wujiquan

kung-fu, wu-šu, tchaj-ťi, JKD...

Moderátor: pm

Re: .

Příspěvekod marian » sob 18. čer, 2011 4:33

luen píše:
marian píše:Clanok som cital.
Suhlasim ze nazov neni zaruka nicoho. Moj majster nas stale posiela skusat si co sme sa naucili, hlavne s ludmi z inych stylov. Len tak sa daju objavit vlastne nedostatky. Az budem v tom case doma urcite sa na stretnuti ukazem. A neboj sa donesiem aj chranice, tie nam tiez nie su cudzie :D


Super a nemas tedy pocit, ze rozdelovat bojove umeni na kategorie pred Jezisem a po nem, je prinejmensim demagogie ... ???
Bojova umeni nejsou, ve svem jadru, nijak vazana na nabozenstvi a nebo filozofie. Je pravda, ze konkretni osoby muzou, dik svemu svetonazoru, veci do techto skatulek umele stavet ... a v klastere to jinak vlastne ani nejde ...
Ale fakticky, jsou bojova umeni mnohem starsi nez je celej buddhismus, atp ...
Co rika na takovej vyvoj bu treba muslimska komunita v cine? A ze jich je na severu jak maku ...
Je preci evidentni, ze tyhle vypravenky nemaji nic spolecneho se serioznima faktama. Jestli v cine zijes, tak ti nikdo nemusi vykladat, jak maji cinani radi povidacky a jak radi se podileji na jejich tvorbe :twisted:
Kazdej narod potrebuje hrdiny jako vzor a v dobach davno minulych tyhle veci frcely jako dnes filmovej prumysl, videohry ... a vsichni vime, jakej duraz je pri nataceni akcniho filmu kladen na dovednosti hercu :wink:

Radim ti dobre, ber tyhle veci jen jako legendy ... bivoj, jecminek, sarka ... neni tohle nahodou pocatek slovanskeho gongfu?

Nejdriv buh, bajne bytosti (draci, ptaci...), pak polobozi (ares, indra ...), taky titani, adam s evou .... potom tedy zsf, bodhidharma, konfucius, david, jezis, prorok (nahodile serazeno). Uplne mi zaplesa srdicko, kdyz je nekdo z tehle frajeru v nejake genealogii ...
A uplne nejradeji mam tu o ng mui/wu mei, taky proto je wing cheun/yong chun v mejch ocich, zenskej styl :lol: a na holej pupek, ze to tak bylo :wink:

Uz vidim ty generaly z tech rodin, jak rikaji svejm zakum a detem, jak je to super, ze to ta teta 五妹 tenkrat vymyslela, kdyz varila tu rejzi a jak ji to coroval ten jerab ... ta musela mit respekt, kdyz ji mel na haku ptak (mimochodem gurman, radeji varenou rejzi nez z pole) ... kdo by se nechtel ucit bojovat od nekoho, koho ma na haku tenhle dravec:

http://www.zoopraha.cz/cs/o-zviratech/l ... -mandzusky

Nejvetsi z jerabu :lol: :lol: :lol:

Tesim se tedy na videnou :wink:

Nejstarsi bytosti ve vesmiru je Morlor:

http://img.fdb.cz/galerie/n/na1472b1f50 ... a03024.jpg

a ten stvoril vnejsi styly :wink:


CBU a nemusia byt nevyhnutne spojene s nabozenstvom, ale s filozofiou spojene su. Akurat, ze k filozofii sa treba dopracovat cez prax, nie naopak.
marian
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 54
Registrován: pát 03. lis, 2006 0:00

 

Příspěvekod marian » sob 18. čer, 2011 4:45

pavela píše:Mariane, nechytej mě za slovo, "obvyklý blábol" jest ve významu, že je to donekonečna všemi autory omílaná povídačka. To neznamená, že článek nemá pravdu ale NIC nevypovídá, citování I-Ťingu a poukázání na společné rysy s BU je sice hezký, ale nic nedokazuje jestli byla dříve slepice nebo vajíčko. Ten článeček NENÍ o X-T-B, je o souvislosti Neijia s Wudangem a Taoismem. A to neni nic novýho, Čchanový spisy mají taky spoustu souvislostí s "vnitřním uměním. Jin Luo, akupunkturou atd... Článek nic nedokazuje z historie, že by měly styly X-T-B cokoliv společnýho s Wudangem. Já dokonce přesně vim, jak to celý vzniklo, v 19.století importovali tihle majstri do Wudangu yangův styl Taijiquan(Yangův proto, protože původní Chen styl se až do doby Yang Lu Chana se zkrátka cvičil jen v rodině Chen a nikdo jiný ho neznal) a o 100 let později Li Tian Ji(shodou okolností jeden můj kungfu dědeček v linii Li Tian Ji-Liu Guo Chen) slavně navštívil Wudang a s údivem viděl, že se tam cvičí X-T-B což ho vedlo k prohlášení, že Zhang San Feng byla historická osobnost a to on vymyslel všechny ty "vnitřní styly". A protože Li Tian Ji byl machr nad machry a byl slavný a státem uznávaný i za Maovy éry(to on jako šéf týmu kompilátorů vymyslel 24 simplified taijiquan) začali to po něm papouškovat všichni(jak je v Číně zvykem :lol: ) A ještě něco, já NETVRDÍM, že před Shaolinem nebylo v Číně Wušu, to samozřejmě bylo. Minimálně v armádě se cvičilo vždy. O tom jsou 5000 let staré záznamy.. Za přínos Šaolinu(ale i Taoistů) se považuje zejména spojení BU s meditací a duchovními praktikami. Tedy s vnitřní školou. autoři píší o Wai Dan外丹 v šaolinu a 内丹 u taoistů ale je to blbost, je to totéž, pramení to z nedostatku nadhledu a zahleděnosti do vyjímečnosti svého stylu. Dopátrat se k původnímu Wudangskému stylu lze, některé školy s rodokmenem, jako Song Xi Pai(v podání skvělého a bohužel nedávno zesnulého mistra 游明生) nebo Long Men Pai v podání jednoho z mých "dědečků" taoisty Li Guo You 李国有 z kláštera Bílých Oblaků, který je jedním z největších současných expertů jak na Wudang styly tak i na Xing Yi Quan Obrázek Martin pamatuje, potkali jsme ho tehdy na mistrovství Pekingu, nebo Li Jing Linův wudang meč... Ale jak říkám, genealogie T-X-B a Wudangu jsou do konce 19.stol odlišné.i když, samozřejmě dnes už jejich formy cvičené ve Wudangu lze považovat taky za Wudangské styly, neboť byly jako ostatně další styly importovány do Wudangu a změnily formu k Wudangskému obrazu :lol: To že někdo použije k názvům forem termíny z I-Ťing ještě neznamená, že to vymyslel Zhang San Feng :lol: Chce top přistupovat k tvrzením čínských mistrů s nadhledem a nebaštit všechno co povídají. A jak říká Martin, jde o dril a zvyšování svých schopností. Slavný rodokmen či slavný údajný zakladatel stylu majstra nedělá. Proti útočníkovi stojí nakonec každej sám. Zdravím


To, ze v chane sa tiez pracuje s jingluo atd je ok, ale to ako sa s nimi pracuje je dolezite, urcite nie rovnako ako v daojia. Vysledok sa tiez lisi, zase netvrdim ze nieco je lepsie alebo horsie. Neidan je nieco ine ako chan. Ak mas zaujem mozes pokecat s mojim majstrom, popripade dojdi niekedy do Dalianu poskusas, pokecas a uvidis.
marian
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 54
Registrován: pát 03. lis, 2006 0:00

Příspěvekod marian » sob 18. čer, 2011 4:50

pavela píše:
wushupetr píše:Teda panove, kdo se vyzna, ten se vyzna.
No, co je pak za styly jako Wudang Baji:
http://www.youtube.com/watch?v=ribuQn2I ... re=related
Drak:
http://www.youtube.com/watch?v=yotRaVDC ... re=related
Tygr:
http://www.youtube.com/watch?v=vCNLCxPT ... re=related
a tak podobne

Me to prijde, ze to sou jen nejaky exhibicni sestavicky nebo nevim, ale teda predpokladam, ze ani tohle nejsou puvodni Wudangovsky styly
prosímtě, ve Wudangu, stejně jako V Šaolinu se minimálně za kulturní revoluce ale i před ní, necvičilo nic. od té doby co se z těchto dvou míst stal byznys, tak se tam importuje spousta stylů zvenku a mixuje se to dohromady. Já přesně nevim u Wudangum protože jsem se oto nijak blíž nezajímal ale u Shaolinu je opravdu původních jenom pár buddhistických stylů, které zachránil dědeček Su Xi tak, že zakopal všechny spisy před kulturní revolucí. Původní styly znalo jenom pár lidí, Su Xi, Su Zhi, De Chan a pár dalších. Do šaolinu se taky importovala spousta stylů z Min jian(lidového kungfu) což se samozřemě dělo i dřív. do Wudangu i do Šaolinu a dalších klášterů často odcházeli na stáří se svym špatnym svědomím válečníci, generálové, vojáci a ti ssebou nosili svoje styly. Výhoda klášterů byla, že se tam tomu mohli věnovat od rána do večera. Spousta stylů se takto vykristalizovala. a myslím, že podobně vzniknul i styl Marianova mistra, něco z Xing Yi (od Li Wen Bin?) něco z Taiji a Bagua a Wu Ji Quan byl na světě. Koukni na čínskou wikipedeii, zase operují jenom citáty z I-Ťing ale historii stylu nic... http://baike.baidu.com/view/937720.htm je to podobný styl Lian Yi Quan který cvičí můj kámoš u mistra Zhang Zhen Ling (张振岭) http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1375373467648&set=a.1375064379921.2052801.1331184389&type=1 Je to styl který se odvolává na taoismus a buddhismus ale nemá s ním žádnou genealogickou spojitost. Což nijak nesnižuje tyto pěkné styly. http://www.tudou.com/programs/view/9ek4ILLqHIs/ Zdravím


Ten odkaz na baidu, aj ked je hore fotka mojho shiye nie je od nas. Ono do roku 2007 takmer nikto o wujiquane nepocul, v 2007 sa moji dvaja kungfu strykovia zucastnili na konferencii o "ludovych styloch" vo Wudangu a darovali im dva spisy o wjq. Odvtedy sa zacali vynarat rozne skoly wjq, vratane wudang wjq.
marian
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 54
Registrován: pát 03. lis, 2006 0:00

Příspěvekod marian » sob 18. čer, 2011 4:54

pavela píše:A tady jsem Mariane našel vaší školu, krásný Xing Yi a Taiji spojený dohromady :lol: http://v.youku.com/v_show/id_XNzYwNTk4NDg=.html


Nuz niet divu, ze kto cvici taiji, vidi tam taiji, kto bg vidi tam bg, kto xingyi vidi xingyi, ono to tam je vsetko zastupene a este aj mnoho inych veci. Vravim dojdi niekedy a mozes pokecat priamo so zdrojom.
marian
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 54
Registrován: pát 03. lis, 2006 0:00

Re: .

Příspěvekod luen » sob 18. čer, 2011 9:58

marian píše:
luen píše:Super a nemas tedy pocit, ze rozdelovat bojove umeni na kategorie pred Jezisem a po nem, je prinejmensim demagogie ... ???
Bojova umeni nejsou, ve svem jadru, nijak vazana na nabozenstvi a nebo filozofie. Je pravda, ze konkretni osoby muzou, dik svemu svetonazoru, veci do techto skatulek umele stavet ... a v klastere to jinak vlastne ani nejde ...
Ale fakticky, jsou bojova umeni mnohem starsi nez je celej buddhismus, atp ...
Co rika na takovej vyvoj bu treba muslimska komunita v cine? A ze jich je na severu jak maku ...
Je preci evidentni, ze tyhle vypravenky nemaji nic spolecneho se serioznima faktama. Jestli v cine zijes, tak ti nikdo nemusi vykladat, jak maji cinani radi povidacky a jak radi se podileji na jejich tvorbe :twisted:
Kazdej narod potrebuje hrdiny jako vzor a v dobach davno minulych tyhle veci frcely jako dnes filmovej prumysl, videohry ... a vsichni vime, jakej duraz je pri nataceni akcniho filmu kladen na dovednosti hercu :wink:

Radim ti dobre, ber tyhle veci jen jako legendy ... bivoj, jecminek, sarka ... neni tohle nahodou pocatek slovanskeho gongfu?

Nejdriv buh, bajne bytosti (draci, ptaci...), pak polobozi (ares, indra ...), taky titani, adam s evou .... potom tedy zsf, bodhidharma, konfucius, david, jezis, prorok (nahodile serazeno). Uplne mi zaplesa srdicko, kdyz je nekdo z tehle frajeru v nejake genealogii ...
A uplne nejradeji mam tu o ng mui/wu mei, taky proto je wing cheun/yong chun v mejch ocich, zenskej styl :lol: a na holej pupek, ze to tak bylo :wink:

Uz vidim ty generaly z tech rodin, jak rikaji svejm zakum a detem, jak je to super, ze to ta teta 五妹 tenkrat vymyslela, kdyz varila tu rejzi a jak ji to coroval ten jerab ... ta musela mit respekt, kdyz ji mel na haku ptak (mimochodem gurman, radeji varenou rejzi nez z pole) ... kdo by se nechtel ucit bojovat od nekoho, koho ma na haku tenhle dravec:

http://www.zoopraha.cz/cs/o-zviratech/l ... -mandzusky

Nejvetsi z jerabu :lol: :lol: :lol:

Tesim se tedy na videnou :wink:

Nejstarsi bytosti ve vesmiru je Morlor:

http://img.fdb.cz/galerie/n/na1472b1f50 ... a03024.jpg

a ten stvoril vnejsi styly :wink:


CBU a nemusia byt nevyhnutne spojene s nabozenstvom, ale s filozofiou spojene su. Akurat, ze k filozofii sa treba dopracovat cez prax, nie naopak.


Nabozenstvi nebo filozofie se rodi a prenasi v "hlavach" lidi, ne stylu!!! Mysleni, rozjimani, koncentrovani ... je vysadou lidi a ne stylu bu nebo automobilu!!! Zadnej styl neni nositelem niceho, to lidi jsou ti, jenz prenaseji z ucitele na zaka napady, myslenky ...

Na tom se snad shodneme a nebudeme tvrdit, ze styl je nositelem nejake filozofie?!?!?!

No a kdyz uz jsme se dopracovali k tomu, ze je to otazka lidi. Jednotlivejch a konkretnich lidi, kteri k necemu naroubuji jejich svetonazor a videni sveta, tak ale musime konstatovat, ze ne styl, ale konkretni clovek spojuje sve videni sveta s tim, co dela ...

A co rada ateistu a jejich gongfu, jak to maji oni, kdyz nezapadaji ani do jedne skatulky o kterych mluvis??? Ja myslim, ze driv se tyhle veci moc neresili. Frajer byl taoista - to rozhodnuti za nej udelali rodice a pak se z nej stal buddhista, protoze tehda ho zasahla modni vlna buddhismu. Nechces preci tvrdit, ze kvuli zmene nazoru, zmenil frajer i metodiku, protoze uz je ten buddhista ...

Netyka se to stylu, ale kazdeho jednoho cloveka, jen na nem zalezelo na co se budou ona moudra roubovat ... stejnej napad, ale jeden buddhista a druhej taoista, takze nemaji spolecnou rec, kazdej rikal temuz jinak a casem se prislo na to, ze je to identicka zalezitost.

Jeste pozdeji nekdo konvertoval ke krestanstvi a ted se bude tvrdit, ze je neco krestanskej styl??? To preci tak strasne taha za vlasy, ze ani ve skolce neni nutne, tohle resit a studovat - k tomu staci 5 trid zakladky a povestnej selskej rozum :wink:
Jan Novák
Wing Cheun Kyun Seut / 詠春拳術
http://www.facebook.com/wingcheun
http://www.youtube.com/user/cfwckt
+420608172785

Pro ty, kdo bojují, má život jinou příchuť než pro zbabělce!
Uživatelský avatar
luen
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 5187
Registrován: čtv 03. úno, 2005 0:00

Re: .

Příspěvekod marian » sob 18. čer, 2011 15:31

luen píše:
marian píše:
luen píše:Super a nemas tedy pocit, ze rozdelovat bojove umeni na kategorie pred Jezisem a po nem, je prinejmensim demagogie ... ???
Bojova umeni nejsou, ve svem jadru, nijak vazana na nabozenstvi a nebo filozofie. Je pravda, ze konkretni osoby muzou, dik svemu svetonazoru, veci do techto skatulek umele stavet ... a v klastere to jinak vlastne ani nejde ...
Ale fakticky, jsou bojova umeni mnohem starsi nez je celej buddhismus, atp ...
Co rika na takovej vyvoj bu treba muslimska komunita v cine? A ze jich je na severu jak maku ...
Je preci evidentni, ze tyhle vypravenky nemaji nic spolecneho se serioznima faktama. Jestli v cine zijes, tak ti nikdo nemusi vykladat, jak maji cinani radi povidacky a jak radi se podileji na jejich tvorbe :twisted:
Kazdej narod potrebuje hrdiny jako vzor a v dobach davno minulych tyhle veci frcely jako dnes filmovej prumysl, videohry ... a vsichni vime, jakej duraz je pri nataceni akcniho filmu kladen na dovednosti hercu :wink:

Radim ti dobre, ber tyhle veci jen jako legendy ... bivoj, jecminek, sarka ... neni tohle nahodou pocatek slovanskeho gongfu?

Nejdriv buh, bajne bytosti (draci, ptaci...), pak polobozi (ares, indra ...), taky titani, adam s evou .... potom tedy zsf, bodhidharma, konfucius, david, jezis, prorok (nahodile serazeno). Uplne mi zaplesa srdicko, kdyz je nekdo z tehle frajeru v nejake genealogii ...
A uplne nejradeji mam tu o ng mui/wu mei, taky proto je wing cheun/yong chun v mejch ocich, zenskej styl :lol: a na holej pupek, ze to tak bylo :wink:

Uz vidim ty generaly z tech rodin, jak rikaji svejm zakum a detem, jak je to super, ze to ta teta 五妹 tenkrat vymyslela, kdyz varila tu rejzi a jak ji to coroval ten jerab ... ta musela mit respekt, kdyz ji mel na haku ptak (mimochodem gurman, radeji varenou rejzi nez z pole) ... kdo by se nechtel ucit bojovat od nekoho, koho ma na haku tenhle dravec:

http://www.zoopraha.cz/cs/o-zviratech/l ... -mandzusky

Nejvetsi z jerabu :lol: :lol: :lol:

Tesim se tedy na videnou :wink:

Nejstarsi bytosti ve vesmiru je Morlor:

http://img.fdb.cz/galerie/n/na1472b1f50 ... a03024.jpg

a ten stvoril vnejsi styly :wink:


CBU a nemusia byt nevyhnutne spojene s nabozenstvom, ale s filozofiou spojene su. Akurat, ze k filozofii sa treba dopracovat cez prax, nie naopak.


Nabozenstvi nebo filozofie se rodi a prenasi v "hlavach" lidi, ne stylu!!! Mysleni, rozjimani, koncentrovani ... je vysadou lidi a ne stylu bu nebo automobilu!!! Zadnej styl neni nositelem niceho, to lidi jsou ti, jenz prenaseji z ucitele na zaka napady, myslenky ...

Na tom se snad shodneme a nebudeme tvrdit, ze styl je nositelem nejake filozofie?!?!?!

No a kdyz uz jsme se dopracovali k tomu, ze je to otazka lidi. Jednotlivejch a konkretnich lidi, kteri k necemu naroubuji jejich svetonazor a videni sveta, tak ale musime konstatovat, ze ne styl, ale konkretni clovek spojuje sve videni sveta s tim, co dela ...

A co rada ateistu a jejich gongfu, jak to maji oni, kdyz nezapadaji ani do jedne skatulky o kterych mluvis??? Ja myslim, ze driv se tyhle veci moc neresili. Frajer byl taoista - to rozhodnuti za nej udelali rodice a pak se z nej stal buddhista, protoze tehda ho zasahla modni vlna buddhismu. Nechces preci tvrdit, ze kvuli zmene nazoru, zmenil frajer i metodiku, protoze uz je ten buddhista ...

Netyka se to stylu, ale kazdeho jednoho cloveka, jen na nem zalezelo na co se budou ona moudra roubovat ... stejnej napad, ale jeden buddhista a druhej taoista, takze nemaji spolecnou rec, kazdej rikal temuz jinak a casem se prislo na to, ze je to identicka zalezitost.

Jeste pozdeji nekdo konvertoval ke krestanstvi a ted se bude tvrdit, ze je neco krestanskej styl??? To preci tak strasne taha za vlasy, ze ani ve skolce neni nutne, tohle resit a studovat - k tomu staci 5 trid zakladky a povestnej selskej rozum :wink:


Taoisticke styly sa tomu medziinym hovori, preto lebo maju v metodike zabudovane veci, ktore vychadzaju z taoistickeho svetonazoru. Taoisticky svetonazor vychadza s pozorovania javov v prirode. Nezalezi ci tymto veciam veris alebo nie,ani nezalezi ci si taoista, budhista, krestan, alebo ateista, dolezite je, ze ak nasledujes urcity konkretny postup, tak dosiahnes urcite konkretne vysledky. Dobre to vidiet pri cviceni neigongu, u nas to funguje tak, ze majster ti povie ako mas cvicit, ale nepovie ti ake mas ocakavat vysledky, respektive ti povie iba cast, to preto aby sa eliminovala sugescia. Az ke sa nejake vysledky dostavia, tak ti potvrdi, alebo vyvrati, ci je to spravne. Co sa mysli pod pojmom spravne? To, ze ludia, co to cvicili pred tebou tiez v tomto stadiu dosiahli taketo vysledky.
marian
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 54
Registrován: pát 03. lis, 2006 0:00

Příspěvekod Miro » sob 18. čer, 2011 15:45

Luen napísal:

Nabozenstvi nebo filozofie se rodi a prenasi v "hlavach" lidi, ne stylu!!! Mysleni, rozjimani, koncentrovani ... je vysadou lidi a ne stylu bu nebo automobilu!!! Zadnej styl neni nositelem niceho, to lidi jsou ti, jenz prenaseji z ucitele na zaka napady, myslenky ...
Na tom se snad shodneme a nebudeme tvrdit, ze styl je nositelem nejake filozofie?!?!?!


Každý štýl bojových umení má celkom jednoznačne svoju vlastnú filozofiu, ktorá samozrejme bola vytvorená tvorcami toho-ktorého štýlu, ktorá bola vložená do štýlu a ktorá sa daným štýlom prenáša na ďalšie generácie. Pre konkrétne prípady netreba ísť ďaleko: bagua má za princíp systém zmeny ôsmich trigramov, xingyi piatich fáz (elementov) a konkrétna filozofia daného štýlu sa v štýle uchová aj ak ho nikto nebude cvičiť...
Ja osobne dokonca tvrdím celkom nepokryte, že skutočným učiteľom každého bojového umenia je systém (teda filozofia toho-ktorého štýlu) a reálni učitelia nám iba pomáhajú pochopiť tento systém. Pretože vnútorné systémy sú tak neskutočne hlboké, že je nemožné, aby ich mohol nejaký konrétny človek naučiť - to sa dá jedine poznaním systému, filozofie, ktorú konkrétny štýl nesie.

Miro

P.S.: Mierny off-topic, ale keď už sa tu debatuje o neijia a čo je v nich, možno to bude pre niekoho zaujímavé - toto je presný príklad učenia sa zo systému (pretože to, čo tu SLT vysvetľuje, sa študentovi nedá vysvetliť prakticky, to sa študent musí naučiť priamo zo systému, z princípov a filozofie, ktoré daný štýl nesie):

SUN LU TANG: My Personal Experience

Translation Copyright © 2011 by Scott Meredith (seeotter@gmail.com; www.zmq37.com)

Ever since I began training boxing in childhood, my teachers always told me “Boxing embodies the Tao”. I was skeptical about it. But when I learned ‘concealed energy’, and the unification of hard and soft, my movements became lively and swift and then I understood the truth of it. When I got together with fellow trainees, we shared our personal experiences and results. But as I progressed to understanding the next level of ‘mysterious energy’, although I remained willing to talk about it with classmates, I didn’t want to share my experiences with outsiders. But now I want to write my personal experience for people who have started on the same path in the hope that we can all improve together.
As I began the progression to ‘mysterious energy’, after practicing formal sequence (of Xing Yi Quan) I would finish with upright standing, trying to to unify my spirit and energy. And every time I did that, I'd feel some slight subtle movement in my perineal area. At first it was barely perceptible. When doing my quiet standing after each day’s practice, I’d sometimes feel it and sometimes not. But over time, the movement became stronger and more frequent, until it got to the point that as soon as I returned to standing at conclusion of any formal drill, all I had to do was concentrate for a moment, and I would feel a vectored energy discharge. I realized that this was the spontaneous energetic movement of the true yang-power, which is described in classical works on Taoist static meditation. The ancient Taoist meditation masters thoroughly understood this process, which they referred to as movement arising from the stillness of their seated practice disciplines. What I was doing was the inverse of that - I had been creating stillness (the upright standing) subsequent to the movements of my prior boxing practice. It’s hard to understand. This state is also described in the ancient boxing classics with the phrase“omnipresence without movement”. Anyway I persisted relentlessly in my daily practice. Finally I reached the point that immediately on assuming the upright standing posture, my entire body entered a state of absolute emptiness, within which the true yang power resonated and flowed. This condition has been characterized by Taoist Master Liu Hua Yang as reexperiencing one’s original nature. In this state, if I moved even slightly the real yang resonance would immediately discharge. I realized I could use the boxing method itself to transform this raw potential
I used my mind to sink my insubstantial spirit, filling my dan-tian. At the same time I used the insubstantial spirit to slightly elevate the perineal area energy accumulation (cf. Translator Note 1), which resulted in full coordination of inner and outer activity.
Thereafter, when I merely directed my mind briefly to my dan-tian, even for just a moment, the real yang resonance would immediately concentrate itself and rise up into that area. At that time my body would experience a sensation of absolute ease. At that time I hadn’t yet heard of the doctrine of ** (cf. Translator Note 2), but anyway I felt as though two powerful forces were interacting within my dan-tian. After standing in this state for up to four or five hours, I would gradually come back to my normal self. I believe that this immobile state was the result of my gradual accumulation, through the formal boxing practice, of two kinds of breath that were retained in my dan-tian after that practice finished. These internally retained breath elements were entirely different from the breathing of daily life. I had not intentionally created or retained these internal breath elements, but after a practice session I would have persistent experience of them. Zhuangzi wrote that the superior man breathes from his feet, and my experience was consistent with this basic idea. I was then able to use these elements of internal breath to smooth and refine the movement of the real yang resonance so that it uniformly suffused my entire body.
Thus I continued as I have already written, with the process of raising the resonance up to my dan-tian, and every time I practiced a boxing sequence my inner and outer movements were absolutely coordinated into one. I would practice gently and slowly, always careful to maintain my balance. When I practiced the formal sequences, I would take care to keep my limbs relaxed, my movements soft and harmonious, maintaining that feeling of emptiness.
Over time, my dynamic boxing practice came to generate exactly the same state as the static work I described above. Sometimes I would stand after performing only one sequence, sometimes after two, and then begin moving again. No matter what, I would always elevate the internal yang resonance to my dan-tian, and leverage the internal breath elements
generated by the boxing practice as feedstock for the internal flow. The flow begins at the coccyx (Cf. Translator Note) and rises through the vertebral points (Cf. Translator Note 4), then to the upper gate/Jade Pillow (Cf. Translator Note 5), then to the crown of the head, before lowering down the front, exactly as taught in seated meditation methods, back to the dan-tian. Sometimes the flow would circulate two or three times before settling into the uniform state of full-body permeation, while at other times it would make three or four orbits before suffusing into the uniform state. There seemed to be a correlation between the number of circulation orbits and the number of prior practice sets. But that was only in the beginning.
Later, even without any prior practice at all, whenever I would merely sit down, or take any action at all, I could use the internal breath elements to achieve the same preliminary circulation. Finally I could achieve it even while asleep. I’d be sleeping soundly when the
internal yang resonance would suddenly activate itself, immediately awakening me. Again I was able to use the breath elements derived from the boxing practice to transform this into the uniform state of energetic suffusion. Finally the yang resonance no longer spontaneously
activated itself during my sleep, and my entire body inside and out, as well as all four limbs, would suddenly transform from the state of full suffusion to the ultimate state of complete emptiness. I experienced this as a kind of shower of complete bliss. I could apply this internal
breath to achieve this ultimate state even while dreaming. When I awakened I would realize that I had experienced that while dreaming. Later I experienced a final abbreviation of this process so that as soon as I fell into deep sleep, I would enter the state of ultimate emptiness.
In daily waking life, while walking or sitting, my limbs would suddenly feel absolutely light or empty, and my body would enter a state of absolute comfort. After each evening’s practice of the boxing sequences, when I went to sleep each night, I would almost always experience
this transform to ultimate emptiness. But if I went to sleep without practicing, I would be less likely to experience the shift. Finally I understood that the internal practice as described here strengthened my internal state to the point of warding of any illness of body, mind, or spirit. I also realized that the process I had gone through in my boxing practice was identical to that taught in classical Taoist meditation, thus these two arts have exactly the same theoretical basis.
What I’ve written about here, above, is my own personal experience of internal and external transformation. I’ve laid it out openly for the benefit of all fellow practitioners.

* * *

Translator Notes:
1. For quibblers - I am full aware that 中醫古稱肛門為「谷道」, thus this can be alternately
translated as ‘anus’ but ‘perineal’ is more faithful to the felt nature of the actual experience
2. Citation missing from original text
3. 尾闾关, Wei Lu Guan
4. 夹脊关, Jia Ji Guan
5. 玉枕关, Yu. Zhen Guan
====================================================================
Translator Commentary:
This important piece is written in semi-classical Chinese, the difficult hybrid style of writing that came into being in the interim between the lingering attachment to the ancient imperial exam system based on millennia-old seminal works of Chinese civilization and the early 20th century efforts to modernize and standardize the written and spoken language, often heavily influenced by Western grammarians. This piece leans more toward the really hard-core ancient style. Thus if you run this through Google translate, the result it total garbage and gibberish.
I have done my best to render the most complete, thorough, and accurate translation. But this piece talks about things far beyond most people’s experience and uses terms that philosophers and linguists have debated for centuries. There is simply no way to avoid endless quibbbles about whether I’ve translated this or that phrase, every mysterious word, accurately.
Best then to avoid tedious legalism. The process Master Sun describes is something I have personally undergone in almost every detail. Take it as a finger pointing to the moon - once you see the moon, forget about the finger. Focus on the moon.
And as always, if you don’t like how I’ve done it, do it yourself
Miro
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 758
Registrován: pát 28. bře, 2003 0:00

Příspěvekod pavela » sob 18. čer, 2011 18:17

marian píše:
pavela píše:Mariane, nechytej mě za slovo, "obvyklý blábol" jest ve významu, že je to donekonečna všemi autory omílaná povídačka. To neznamená, že článek nemá pravdu ale NIC nevypovídá, citování I-Ťingu a poukázání na společné rysy s BU je sice hezký, ale nic nedokazuje jestli byla dříve slepice nebo vajíčko. Ten článeček NENÍ o X-T-B, je o souvislosti Neijia s Wudangem a Taoismem. A to neni nic novýho, Čchanový spisy mají taky spoustu souvislostí s "vnitřním uměním. Jin Luo, akupunkturou atd... Článek nic nedokazuje z historie, že by měly styly X-T-B cokoliv společnýho s Wudangem. Já dokonce přesně vim, jak to celý vzniklo, v 19.století importovali tihle majstri do Wudangu yangův styl Taijiquan(Yangův proto, protože původní Chen styl se až do doby Yang Lu Chana se zkrátka cvičil jen v rodině Chen a nikdo jiný ho neznal) a o 100 let později Li Tian Ji(shodou okolností jeden můj kungfu dědeček v linii Li Tian Ji-Liu Guo Chen) slavně navštívil Wudang a s údivem viděl, že se tam cvičí X-T-B což ho vedlo k prohlášení, že Zhang San Feng byla historická osobnost a to on vymyslel všechny ty "vnitřní styly". A protože Li Tian Ji byl machr nad machry a byl slavný a státem uznávaný i za Maovy éry(to on jako šéf týmu kompilátorů vymyslel 24 simplified taijiquan) začali to po něm papouškovat všichni(jak je v Číně zvykem :lol: ) A ještě něco, já NETVRDÍM, že před Shaolinem nebylo v Číně Wušu, to samozřejmě bylo. Minimálně v armádě se cvičilo vždy. O tom jsou 5000 let staré záznamy.. Za přínos Šaolinu(ale i Taoistů) se považuje zejména spojení BU s meditací a duchovními praktikami. Tedy s vnitřní školou. autoři píší o Wai Dan外丹 v šaolinu a 内丹 u taoistů ale je to blbost, je to totéž, pramení to z nedostatku nadhledu a zahleděnosti do vyjímečnosti svého stylu. Dopátrat se k původnímu Wudangskému stylu lze, některé školy s rodokmenem, jako Song Xi Pai(v podání skvělého a bohužel nedávno zesnulého mistra 游明生) nebo Long Men Pai v podání jednoho z mých "dědečků" taoisty Li Guo You 李国有 z kláštera Bílých Oblaků, který je jedním z největších současných expertů jak na Wudang styly tak i na Xing Yi Quan Obrázek Martin pamatuje, potkali jsme ho tehdy na mistrovství Pekingu, nebo Li Jing Linův wudang meč... Ale jak říkám, genealogie T-X-B a Wudangu jsou do konce 19.stol odlišné.i když, samozřejmě dnes už jejich formy cvičené ve Wudangu lze považovat taky za Wudangské styly, neboť byly jako ostatně další styly importovány do Wudangu a změnily formu k Wudangskému obrazu :lol: To že někdo použije k názvům forem termíny z I-Ťing ještě neznamená, že to vymyslel Zhang San Feng :lol: Chce top přistupovat k tvrzením čínských mistrů s nadhledem a nebaštit všechno co povídají. A jak říká Martin, jde o dril a zvyšování svých schopností. Slavný rodokmen či slavný údajný zakladatel stylu majstra nedělá. Proti útočníkovi stojí nakonec každej sám. Zdravím


To, ze v chane sa tiez pracuje s jingluo atd je ok, ale to ako sa s nimi pracuje je dolezite, urcite nie rovnako ako v daojia. Vysledok sa tiez lisi, zase netvrdim ze nieco je lepsie alebo horsie. Neidan je nieco ine ako chan. Ak mas zaujem mozes pokecat s mojim majstrom, popripade dojdi niekedy do Dalianu poskusas, pokecas a uvidis.
Mariane, s jingluo se pracuje všude stejně, vono to taky jinak nejde páč to má stejný taoista i budhista :lol: Do Dalianu se chystám už dlouho, manželka tam chce na nějaký trhy s hadrama nebo co. Tak se rád potkám. Hele, tyhle styly, o kterejch nikdo nevěděl jsou prostě splácaniny který nemaj žádnou historii a proto e odvolávaj na Juefeje, Čangsanfengy a já nevim koho. Starší styly maji genealogie, protože i pamatujou posloupnosti z mistrů na žáky. Já nijak nesnižuju ten styl jako takovej, jenom nevim, proč si lidi musej vymejšlet strašlivý historie a neřeknou rovnou třeba muj děda přičuch k Xing Yi, Taiji a trochu Pakua a udělal si vlastní styl. Tenhle styl Wujiquan bych se svejma znalostma těch třech stylů dokázal taky vytvořit jedna dvě :lol: Můj názor je, že je to prostě nějaký místní styl který vzniknul touhle kombinací, nemá dlouhou historii, maximálně od přelomu století a k tomu se domyslely slavné osobnosti a minulost v tajemném Wudangu, nic víc. Hlavní je, že to funguje, ostatní je marketing... :wink:
Naposledy upravil pavela dne sob 18. čer, 2011 18:22, celkově upraveno 1
Xing Yi Quan: Zhang Baoyang-Du Fukun
Shaolin: Shi Su Xi-Shi De Yuan
Bagua: Li Ziming-Ling Changyong, Gao Ziying-Shao Jinzhang
Taiji:Chen Fake-Tian Jianhua(Chen),Yang Zhenji-Zhou Fengyun,Li Tianji-Liu Guochen(Yang),Li Binci-Jin Lian(Wu吴)
atd.
pavela
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1707
Registrován: pát 21. bře, 2003 0:00
Bydliště: Peking-Praha

Příspěvekod pavela » sob 18. čer, 2011 18:20

will píše:
MartinCZ píše:
marian píše:
MartinCZ píše:Wudang Bagua je většinou Cheng Bagua, přivezená od pekáčníků. :) Ty co cvičí Bagua v Pekingu ti řeknou: 什么武当?狗屁! :)(Jakej Wudang sakra?) Asi tam ve Wudangu budou fajn lidi, ale jaká je poptávka, taková je i nabídka. :) Jeden amík tam na kurzu víkendové meditace za nehorázné peníze málem zmrznul. Tomu říkám osvěta a soužití s přírodou! :) Jinak se ve wudangu dají najít pěkná místa, shaolin je docela hrůza a komerce. Ale člověk se tam k té bráně prostě musí alespoň jednou postavit. :) Schaolínští studentíci ve školních dresech ale cvičí pečlivě. Viděl jsem sanda a myslím že i mma. :)


Vo Wudangu som sa bol pozriet a to co sa tam predvadzaju a ucia, nie je tradicne wushu. Btw Zhong Yunlong sa o wujiquane vyjadril, ze nema bojove pouzitie, ale dodnes odmieta vyzvu na porovnanie.


Oni toho vždycky hodně napovídaj. Mě to také připomíná hodně xing yi. Asi podobné pohyby s jinými názvy. Ono se to tam prolíná a nakonec je celkem jedno, jaká je to rodina. Když se tam dozvíš jak to použít.. hlavně jednotné drilly... bude to moc fajn.


Ano přesně, tak někdo ti musí ukázat jak to použít, to je velice trefné. Nezlobte se, že Vám skáču do plodného rozhovoru, ale je to již nějakou dobu co jsem shlédl pořad o kung-fu na taiwanu, kde má být údajně ještě velice kvalitní. Tak v tom pořadu hovořili o tom, že ti nejlepší mástři jsou v nějakém tajném společenství, kdy trénink unich je možny jenom, když tě do toho společenství vezmou, kdy si pečlivě vybírají a jinak učí jen nějaké základy. |Jako nečíňan nemáš vůbec šanci do toho společenství vstoupit. Když se tam dostaneš , tak stejně tě mistr řadu let testuje a jenom on rozhodne jestli předá celé tajemství stylu. Kdy tam bylo hovořeno z jedním mistrem, který hovořil něco o tom, že takového člověka ještě nenašel, který by ty požadavky splňoval, takže si to asi sebou vezme do hrobu. Takže z mého pohledu se jako evropani dostaneme spíše k té vnější cestě (to co je vidět) než li k vnitřní, i když se cvičí vnitřní styl. Ale třeba se mýlím.
Na Tiwanu toho nakecaj, čim víc keců, tim míň kungfu... :lol:
Xing Yi Quan: Zhang Baoyang-Du Fukun
Shaolin: Shi Su Xi-Shi De Yuan
Bagua: Li Ziming-Ling Changyong, Gao Ziying-Shao Jinzhang
Taiji:Chen Fake-Tian Jianhua(Chen),Yang Zhenji-Zhou Fengyun,Li Tianji-Liu Guochen(Yang),Li Binci-Jin Lian(Wu吴)
atd.
pavela
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1707
Registrován: pát 21. bře, 2003 0:00
Bydliště: Peking-Praha

Příspěvekod pavela » sob 18. čer, 2011 18:28

MartinCZ píše:Martin pamatuje, potkali jsme ho tehdy na mistrovství Pekingu, nebo Li Jing Linův wudang meč... Ale jak říkám, genealogie T-X-B a Wudangu jsou do konce 19.stol odlišné.i když, samozřejmě dnes už jejich formy cvičené ve Wudangu lze považovat taky za Wudangské styly, neboť byly jako ostatně další styly importovány do Wudangu a změnily formu k Wudangskému obrazu :lol: To že někdo použije k názvům forem termíny z I-Ťing ještě neznamená, že to vymyslel Zhang San Feng :lol: Chce top přistupovat k tvrzením čínských mistrů s nadhledem a nebaštit všechno co povídají. A jak říká Martin, jde o dril a zvyšování svých schopností. Slavný rodokmen či slavný údajný zakladatel stylu majstra nedělá. Proti útočníkovi stojí nakonec každej sám. Zdravím


JJ, parkrát jsem ho viděl, jen mě u něj naštvalo, když s nim kamarád chtěl zkusit zacvičit tui shou a pán mu na to řekl, že na to ještě nemá stupeň. Myslim, že to byl on, ale nechci mu něco přiřknout, nebyl jsem u toho. Ona taky ta kamarádova čínština v té době mohla být zhei ge, nei ge :)[/quote] No to se dost divim :lol: Pánovi je už myslim 85 a cvičí furt perfektně. A nevim jestli umí tuišou ale praštit umí hodně dobře, Až budeš v Pekingu, můžeme za ním i s tvým kámošem zajít do Bai Yun Guan, ručím za to, že neodmítne. Von sice vypadá jako černej taoista z čínskýho seriálu ale je to jinak milej člověk.Kdysi dokonce po taoisticku vypočítal a dal čínský jméno mojí dcerce. Říkáme mu "Lao dao" :lol:
Xing Yi Quan: Zhang Baoyang-Du Fukun
Shaolin: Shi Su Xi-Shi De Yuan
Bagua: Li Ziming-Ling Changyong, Gao Ziying-Shao Jinzhang
Taiji:Chen Fake-Tian Jianhua(Chen),Yang Zhenji-Zhou Fengyun,Li Tianji-Liu Guochen(Yang),Li Binci-Jin Lian(Wu吴)
atd.
pavela
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1707
Registrován: pát 21. bře, 2003 0:00
Bydliště: Peking-Praha

.

Příspěvekod luen » sob 18. čer, 2011 19:04

Kluci - marian a miro,

jenze jeden o koze a druhej o voze. Ja mluvim o svetonazoru ve vztahu k prakticke bojove dovednosti (cili k bojovym umenim - ale tohle nechci rozebirat).

Preci, nezlepsi mi muj uder otcenas, om mani padme hum, ani jina "zaklinadla"... jestli na necem metodicky pracuji, tak musim nutne dojit k zaveru, ze metodiku a postup ohejbam podle sebe.
Nikam nevede slepe nasledovani nejake metodiky stylu ... nic takoveho nakonec neexistuje. neucim sve zaky podle modelu kterej jsem absolvoval ... Nezatezuju kluky tim, co sam potrebuji ... Oni musi trenovat podle svejch potreb, podle sve geneticke vybavy, naturelu ...

Neni zadna tao/buddho/konfucio/allaho/jahvo-metodika. Je to mnohem prostsi:

- funkcni
-nefunkcni

Je mi absolutne sumak, jestli je udajne dle tao doktriny, nebo buddhisticke, nebo moribundusticke :lol: , bud mi to funguje a nebo pa, pa, pa ...
Stejne ve finale dojdes k tomu, co uz napsal pavela, ze "vsichni delaji totez, snazi se o totez", ale rikaji tomu jinak ...
Ve svetle toho, ze vubec samo rozdeleni na vnejsi a vnitrni, je jen pokus o odliseni ... jsou ostatni spekulace kolem, jen zbytecnej nanos bahna.
Kluci ten cas venovanej tomu, jestli je pravdepodobnejsi tenhle mytus a nebo jinej ... vite jak by vam za tu dobu slapalo - predni, zadni ... myslim, ze se zbytecne ochuzujete (ale je mi do toho prd...)

Neustale se vymezovat, ze neci metodika je necim vzacnejsi, hlubsi, bla, bla, bla, samy keci. Motor nasi skutecny sily je za tim, cim si clovek projde a jak se s tim vyrovnal.

Proc si komplikujete i jednoduche veci :?:

Jinak, ale souhlasim, ze je rozdil mezi tantrickym buddhismem, zenovym buddhismem, samanismem, neotaoismem ..., ale koho to s prominutim sere, kdyz jde o vysledek a ne o nastroje a prostredky???
Jan Novák
Wing Cheun Kyun Seut / 詠春拳術
http://www.facebook.com/wingcheun
http://www.youtube.com/user/cfwckt
+420608172785

Pro ty, kdo bojují, má život jinou příchuť než pro zbabělce!
Uživatelský avatar
luen
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 5187
Registrován: čtv 03. úno, 2005 0:00

Příspěvekod marian » pon 20. čer, 2011 4:43

[quote="pavelaTo, ze v chane sa tiez pracuje s jingluo atd je ok, ale to ako sa s nimi pracuje je dolezite, urcite nie rovnako ako v daojia. Vysledok sa tiez lisi, zase netvrdim ze nieco je lepsie alebo horsie. Neidan je nieco ine ako chan. Ak mas zaujem mozes pokecat s mojim majstrom, popripade dojdi niekedy do Dalianu poskusas, pokecas a uvidis.[/quote] Mariane, s jingluo se pracuje všude stejně, vono to taky jinak nejde páč to má stejný taoista i budhista :lol: Do Dalianu se chystám už dlouho, manželka tam chce na nějaký trhy s hadrama nebo co. Tak se rád potkám. Hele, tyhle styly, o kterejch nikdo nevěděl jsou prostě splácaniny který nemaj žádnou historii a proto e odvolávaj na Juefeje, Čangsanfengy a já nevim koho. Starší styly maji genealogie, protože i pamatujou posloupnosti z mistrů na žáky. Já nijak nesnižuju ten styl jako takovej, jenom nevim, proč si lidi musej vymejšlet strašlivý historie a neřeknou rovnou třeba muj děda přičuch k Xing Yi, Taiji a trochu Pakua a udělal si vlastní styl. Tenhle styl Wujiquan bych se svejma znalostma těch třech stylů dokázal taky vytvořit jedna dvě :lol: Můj názor je, že je to prostě nějaký místní styl který vzniknul touhle kombinací, nemá dlouhou historii, maximálně od přelomu století a k tomu se domyslely slavné osobnosti a minulost v tajemném Wudangu, nic víc. Hlavní je, že to funguje, ostatní je marketing... :wink:[/quote]

Jingluo ma stejne kazdy, to ale neznamena, ze kazdy s nimi pracuje rovnako. Preco by inak bolo tolko roznych qigongov a neigongov? A preco su niektore druhy cvicenia nekompatibilne?
Ok tvoj nazor ti neberiem, dojdi a mozes sa presvedcit, ci wjq funguje.
marian
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 54
Registrován: pát 03. lis, 2006 0:00

Re: .

Příspěvekod marian » pon 20. čer, 2011 5:13

luen píše:Kluci - marian a miro,

jenze jeden o koze a druhej o voze. Ja mluvim o svetonazoru ve vztahu k prakticke bojove dovednosti (cili k bojovym umenim - ale tohle nechci rozebirat).

Preci, nezlepsi mi muj uder otcenas, om mani padme hum, ani jina "zaklinadla"... jestli na necem metodicky pracuji, tak musim nutne dojit k zaveru, ze metodiku a postup ohejbam podle sebe.
Nikam nevede slepe nasledovani nejake metodiky stylu ... nic takoveho nakonec neexistuje. neucim sve zaky podle modelu kterej jsem absolvoval ... Nezatezuju kluky tim, co sam potrebuji ... Oni musi trenovat podle svejch potreb, podle sve geneticke vybavy, naturelu ...

Neni zadna tao/buddho/konfucio/allaho/jahvo-metodika. Je to mnohem prostsi:

- funkcni
-nefunkcni

Je mi absolutne sumak, jestli je udajne dle tao doktriny, nebo buddhisticke, nebo moribundusticke :lol: , bud mi to funguje a nebo pa, pa, pa ...
Stejne ve finale dojdes k tomu, co uz napsal pavela, ze "vsichni delaji totez, snazi se o totez", ale rikaji tomu jinak ...
Ve svetle toho, ze vubec samo rozdeleni na vnejsi a vnitrni, je jen pokus o odliseni ... jsou ostatni spekulace kolem, jen zbytecnej nanos bahna.
Kluci ten cas venovanej tomu, jestli je pravdepodobnejsi tenhle mytus a nebo jinej ... vite jak by vam za tu dobu slapalo - predni, zadni ... myslim, ze se zbytecne ochuzujete (ale je mi do toho prd...)

Neustale se vymezovat, ze neci metodika je necim vzacnejsi, hlubsi, bla, bla, bla, samy keci. Motor nasi skutecny sily je za tim, cim si clovek projde a jak se s tim vyrovnal.

Proc si komplikujete i jednoduche veci :?:

Jinak, ale souhlasim, ze je rozdil mezi tantrickym buddhismem, zenovym buddhismem, samanismem, neotaoismem ..., ale koho to s prominutim sere, kdyz jde o vysledek a ne o nastroje a prostredky???


K metodike, ked sa deti ucia pisat, tak najprv sa snazia presne skopirovat pismo podla ucitela, neskor ked sa uz trocha vipisu tak si kazdy najde vlastny styl pisania, to je jasna vec. Nemozu vsetci cvicit rovnako, telesne proporcie, vek, atd to vsetko hra rolu. Samozrejme, nikto nikoho na zaciatku nezatazuje vecami, ktore mu su na zaciatku nanic, ak niekoho ta filozofia nezaujima, tak si moze cvicit aj bez nej. Niekto cvici pre boj, niekto cvici aj pre nieco ine. Mozno sa vsetci snazia o to iste, ale vsetci to robia trochu inak, predsa co vyhovuje mne nemusi vyhovovat niekomu inemu.
Inak som nikde netvrdil, ze niekoho metodika je vzacnejsia a pod. Nic nie je take zlozite ako sa zda a nic nie je take jednoduche ako sa zda.

To Miro vdaka za clanok, dava to velky zmysel.
marian
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 54
Registrován: pát 03. lis, 2006 0:00

Příspěvekod Janoj » pon 20. čer, 2011 11:04

Janoj píše:
pavela píše:PS: mimochodem těmto souvislostem se nevěnuji jenom já ale třeba i kolega Jarek ze Šanghaje, zajímavý článeček je třeba zde: http://www.chinafrominside.com/ma/taiji ... nuals.html


Pavelo, člověče, ty jsi mě rozbil skoro všechny sny a představy o historii taijiquan :cry: :wink:
Snad největší ranou pro mě je, že Zhang San Feng nedělal žádné kungfu :? :?
Při snaze se zorientovat v tradici Wudangu v souvislosti s taijiquan jsem třeba narazil na jméno Zhong Yun Long (má také něco na youtube).
Prosím Tě, kam podle Tebe bys zařadil jeho taijiquan do té tradice a historie.
Díky za osvětu :D


Pavelo, díky, máš to u mě :D
Legendu o Zhang San Fengovi budu o to více brát jako pohádku, která v Číně k taijiquan prostě patří :wink: :lol:
To, že Jangové byli ve Wudangu jsem už slyšel, ale myslel jsem, že se tam šli učit, ale ono to nejspíš bylo oboustranné?
Ještě bych Tě poprosil o jednu laskavost. V pátrání po historii vzniku sestavy 24 forem jsem už prošel lečíms :wink:
Ve wikipedii
http://en.wikipedia.org/wiki/24-form_tai_chi_chuan
jsem se dozvěděl, že jeden z mistrů, kteří se na ní podíleli byl Fu Zhongwen. Když jsem se o tom zmínil Vincentovi Chu, tak mi říkal, že viděl v Číně obraz, kde bylo 15 lidí, kteří se podíleli na vzniku 24, ale na Fu Zhongwena si na tom obraze nepamatuje. Naopak se pamatoval, že tam byl Wu Bin. Samozřejmě nezaručuji, že jsem ho správně pochopil?
Měl bys, prosím Tě, nějaký odkaz a nebo info, jak to vlastně s tím vznikem 24 forem v tom roce 1956 bylo? Už jsi se tady v tomto vláknu zmínil o mistrovi Li Tian Ji, ale mohl bys to, prosím, ještě víc rozvést?
Promiň, ale na škole jsem měl moc rád dějepis a něco z té lásky ve mě i na stáří zůstalo :wink: :D
Díky předem :D
Janoj
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 138
Registrován: pon 11. pro, 2006 0:00
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod boli » pon 20. čer, 2011 18:40

Pavela super ze si to konecne napisal o tajomnom Zhan sang feng . Bohuzial naozaj ak sa clovek dostane do Azie, mnoho veci jednoducho strati svoj nadych ezoteriky , za cim tak prahnu mnohi na zapade. Podobne ako cinska medicina , kedy sa nam cinania snazia vsugerovat , ze existuje iba jeden smer. Mam taky pocit , ze cinania robia klasicky nacionalisticky pristup a upravuju historiu pre svoje potreby. Podla mna shaolin moc nemozu pouzit , ved to tam doniesol mnich z Indie ale Wudang je typicky cinsky a perfektne sa na nom zaraba.Vsetko ma teraz korene vo wudangu a pritom naozaj, akukolvek spojitost s Taiji a "tajomneho taoistu " nachadzame az v na prelome 19 a 20 st. Aj to mam pocit ze SLT, JCHF a ostatni v tom case rozbehli nieco, aby podporili ducha cinanov a ukazali im ich tradicie a historiu.U nas na univerzite( Taiwan ) tiez jeden z profesorov robil vyskum , hlavne z pohladu roznych zdravotnych systemov a myslim , ze tam spomina , ze prva zmienka bola v druhom vydani knihy o taiji od ziakov , zakladatela WU stylu taiji niekedy koncom 19 st. ( tu sa mozem mylit ale mozem to pozriet)
boli
diskutér - nováček
diskutér - nováček
 
Příspěvky: 14
Registrován: pát 29. dub, 2011 23:00

Příspěvekod Janoj » pon 11. črc, 2011 17:10

boli píše:Pavela super ze si to konecne napisal o tajomnom Zhan sang feng . Bohuzial naozaj ak sa clovek dostane do Azie, mnoho veci jednoducho strati svoj nadych ezoteriky , za cim tak prahnu mnohi na zapade. Podobne ako cinska medicina , kedy sa nam cinania snazia vsugerovat , ze existuje iba jeden smer. Mam taky pocit , ze cinania robia klasicky nacionalisticky pristup a upravuju historiu pre svoje potreby. Podla mna shaolin moc nemozu pouzit , ved to tam doniesol mnich z Indie ale Wudang je typicky cinsky a perfektne sa na nom zaraba.Vsetko ma teraz korene vo wudangu a pritom naozaj, akukolvek spojitost s Taiji a "tajomneho taoistu " nachadzame az v na prelome 19 a 20 st. Aj to mam pocit ze SLT, JCHF a ostatni v tom case rozbehli nieco, aby podporili ducha cinanov a ukazali im ich tradicie a historiu.U nas na univerzite( Taiwan ) tiez jeden z profesorov robil vyskum , hlavne z pohladu roznych zdravotnych systemov a myslim , ze tam spomina , ze prva zmienka bola v druhom vydani knihy o taiji od ziakov , zakladatela WU stylu taiji niekedy koncom 19 st. ( tu sa mozem mylit ale mozem to pozriet)


Boli, díky za zajímavé info :D Mohl bys, prosím, to, co vzpomínáš v poslední větě, ještě upřesnit? Díky předem :)
Janoj
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 138
Registrován: pon 11. pro, 2006 0:00
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod pavela » úte 12. črc, 2011 19:30

marian píše:[quote="pavelaTo, ze v chane sa tiez pracuje s jingluo atd je ok, ale to ako sa s nimi pracuje je dolezite, urcite nie rovnako ako v daojia. Vysledok sa tiez lisi, zase netvrdim ze nieco je lepsie alebo horsie. Neidan je nieco ine ako chan. Ak mas zaujem mozes pokecat s mojim majstrom, popripade dojdi niekedy do Dalianu poskusas, pokecas a uvidis.
Mariane, s jingluo se pracuje všude stejně, vono to taky jinak nejde páč to má stejný taoista i budhista :lol: Do Dalianu se chystám už dlouho, manželka tam chce na nějaký trhy s hadrama nebo co. Tak se rád potkám. Hele, tyhle styly, o kterejch nikdo nevěděl jsou prostě splácaniny který nemaj žádnou historii a proto e odvolávaj na Juefeje, Čangsanfengy a já nevim koho. Starší styly maji genealogie, protože i pamatujou posloupnosti z mistrů na žáky. Já nijak nesnižuju ten styl jako takovej, jenom nevim, proč si lidi musej vymejšlet strašlivý historie a neřeknou rovnou třeba muj děda přičuch k Xing Yi, Taiji a trochu Pakua a udělal si vlastní styl. Tenhle styl Wujiquan bych se svejma znalostma těch třech stylů dokázal taky vytvořit jedna dvě :lol: Můj názor je, že je to prostě nějaký místní styl který vzniknul touhle kombinací, nemá dlouhou historii, maximálně od přelomu století a k tomu se domyslely slavné osobnosti a minulost v tajemném Wudangu, nic víc. Hlavní je, že to funguje, ostatní je marketing... :wink:[/quote]

Jingluo ma stejne kazdy, to ale neznamena, ze kazdy s nimi pracuje rovnako. Preco by inak bolo tolko roznych qigongov a neigongov? A preco su niektore druhy cvicenia nekompatibilne?
Ok tvoj nazor ti neberiem, dojdi a mozes sa presvedcit, ci wjq funguje.[/quote] Jingluo má každej stejný a proto s nima všichni pracujou stejně, když chtěj být úspěšní. Že s nima pracuje někdo odlišně je legenda kterou šíří buď ti první nebo ti druzí, kteří nemají ponětí o ostatním. A je nesmysl, že je něco nekompatibilní, vše v čínském wušu i čchikungu je kompatibilní a je to totéž.Sorry ale je to tak. A neříkal jsem nic o tom, že by byl tvůj styl nefunkční. Funkční nebo nefunkční ostatně není styl ale lidi který cvičej. Říkám jen, že je to prostě trochu XYQ, Taiji i Pakua, nic víc. V Číně je takových kombinovaných stylů spousta.
Xing Yi Quan: Zhang Baoyang-Du Fukun
Shaolin: Shi Su Xi-Shi De Yuan
Bagua: Li Ziming-Ling Changyong, Gao Ziying-Shao Jinzhang
Taiji:Chen Fake-Tian Jianhua(Chen),Yang Zhenji-Zhou Fengyun,Li Tianji-Liu Guochen(Yang),Li Binci-Jin Lian(Wu吴)
atd.
pavela
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1707
Registrován: pát 21. bře, 2003 0:00
Bydliště: Peking-Praha

Příspěvekod pavela » úte 12. črc, 2011 19:48

Janoj píše:
Janoj píše:
pavela píše:PS: mimochodem těmto souvislostem se nevěnuji jenom já ale třeba i kolega Jarek ze Šanghaje, zajímavý článeček je třeba zde: http://www.chinafrominside.com/ma/taiji ... nuals.html


Pavelo, člověče, ty jsi mě rozbil skoro všechny sny a představy o historii taijiquan :cry: :wink:
Snad největší ranou pro mě je, že Zhang San Feng nedělal žádné kungfu :? :?
Při snaze se zorientovat v tradici Wudangu v souvislosti s taijiquan jsem třeba narazil na jméno Zhong Yun Long (má také něco na youtube).
Prosím Tě, kam podle Tebe bys zařadil jeho taijiquan do té tradice a historie.
Díky za osvětu :D


Pavelo, díky, máš to u mě :D
Legendu o Zhang San Fengovi budu o to více brát jako pohádku, která v Číně k taijiquan prostě patří :wink: :lol:
To, že Jangové byli ve Wudangu jsem už slyšel, ale myslel jsem, že se tam šli učit, ale ono to nejspíš bylo oboustranné?
Ještě bych Tě poprosil o jednu laskavost. V pátrání po historii vzniku sestavy 24 forem jsem už prošel lečíms :wink:
Ve wikipedii
http://en.wikipedia.org/wiki/24-form_tai_chi_chuan
jsem se dozvěděl, že jeden z mistrů, kteří se na ní podíleli byl Fu Zhongwen. Když jsem se o tom zmínil Vincentovi Chu, tak mi říkal, že viděl v Číně obraz, kde bylo 15 lidí, kteří se podíleli na vzniku 24, ale na Fu Zhongwena si na tom obraze nepamatuje. Naopak se pamatoval, že tam byl Wu Bin. Samozřejmě nezaručuji, že jsem ho správně pochopil?
Měl bys, prosím Tě, nějaký odkaz a nebo info, jak to vlastně s tím vznikem 24 forem v tom roce 1956 bylo? Už jsi se tady v tomto vláknu zmínil o mistrovi Li Tian Ji, ale mohl bys to, prosím, ještě víc rozvést?
Promiň, ale na škole jsem měl moc rád dějepis a něco z té lásky ve mě i na stáří zůstalo :wink: :D
Díky předem :D
Ahoj, rádo se stalo, jsem teď v Německu a nemám tady potřebný materiály ale pokud si pamatuju tak 24ku pod vedením Li Tian Ji(žák Li Yu Lina kterej se učil u Yang Chen Fu) vytvořila komise ve které byli určitě Fu Zhong Wen, Sun Jian Yun,Cai Long Yun, Wu Bin, Chen Fa Ke a další. (Můžu se zeptat Wu Bina až se vrátim do Číny). Každopádně je tahle "komise" fakt vtipná, protože je to jen pár technik vybraných z dlouhé sestavy Yangu, takže nevim, co na tom vymejšleli. Mimochodem Li Yu Linlův Yang Styl(88 forem) se taky nazývá Yang styl Xin Jia, dělal to s ním i Yang Chen Fu a je to ovlivněný dalšíma stylama, Li dělal i Xing yi a pakua. Ale jak říkám, neručím za info, musím se mrknout do literatury. Ohledně Li Tian Ji, to byl velkej machr na Taiji, Xing yi, Bagua a Wudangský meč , jeho styl se komplexně nazývá Long Fei Quan. Ale byla to taky sranda, protože byl slavnej a hodně cestoval a když přijel do Wudangu tak prohlásil, že Zhang San Feng byl skutečná postava a všechny styly pocházejí z Wudangu a když pak jel do Šaolinu tak prohlásil, že Bodhidharma je skutečná postava a všechny styly pocházejí ze Šaolinu :lol: :lol: :lol: Takže vony se ty kecy Číňanů musej brát s rezervou, mají sklon přisuzovat původ stylů legendárním postavám. A k tomu Nei Jia Wai Jia, jeden názor taky je, že na přelomu století tomu začli tak říkat, protože Buddhismus byl importován(=vnější) a Taoismus je originál čínský (=vnitřní). Každopádně tvrzení o odlišnosti vnitřních a vnějších stylů je blbost non plus ultra, v Šaolinu se cvičí i vnitřní techniky stejně jako se ve Wudangu cvičí i vnější techniky. Vnější bez vnitřního nemůže existovat stejně jako tvrdost bez měkkosti. Každý čínský styl bazíruje právě na VYROVNANOSTI vnějšího a vnitřního, tvrdosti a povolnosti. Lhostejno jestli se tváří jako vnější nebo vnitřní, wudangský, šaolinský, emejský, muslimský nebo třeba tibetský. Teorie VŠECH čínských stylů jsou tak podobné, jako vejce vejci, jen kdyby nebyli exponenti jednotlivých škol tak zahledění do sebe a koukli se občas taky přes plot. Tož tak.
Xing Yi Quan: Zhang Baoyang-Du Fukun
Shaolin: Shi Su Xi-Shi De Yuan
Bagua: Li Ziming-Ling Changyong, Gao Ziying-Shao Jinzhang
Taiji:Chen Fake-Tian Jianhua(Chen),Yang Zhenji-Zhou Fengyun,Li Tianji-Liu Guochen(Yang),Li Binci-Jin Lian(Wu吴)
atd.
pavela
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1707
Registrován: pát 21. bře, 2003 0:00
Bydliště: Peking-Praha

Příspěvekod pavela » úte 12. črc, 2011 20:02

boli píše:Pavela super ze si to konecne napisal o tajomnom Zhan sang feng . Bohuzial naozaj ak sa clovek dostane do Azie, mnoho veci jednoducho strati svoj nadych ezoteriky , za cim tak prahnu mnohi na zapade. Podobne ako cinska medicina , kedy sa nam cinania snazia vsugerovat , ze existuje iba jeden smer. Mam taky pocit , ze cinania robia klasicky nacionalisticky pristup a upravuju historiu pre svoje potreby. Podla mna shaolin moc nemozu pouzit , ved to tam doniesol mnich z Indie ale Wudang je typicky cinsky a perfektne sa na nom zaraba.Vsetko ma teraz korene vo wudangu a pritom naozaj, akukolvek spojitost s Taiji a "tajomneho taoistu " nachadzame az v na prelome 19 a 20 st. Aj to mam pocit ze SLT, JCHF a ostatni v tom case rozbehli nieco, aby podporili ducha cinanov a ukazali im ich tradicie a historiu.U nas na univerzite( Taiwan ) tiez jeden z profesorov robil vyskum , hlavne z pohladu roznych zdravotnych systemov a myslim , ze tam spomina , ze prva zmienka bola v druhom vydani knihy o taiji od ziakov , zakladatela WU stylu taiji niekedy koncom 19 st. ( tu sa mozem mylit ale mozem to pozriet)
Přesně tak, Yang styl Taiji ale i Xing Yi byly do Wudangu importovány až na přelomu století. Původní staré wudangské styly z oblasti Hubei jsou jiné. A žádný historický záznam z doby před první republikou se nezmiňuje o tom, že by kterýkoliv Zhang San Feng vůbec cvičil nějaké wušu. Je to možné ale není pro to důkaz ani použitelná genealogie. Až mi někdo ukáže svojí genealogii od Zhang San Fenga až k němu, můžeme se o tom bavit, ale genelogie jako ta Wu Tu Nanova, jako Zhang San Feng, pak čára 300 let, pak opět stejně mlhavé a legendární postavy Wang Zong Yue a Jiang Fa (ze SHANXI,nikoliv z Hubei a Wudangu) pak teprve najdenou Chen Wang Ting a jeho styl Chang Quan, který náramnou náhodou jako by z oka vypadl Šaolinskému Tai Zu Chang Quanu, to teda neberu. A žádné zmínky o tomto ani od Chen Xina, Chen Chang Xinga ani Yang Lu Chana. Až u jejich potomků. Pohádka je to krásná ale mě zajímají prokazatelná fakta. Lidi jako Li Jing Lin, Sun Lu Tang a spol, kteří do Wudangu cestovali se pouze podivovali podobné teorii, což není nic tak divného, protože tehdy byla většina stylů rodinných a oni netušili, že se jejich teorie tak podobá. "Můj styl je lepší než tvůj" je výrok dobrý tak akorát do kungfufilmu. Každej má stejný dvě ruce, dvě nohy, ramena, zadek, hlavu i systém jing luo a akupunkturních bodů, takže zákonitě i funkční styly musí být stejné. Ono se s tím nedá moc vymyslet. Styl je buď dobrej nebo špatnej a ty dobrý jsou si podobný jako vejce vejci. Howgh
Xing Yi Quan: Zhang Baoyang-Du Fukun
Shaolin: Shi Su Xi-Shi De Yuan
Bagua: Li Ziming-Ling Changyong, Gao Ziying-Shao Jinzhang
Taiji:Chen Fake-Tian Jianhua(Chen),Yang Zhenji-Zhou Fengyun,Li Tianji-Liu Guochen(Yang),Li Binci-Jin Lian(Wu吴)
atd.
pavela
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1707
Registrován: pát 21. bře, 2003 0:00
Bydliště: Peking-Praha

Příspěvekod boli » stř 13. črc, 2011 8:35

Ad Pavela a Janoj .....Jeden z profesorov vo svojej studii uviedol, ze meno Zhan sang feng sa uviedlo v spojitosti s Taiji 1860-64 kedy vysla kniha ziakov Wu stylu , a toto uviedli v uvode knihy. Ale nasledne ked znova vysla tato kniha cca o 10 rokov neskor , uz sa tam pisalo,ze" nevedia odkial ma taiji korene " a taoistu uz nespominali. Bohuzial moja cinstina je stale zakladna a t.c. aj dany profesor je na pobyte v US. Takze ak sa dostanem k originalu zaslal by som ho. Pavela nemas nahodou nejake info o tomto?
Myslim si vsak ze zapadniari naozaj potrebuju rozpravky, legendy a taketo zvasty k zivotu. Napr. v cinskej medicine sa mi dostala do ruky jedna kniha velmi popularneho "americkeho odbornika" na cinsku medicinu , kedy rozoberal pasaze v knihe zlteho cisara a vysvetloval ich ako povodne ucenie. nieco mi tam nesedelo a ukazal som to jednemu profesorovi , ktory tuto temu prednasa a vyvolalo to tak zaujimavu diskusiu, v ktorej sa ukazalo ze dotycny vobec nema ani bazalne znalosti, co sa nasledne po overovani cez niektorych znamych potvrdilo.
boli
diskutér - nováček
diskutér - nováček
 
Příspěvky: 14
Registrován: pát 29. dub, 2011 23:00

PředchozíDalší

Zpět na čínská bojová umění a sporty...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

cron