reccol píše:Kdyz uz tady to tema je, tak polozim jeden zacatecnickej dotaz
Podle ceho se deli styly na vnitrni a vnejsi, severni a jizni?
Predem dik za vysvetleni....
Podle ničeho, prostě se v 19-20 století rozhodli důležití lidé škatulkovat. Název vnitřní styly pochází od Cheng Tinghua a jeho přátel De Liukuan, Li Cunyi a Wei Liuxiang,,. když se dosyta poprali a potom se u kořalky věnovali "výzkumu wušu" zjistili, že jejich styly Taiji Bagua a Xing Yi a Taiji mají stejnou teorii, takže je budou propříště nazývat "vnitřní styly. kdyby ovšem měli v partě nějakého Šaolina, zjistili by, že tu samou teorii mají i Šaolinské styly.
Napsal jsem o tom kdysi článeček jako hřích mládí...
- Kód: Vybrat vše
http://www.bojovaumeni.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=32
Pak přišel ve 20 století Sun Lu Tang a li Jing Lin, Li Yu Bin a tahle parta a odjeli studovat do Wudangského kláštera s opatem aby potvrdili, že neijia pochází z Wudangu. To se jim moc nepovedlo ale zato naučili taoisty Xing Yi Quan a od té doby se počítá historie Xing Yi Quan ve Wudangu, i když před tím tento styl neměl s Wudangem nic společného. Jediné co zjistili bylo, že teorie je opět stejná. Obecně se dá říci, že teorie vnějšího a vnitřního je jak v Śaolinu, tak ve Wudangustejná, stejně jako Čínský buddhismus, Taoismus a Konfuciánství v Číně jedno jsou a jsou tak provázané, že splývají. Takže snad jediné dělení které je relevantní je Jižní a Severní , i když opět díky neustálému cestování různých masterů je to už taky totálně pomícháno. Podle mého, wušu je jen jedno a je blbost ho škatulkovat. Wušu se nemá škatulkovat, nýbrž cvičit.