Moderátor: PC
Pali píše:Zaujal ma problém mystiky a dosahovania mystických skúseností ako skúsenosti neduality, ne-ja, jednoty s prírodou, bohom...
Na západe boli tieto skúsenosti dosahované "božou milosťou", v Indii a Číne na to jestvujú postupy a metódy.
Je známych veľa majstrov, ktorí dosiahli toto poznanie - M. Ueshiba, G. Foreman, Zhang Sanfeng (pestrý zoznam . Práve posledne menovaný mal študovať dýchacie cvičenia od svojich taoistických učiteľov i bojové umenia od iných, čo mal potom skombinovať a vytvoriť predchodcu vnútorných štýlov, ktoré by tak mohli obsahovať niečo z taoistických metód prebudenia.
Obsahujú teda aj dnes niektoré (hlavne vnútorné) bojové umenia, školy, postupy na dosiahnutie mystickej skúsenosti?
(teda okrem toho, že obsahujú metódu výuky boja)
Pali píše:Tvoj boj proti mystike v BU ako pohybujúci sa v našej tradícii
ukropcany píše:Nie je to u Foremana skôr náhoda ako výsledok praxe?
Pali píše:Zaujal ma problém mystiky a dosahovania mystických skúseností ako skúsenosti neduality, ne-ja, jednoty s prírodou, bohom...
Na západe boli tieto skúsenosti dosahované "božou milosťou", v Indii a Číne na to jestvujú postupy a metódy.
Je známych veľa majstrov, ktorí dosiahli toto poznanie - M. Ueshiba, G. Foreman, Zhang Sanfeng (pestrý zoznam . Práve posledne menovaný mal študovať dýchacie cvičenia od svojich taoistických učiteľov i bojové umenia od iných, čo mal potom skombinovať a vytvoriť predchodcu vnútorných štýlov, ktoré by tak mohli obsahovať niečo z taoistických metód prebudenia.
Obsahujú teda aj dnes niektoré (hlavne vnútorné) bojové umenia, školy, postupy na dosiahnutie mystickej skúsenosti?
(teda okrem toho, že obsahujú metódu výuky boja)
hellas píše:žádný meditace k tomu George nepotřeboval, stačilo pořádně bouchat
Pali píše:No, ono je poznanie a poznanie...
Z rozhovoru s boxerom G. Foremanom v časopise Bojová Umění 03/04-14:
"Cestu k Bohu sem našel relativně později. ... V roce 1977 po mém posledním zápase ... s Jimmy Youngem v Portoriku. V šatně sem zkolaboval a byl na tom opravdu špatně. A jak tam ležím na podlaze, objevil se Bůh a řekl mi: Ty se bojíš umřít? Bál sem se hrozně moc. ... Chtěl, abych kázal jeho slova. ... Možná vám to přijde jako pohádka, ale já to opravdu zažil..."
Dnes je G. Foreman okrem iného kazateľ. Skúsenosť samozrejme zodpovedá "západnej" tradícii, Foreman nerobil nič preto, aby sa objavila. (K ostaným dvom majstrom možno neskôr).
Zato napríklad v Theraváde je mystická skúsenosť presne štruktúrovaná a odstupňovaná, ako to opisuje M. Hubina v knihe Vedomie ako oceán. Na "východe" nebolo tradične oddeľované náboženstvo a mystika od iných sfér života, tak ako na kresťanskom západe (píše o tom napríklad S. Gálik v knihe Filozofia a Mystika). Preto vidím Tvoj boj proti mystike v BU ako pohybujúci sa v našej tradícii, moja otázka však smeruje tam, či existujú takéto školy.
Pali píše:Na "východe" nebolo tradične oddeľované náboženstvo a mystika od iných sfér života, tak ako na kresťanskom západe (píše o tom napríklad S. Gálik v knihe Filozofia a Mystika).
ukropcany
PříspěvekZaslal: u39epá, 10 červenec 2009 08:30:39 +0000_10am31efopá, 10 červenec 2009 08:30:39 +000007am Předmět:
Nie je to u Foremana skôr náhoda ako výsledok praxe? MrkajícíNo veď som písal, že
Na západe boli tieto skúsenosti dosahované "božou milosťou"
Pali napsal:
Na "východe" nebolo tradične oddeľované náboženstvo a mystika od iných sfér života, tak ako na kresťanskom západe (píše o tom napríklad S. Gálik v knihe Filozofia a Mystika).
Nepřijde ti naopak, že spousta lidí křesťanství kritizuje proto, že není tak odtržené od jiných sfér života jako by to rádi viděli a že je to málo soukromá věc věřícího? Buddhisti mají rádi modlitební praporky a Buddhovy sošky, v Evropě zas v obydlí visí kříže a mezi poli bývají kapličky a "Boží muka". S modlitbou za zdar běžných věcí totéž. Myslím, že rozdíl mezi Západem a Východem se často přeceňuje.
Pali píše:No, ono je poznanie a poznanie...
Z rozhovoru s boxerom G. Foremanom v časopise Bojová Umění 03/04-14:
"Cestu k Bohu sem našel relativně později. ... V roce 1977 po mém posledním zápase ... s Jimmy Youngem v Portoriku. V šatně sem zkolaboval a byl na tom opravdu špatně. A jak tam ležím na podlaze, objevil se Bůh a řekl mi: Ty se bojíš umřít? Bál sem se hrozně moc. ... Chtěl, abych kázal jeho slova. ... Možná vám to přijde jako pohádka, ale já to opravdu zažil..."
Dnes je G. Foreman okrem iného kazateľ. Skúsenosť samozrejme zodpovedá "západnej" tradícii, Foreman nerobil nič preto, aby sa objavila. (K ostaným dvom majstrom možno neskôr).
Zato napríklad v Theraváde je mystická skúsenosť presne štruktúrovaná a odstupňovaná, ako to opisuje M. Hubina v knihe Vedomie ako oceán. Na "východe" nebolo tradične oddeľované náboženstvo a mystika od iných sfér života, tak ako na kresťanskom západe (píše o tom napríklad S. Gálik v knihe Filozofia a Mystika). Preto vidím Tvoj boj proti mystike v BU ako pohybujúci sa v našej tradícii, moja otázka však smeruje tam, či existujú takéto školy.
Pali napsal:
No, ono je poznanie a poznanie...
Z rozhovoru s boxerom G. Foremanom v časopise Bojová Umění 03/04-14:
"Cestu k Bohu sem našel relativně později. ... V roce 1977 po mém posledním zápase ... s Jimmy Youngem v Portoriku. V šatně sem zkolaboval a byl na tom opravdu špatně. A jak tam ležím na podlaze, objevil se Bůh a řekl mi: Ty se bojíš umřít? Bál sem se hrozně moc. ... Chtěl, abych kázal jeho slova. ... Možná vám to přijde jako pohádka, ale já to opravdu zažil..."
Dnes je G. Foreman okrem iného kazateľ. Skúsenosť samozrejme zodpovedá "západnej" tradícii, Foreman nerobil nič preto, aby sa objavila. (K ostaným dvom majstrom možno neskôr).
Zato napríklad v Theraváde je mystická skúsenosť presne štruktúrovaná a odstupňovaná, ako to opisuje M. Hubina v knihe Vedomie ako oceán. Na "východe" nebolo tradične oddeľované náboženstvo a mystika od iných sfér života, tak ako na kresťanskom západe (píše o tom napríklad S. Gálik v knihe Filozofia a Mystika). Preto vidím Tvoj boj proti mystike v BU ako pohybujúci sa v našej tradícii, moja otázka však smeruje tam, či existujú takéto školy.
Mystika a BU nejdou nutně ruku v ruce!!! Jestli je někdo musliman, křesťan, buddhista, ateista - je každého osobní věc a s BU/BS to nemá nic společného!!! Nebo musí být každý praktikant BU/BS v nějakém spolku?
Pokud musí, tak v jakém? A proč? V čem mu to pomůže? Bude lepší fighter? Bude lepší člověk? V čem je výhoda, když zdravej člověk nosí berle? Není to spíše exhibicionismus? Není to spíše hloupost a naivita - myslet si, že mi mystika pomůže být lepší praktik?
Já pořád nerozumím oněm pokusům o naroubování k BU/BS nějaké náboženské choutky ... Lidi v čem vám to pomáhá ve vztahu k BU? Dělám BU/BS více jak 26 roků a nikdy mi klanění se ničemu a u ničeho nezlepšilo úder, kop nebo mě nezbavilo strachu z bitky. ®ádné zkratky a ojebávání v jakési cestě duchovna, vám v BU nijak věc neusnadní - je to přesně naopak. Budete akorát tak potravou pro psychiatry - a to si (pokud máte zdravej pud sebezáchovy) nepřejte Upozorňující
Pali: Kolik ti je roků a jak dlouho a co cvičíš? nevím proč, ale že se nepletu Smějící Mrkající
Pali:
V zásadě ano.
Všimni si, že za Východ ale považuješ i východní část Evropy (tu větší - pravoslaví).
Co se týče oddělení křesťanství od ostatních sfér života - bereš v potaz ty, co křesťané jsou, nebo ty, co nejsou?
(Mimochodem, vědec a filosof G. Bruno byl upálen za panteismus, ne za vědu, ale to asi víš.)
Pali píše:Tiež si nemyslím, že by BU a mystika mali ísť nutne ruka v ruke. Nemyslím si tiež, že by každý fighter mal byť v nejakom spolku, ani to, že by to nejako malo zlepšiť jeho zručnosti. Myslím si však, že mnoho BU niečo spoločné s mystikou má (vývoj a ovplyvňovanie, väčšie prelínanie rôznych sfér života na "východe", rozhovory s niektorými praktikantami...)
Načo teda mystika? Zaujíma ma skúsenosť, o ktorej mnohí hovoria ako o absolútnej. Prečo? Zaujíma ma poznanie, jeho hranice, možnosti. Prečo ma zaujíma spojenie mystiky a BU? Lebo mám rád BU/BS.
®e toto poznanie môže byť nebezpečné pre psychické zdravie viem (tak ako BS pre zdravie fyzické ) - však som aj opatrný, do ničoho sa len tak nehrniem.
Pali píše:No a k tým rokom, mám po tridsiatke. Zdá sa Ti nevhodné zaujímať sa o veci okolo seba po tejto hranici?
Cvičím všeličo nejakých desať rokov. Naposledy MMA a teraz "thai" box. V úvodzovkách preto, lebo chlapík čo nás vedie je vzdelaním kick boxer, ale vie Súťažil v K1, je dobrý no...
Pali napsal:
Tiež si nemyslím, že by BU a mystika mali ísť nutne ruka v ruke. Nemyslím si tiež, že by každý fighter mal byť v nejakom spolku, ani to, že by to nejako malo zlepšiť jeho zručnosti. Myslím si však, že mnoho BU niečo spoločné s mystikou má (vývoj a ovplyvňovanie, väčšie prelínanie rôznych sfér života na "východe", rozhovory s niektorými praktikantami...)
Načo teda mystika? Zaujíma ma skúsenosť, o ktorej mnohí hovoria ako o absolútnej. Prečo? Zaujíma ma poznanie, jeho hranice, možnosti. Prečo ma zaujíma spojenie mystiky a BU? Lebo mám rád BU/BS.
®e toto poznanie môže byť nebezpečné pre psychické zdravie viem (tak ako BS pre zdravie fyzické Smějící ) - však som aj opatrný, do ničoho sa len tak nehrniem.
V pohodě, kromě toho, že já tu paralelu nevidím, myslím, že graver to vystihl naprosto přesně s tím závoděním v autech - proč si to tedy nikdo nedává do spojitosti i v tomto případě? Protože stojí nohama na zemi?
Pali píše:Myslím si, že aj tí, čo kresťania sú aj tí čo nimi nie sú väčšinou uznávajú oddelenie civilnej a náboženskej sféry, samozrejme nie úplné oddelenie.
S tým Brunom som to nevedel , tak potom uvediem príklad Kopernika.
Zpět na posilování, relaxace, zdraví, duchovní rozvoj
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků