkem neijia Wang Zhen Nan, Huang Bai Jia jako ostatně většina textů o neijia a Zhang San Fengovi. Celá tahle sláva v celé milardové Číně vychází z JEDNOHO nápisu na katafalku, který navíc pochází ze začátku dynastie Čching(několik, staletí po Zhang San Fengovi) a který navíc NIJAK nesouvisí se styly Xing Yi Taiji Bagua. Prostě tisíckrát opakovaný blábol, který souvisí s JINOU školou, s Wudang Song Xi Pai a nemá žádnou spojitost s T-X-B. Nechci rozebírat celý článek, ale v podstatě říká to co já(např: 民间的内家拳多为在外家拳基础上吸取道家理论) přečti si ho ještě jednou pozorně, článek nic nedokazuje a hlavně, je o NEI JIA QUAN, taoistickém stylu, nikoliv o X-T-B. Nic ne nevydělilo, neboť není jediný důkaz, jediná genealogie která vy Taiji,Xingyi nebo Pakua spojovala s Wudangem. S taoismem jako takovým teoreticky souvisí Pakua (už z názvu stylu, že ) ale neexistuje jediná prokazatelná genealogie ke klášteru Zi xaio ve Wudangu. Znovu říkám, že nade vší pochybnost přinesli do Wudangu tyto styly Sun Lu Tang, Li Jing Lin, Yang Chen Fu a spol až v 19.stol. Před rokem 1900 NIKDO neznal pojem Wudangské či Neijia styly. Název neijia z katafalku Wang Zhen Nan s Taiji Xingyi, Pakua nijak nesouvisí. A genealogie Taiji k Zhang San Fengovi je výmysl Wu Tu Nana, dej mu Pánbu věčný nebe... Zařazení Xingyi,Pakua a Taiji do rodiny vnitřních stylů jest práce Cheng ting hua, Li Kui Yuana a spol. Věř mi, že je to tak, neboť můj prapradědeček Cheng Ting Hua byl u toho. A "vytvořit dan" (丹), tedy spíš taoistický 内丹 že se v šaolinu necvičí? Kdepak jsi to slyšel? A co je asi 禅? není to náhodou totéž? prostě tato kategorická tvrzení, neijia nemá to a to a wai jia nemá to a to vycházejí z neznalostí autora a přílišné zahledění do svého stylu. Pravda je prostá, "vnitřní styl" toť vyšší škola Shaolinu, nic víc. A je v základě totožný s taoistickými principy. Koneckonců, vývoj od šaolinských stylů, jako je Jin Gang Quan či Taizu Cheng quan či Xin Yi Ba do Taijiquan a Xin Yi Liu He Quan je tak zjevný, že nejde popřít. Znovu říkám, že Wudangské styly existují (Long Men Pi, Song Xi Pai, Tai Yi Wu Xing a pod.) ale nemají žádnou genealogickou spojitost s Xing Yi, Pakua,Taiji. Při čemž jediná možná spojitost je u Bagua(například autor v knize Nei Jia Quan Yan Jiu spojuje genealogii těchto stylů přes wudangský meč od Zhang San Fenga ale opět nikoliv k Wudangu ale přes Li Jing Lina, Song Wei Yi k Song Xi což je dosti kostrbaté...,a opět to neznamená, že wudang meč má cokoliv společného s Xinyi, Taiji,Pakua) ale není jasné u koho se vlastně Dong Hai Chuan učil(Bi deng Xia? Bi Cheng Xia? povídá se že v Anhui, je to ke mě 5 generací, 100 let a ani můj mistr to netuší), cokoliv před Dong Hai Chuan je legenda... mě zajímá prokazatelná skutečnost a ne jednapanípovídala, mistři kteří cvičí jen jeden styl mají většinou v těchto věcech maglajs a plácají nesmysly, i v Číně. Takže asi tak. Chce to poznat víc stylů, víc mistrů, dát si do souvislosti co každý říká, analyzovat co má podklad a souvislost a co je jenom výplod fantazie.(například žádný historický záznam se ani slůvkem nezmiňuje, že by vůbec Zhang San Feng cvičil nějaké bojové umění ale legenda je to pěkná, asi jako, že Xing yi vytvořil generál Yue Fei ) A pak budeš mít možnost porovnávat a zkoumat. Zdravím. Pavelamarian píše:pavela píše:Mýlíš se, je to je častý omyl lidí kteří nepoznali jiné styly ani jiné náboženské směry než ty svoje. Buddhismus Konfuciánství i Taoismus jsou v Číně tak provázané, že je těžko určit jaký styly odkud pochází. Wu Ji, Liang Yi, 5 xing, 6 he, Ba gua atd mají snad všechny styly, lhostejno jestli od taoistů nebo buddhistů. To že Xing Yi,Taiji bagua jsou taoistické styly je známý omyl, přešti si můj článek o neijia zde. Mezi taoistické či wudangské styly je začali řadit až Sun Lu Tang, Li Jing Lin a spol v 19.stol, protože při svojí cestě do Wudangu kde cvičili s opatem, zjistili "významné podobnosti" . jenže tyhle podobnosti lze vysledovat i v Šaolinu. Genealogie Šaolin(Xin Yi Ba)-Ji Long Feng- Dai Long Bang/Ma Xue Li- Li Luo neng(lao nong) je prokazatelná nade vší pochybnost. a otevírací forma kterou ukazuje tvůj mistr na tom videu je jasný styl Hebei, tedy až žáci Li Luo Nenga. Zkus s ním na toto téma pohovořit. Jestli je trodina tvého mistra od Dan Dongu(znám) a Harbinu, viděl bych to na Li Wen Bina. Ta naše Xing Yi rodina není tak velká totéž Taiji, to co se cvičí ve Wudangu pochází od Yang Chen Fu. nade vší pochybnost Původní staré Wudangské styly jako je Tai Yi Wu Xing, Long Quan a podobně jsou sice PODOBNÉ ale v tom smyslu, v jakém jsou podobné všechny tradiční styly. Mě zaujala ta Xing Yi otevírací forma, o genealogie se zajímám a píšu o nich knihu, proto jsem se ozval. Já jsem teď na prázdniny v EU ale koncem srpna zase budu, tak se rád potkám! Ahojmarian píše:pavela píše:No já jen proto, že přinjmenším Xingyi a Taiji nemá s Wudangem nic společného, oba styly prokazatelně pocházejí ze Šaolinu a neexistuje žádná genealogie, která by spojovala tyhle styly s Wudangem. Genealogie Pakua se sica tak nějak počítá k Wudangu ale je to jenom spekulace, protože Dong hai chuan se učil od taoistů v Anhui Naopak do Wudangu tyhle styly přinesli až Sun Lu Tang a Li Jing Lin A historie týhle formy Xing Yi není tak stará, je to konec dynastie Čching, jen ke mě je to 6 generací. Podle toho co vidím to vypadá, že to Xing yi pochází z něajký Hebeiský větvě. Ale oni mistři za republiky cvičili hodně spolu a mixovali styly. Kde v Číně seš?marian píše:pavela píše:vypadá to jako splácaný Xing Yi a Taiji, Mariane, neházej Zhang San Fengem, to je legenda, a pověz jakou máte genealogii stylu? Počítám, že vede NABETON k Li Luo Nengovi, protože před ním vypadalo xingyi(Xin Yi) jinak PS: Wu Ji se nazývá první postoj z Xing Yi
Taiji, Xingyi a Bagua su vo wujiquane obsiahnute, ale wujiquan nevznikol ich "splacanim" dohromady. Wudang mal 5 stylov ktore boli udrziavane len v uzkom kruhu a medzi nimi aj wuji (无极门、丹鼎门、玄真们、剑先们、符篆门)
Zhang Sanfenga myslim uz myslim nema cenu komentovat.
Co sa tyka genealogie, v rodine mojho shiye Wu Zhenshi(吴振世) sa wjq odovzdaval po 6 generacii. Prvym mal byt jeden z jeho predkov zvany Wu Qixian(吴七仙), ako sa to dostalo k nemu je nejasne.
Wudang je spojeny s taoizmom, Taiji a Xingyi su taoisticke styly, ako take kladu doraz(spon v minulosti to tak bolo) na neigong. Budhisti maju tiez neigong, rozdiel je, ze taoisti sa snazia vytvorit dan(丹) kdezto budhisti sa snazia vytvorit shelizi(舍利子). Rozdielny svetonazor tychto dvoch uceni sa prejavuje aj v rozdielnom pristupe k cviceniu.
Znovu opakujem, ze na videach je Wujiquan nie Xinyiquan.
Rodina mojho shiye v minulosti zila v okoli dnesneho Dandongu(丹东), dnes shiye vacsinu casu travi v Harbine. Moj majster je v Daliane a taktiez som ja.
Btw kedysi sme dohovarali nejake to tuishou, v auguste budem na dlhsie v Pekingu tak by sme mohli daco poriesit, co povies?
Ja si zase myslim, ze sa mylis ty, precitaj si tento clanok:
http://wenku.baidu.com/view/9b75c71da30 ... 29f1a.html
Autor tu medzi inym vymedzil kriteria pre "neijiaquan" hovori tu aj o wujimen(wujiquan) a o tom co sa z neho vydelilo, medzi inym aj taiji.
Je pravda ze taoizmus, konfucianizmus a budhizmus sa v Cine prelinaju ale rozdiely tu su a to dost podstatne. To preco su neijiaquan(presnejsie taoisticke bu) ako taiji, xingyi bagua zaradene pod jednu strechu neni len kvoli pribuznosti teorie, ale hlavne kvoli specifickej praxi, ktorej cielom je hlavne pomocou neigongu vytvorit dan(丹). V shaoline sa dan necvici. Preto do tejto skupiny nepatri.
MartinCZ píše:Wudang Bagua je většinou Cheng Bagua, přivezená od pekáčníků. Ty co cvičí Bagua v Pekingu ti řeknou: 什么武当?狗屁! :)(Jakej Wudang sakra?) Asi tam ve Wudangu budou fajn lidi, ale jaká je poptávka, taková je i nabídka. Jeden amík tam na kurzu víkendové meditace za nehorázné peníze málem zmrznul. Tomu říkám osvěta a soužití s přírodou! Jinak se ve wudangu dají najít pěkná místa, shaolin je docela hrůza a komerce. Ale člověk se tam k té bráně prostě musí alespoň jednou postavit. Schaolínští studentíci ve školních dresech ale cvičí pečlivě. Viděl jsem sanda a myslím že i mma.
luen píše:4pavela: pekne a trefne...
4marian: pavela ma na zdejsim serveru jeden moc peknej clanek, jak vubec doslo k omylu "vnejsi" a "vnitrni", rozhodne doporucuji precist
Obecne tento clanek doporucuji vsem, kteri se zaklnaji tzv."vnitrnim" gongfu.
Nici gongfu nebude v nicem lepsi, funkcnejsi a nebo vazenejsi jen kvuli nazvu a nebo jinemu oznaceni.
4marian: tak doufam, ze se ukazes na nejakem dalsim setkani bu.cz
marian píše:MartinCZ píše:Wudang Bagua je většinou Cheng Bagua, přivezená od pekáčníků. Ty co cvičí Bagua v Pekingu ti řeknou: 什么武当?狗屁! :)(Jakej Wudang sakra?) Asi tam ve Wudangu budou fajn lidi, ale jaká je poptávka, taková je i nabídka. Jeden amík tam na kurzu víkendové meditace za nehorázné peníze málem zmrznul. Tomu říkám osvěta a soužití s přírodou! Jinak se ve wudangu dají najít pěkná místa, shaolin je docela hrůza a komerce. Ale člověk se tam k té bráně prostě musí alespoň jednou postavit. Schaolínští studentíci ve školních dresech ale cvičí pečlivě. Viděl jsem sanda a myslím že i mma.
Vo Wudangu som sa bol pozriet a to co sa tam predvadzaju a ucia, nie je tradicne wushu. Btw Zhong Yunlong sa o wujiquane vyjadril, ze nema bojove pouzitie, ale dodnes odmieta vyzvu na porovnanie.
marian píše:Clanok som cital.
Suhlasim ze nazov neni zaruka nicoho. Moj majster nas stale posiela skusat si co sme sa naucili, hlavne s ludmi z inych stylov. Len tak sa daju objavit vlastne nedostatky. Az budem v tom case doma urcite sa na stretnuti ukazem. A neboj sa donesiem aj chranice, tie nam tiez nie su cudzie
No dyť to řikam, u všech všudy, Bagua přinesl do kláštera Zi Xiao SUN LU TANG ,proto je to všecko cheng Ting Hua styl.To není žádný výmysl, cesty jeho a ostatních do Wudangu, co se při nich stalo, co se tehdy cvičilo ve Wudangu, to vše je přesně zdokumentované. Takže naprosto přesně Martine, 放你妈臭狗屁MartinCZ píše:Wudang Bagua je většinou Cheng Bagua, přivezená od pekáčníků. Ty co cvičí Bagua v Pekingu ti řeknou: 什么武当?狗屁! :)(Jakej Wudang sakra?) Asi tam ve Wudangu budou fajn lidi, ale jaká je poptávka, taková je i nabídka. Jeden amík tam na kurzu víkendové meditace za nehorázné peníze málem zmrznul. Tomu říkám osvěta a soužití s přírodou! Jinak se ve wudangu dají najít pěkná místa, shaolin je docela hrůza a komerce. Ale člověk se tam k té bráně prostě musí alespoň jednou postavit. Schaolínští studentíci ve školních dresech ale cvičí pečlivě. Viděl jsem sanda a myslím že i mma.
ahoj, je to smutný, ty legendy o tajemnejch taoistickejch horách se tak dobře poslouchaj, žejo? Zcela prostou pravdou je, že tzv. vnitřní-taoistické styly X-T-B do Wudangu přinesli až na přelomu století a za republiky Sun Lu tang, Li Jing Lin, Fu Jian Qiu a celá tahle parta slavnejch majstrů. A je to i jasně VIDĚT. Koukni se na styl toho taoisty, co jsi mi posílal, Zhong Yun Long http://www.youtube.com/watch?v=zjhuZyZI4jw To je prostě a jednoduše varianta stylu Yang Chen Fu. Znovu říkám, že v 19. století se ještě styly X-T-B ve Wudangu necvičily, ba ani nenazývaly "vnitřní" nebo "taoistické". Původní Wudangské styly z kláštera Zi Xiao jsou JINÉ,Wudang Long Men Pai, Wudang Tai Yi Wuxing pai atd... A Zhang San Feng? Nejenom, že v žádném historickém záznamu před rokem 1900 neexistuje zmínka o tom, že by vůbec cvičil nějaké Wušu ale ani není jasné, o jakého San Fenga se jedná, neboť jich bylo více prostě jedna věc je legenda a jiná věc jsou prokazatelná historická fakta. Číňani maj rádi slavný lidi a přičítají jim často vynálezy svých stylů,stejně jako že Xing Yi vynalezl Da Mo nebo Yue FeiJanoj píše:pavela píše:PS: mimochodem těmto souvislostem se nevěnuji jenom já ale třeba i kolega Jarek ze Šanghaje, zajímavý článeček je třeba zde: http://www.chinafrominside.com/ma/taiji ... nuals.html
Pavelo, člověče, ty jsi mě rozbil skoro všechny sny a představy o historii taijiquan
Snad největší ranou pro mě je, že Zhang San Feng nedělal žádné kungfu
Při snaze se zorientovat v tradici Wudangu v souvislosti s taijiquan jsem třeba narazil na jméno Zhong Yun Long (má také něco na youtube).
Prosím Tě, kam podle Tebe bys zařadil jeho taijiquan do té tradice a historie.
Díky za osvětu
MartinCZ píše:marian píše:MartinCZ píše:Wudang Bagua je většinou Cheng Bagua, přivezená od pekáčníků. Ty co cvičí Bagua v Pekingu ti řeknou: 什么武当?狗屁! :)(Jakej Wudang sakra?) Asi tam ve Wudangu budou fajn lidi, ale jaká je poptávka, taková je i nabídka. Jeden amík tam na kurzu víkendové meditace za nehorázné peníze málem zmrznul. Tomu říkám osvěta a soužití s přírodou! Jinak se ve wudangu dají najít pěkná místa, shaolin je docela hrůza a komerce. Ale člověk se tam k té bráně prostě musí alespoň jednou postavit. Schaolínští studentíci ve školních dresech ale cvičí pečlivě. Viděl jsem sanda a myslím že i mma.
Vo Wudangu som sa bol pozriet a to co sa tam predvadzaju a ucia, nie je tradicne wushu. Btw Zhong Yunlong sa o wujiquane vyjadril, ze nema bojove pouzitie, ale dodnes odmieta vyzvu na porovnanie.
Oni toho vždycky hodně napovídaj. Mě to také připomíná hodně xing yi. Asi podobné pohyby s jinými názvy. Ono se to tam prolíná a nakonec je celkem jedno, jaká je to rodina. Když se tam dozvíš jak to použít.. hlavně jednotné drilly... bude to moc fajn.
prosímtě, ve Wudangu, stejně jako V Šaolinu se minimálně za kulturní revoluce ale i před ní, necvičilo nic. od té doby co se z těchto dvou míst stal byznys, tak se tam importuje spousta stylů zvenku a mixuje se to dohromady. Já přesně nevim u Wudangum protože jsem se oto nijak blíž nezajímal ale u Shaolinu je opravdu původních jenom pár buddhistických stylů, které zachránil dědeček Su Xi tak, že zakopal všechny spisy před kulturní revolucí. Původní styly znalo jenom pár lidí, Su Xi, Su Zhi, De Chan a pár dalších. Do šaolinu se taky importovala spousta stylů z Min jian(lidového kungfu) což se samozřemě dělo i dřív. do Wudangu i do Šaolinu a dalších klášterů často odcházeli na stáří se svym špatnym svědomím válečníci, generálové, vojáci a ti ssebou nosili svoje styly. Výhoda klášterů byla, že se tam tomu mohli věnovat od rána do večera. Spousta stylů se takto vykristalizovala. a myslím, že podobně vzniknul i styl Marianova mistra, něco z Xing Yi (od Li Wen Bin?) něco z Taiji a Bagua a Wu Ji Quan byl na světě. Koukni na čínskou wikipedeii, zase operují jenom citáty z I-Ťing ale historii stylu nic... http://baike.baidu.com/view/937720.htm je to podobný styl Lian Yi Quan který cvičí můj kámoš u mistra Zhang Zhen Ling (张振岭) http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1375373467648&set=a.1375064379921.2052801.1331184389&type=1 Je to styl který se odvolává na taoismus a buddhismus ale nemá s ním žádnou genealogickou spojitost. Což nijak nesnižuje tyto pěkné styly. http://www.tudou.com/programs/view/9ek4ILLqHIs/ Zdravímwushupetr píše:Teda panove, kdo se vyzna, ten se vyzna.
No, co je pak za styly jako Wudang Baji:
http://www.youtube.com/watch?v=ribuQn2I ... re=related
Drak:
http://www.youtube.com/watch?v=yotRaVDC ... re=related
Tygr:
http://www.youtube.com/watch?v=vCNLCxPT ... re=related
a tak podobne
Me to prijde, ze to sou jen nejaky exhibicni sestavicky nebo nevim, ale teda predpokladam, ze ani tohle nejsou puvodni Wudangovsky styly
Zpět na čínská bojová umění a sporty...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků