Taiji tuishou exchange (Praha)

kung-fu, wu-šu, tchaj-ťi, JKD...

Moderátor: pm

Příspěvekod Miro » čtv 18. led, 2007 12:50

Aha, zabudol som na Vlada Anda, inak, ako som ocakaval, nic zmysluplneho. Ked to chces hladat dalej, popisy vsetkych 12 slachovych drah a ich funkcie su v 13. kapitole Lingshu (kapitola ma nazov Jingjin, Drahy sliach).

Miro
Miro
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 758
Registrován: pát 28. bře, 2003 0:00

 

Příspěvekod Raptor » čtv 18. led, 2007 20:19

Miro píše:Aha, zabudol som na Vlada Anda, inak, ako som ocakaval, nic zmysluplneho. Ked to chces hladat dalej, popisy vsetkych 12 slachovych drah a ich funkcie su v 13. kapitole Lingshu (kapitola ma nazov Jingjin, Drahy sliach).

Miro


Dík, pořídím a mrknu na to ...
Martin
香港楊家太極拳 / Heung Gong Yeung Gar Tai Gik Kuen
admin
http://www.taijiquan.cz
http://www.yangtaiji.com
Raptor
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 553
Registrován: ned 12. zář, 2004 23:00
Bydliště: Brno

Příspěvekod Janoj » pát 19. led, 2007 16:37

Miro,

zase jsi nezklamal. Díky moc za odpověď na moje dotazy a tvůj čas.
Podle reakce, tak např. to info o těch šlachových drahách je docela bomba. To použití přirovnání na 6 harmonií (pro mě pochopitelnější je také raději spojitostí) se mi v souvislosti s vysvětlením spojitosti qi a síly moc líbí. Jestli 6 harmonií dobře chápu, tak by se měly při praktikování taiji respektovat všechny dohromady – jako spojení vnitřního a vnějšího. Například u těch vnějších "dvojic" tomu rozumím tak, že pro přenos spojité síly bych měl respektovat toto, jak za pohybu, tak na jeho začátku i na konci (např. když provádím Peng – jako formu, tak např. ve finální fázi mám ty zmíněné „parťáky“ z těch dvojic nad sebou, ale i při pohybu oni "pracují" sehraným způsobem – prostě jakoby stále ve vzájemné spojitosti – jak v pohybu, tak v klidu ) – snad moc neplácám, je to jen moje pochopení, tak sorry.

K tomu mému problému „jin“ a „jing“ chci jen dodat, že jsem se na to ptal díky tomu, že jsem se u slova jing (ťing) setkal kromě významů, které jsi uvedl, ještě ve významu síly v souvislosti s taijiquan (ale i jiných bu) – a to je ten důvod proč mě ty dvě slova jin-jing pletou. Vím, že je to škoda, že ti sem nemohu napsat čínský znak(možná bych ho mohl naskenovat a poslat ti ho na soukromý mail – pokud se tím ještě chceš zabývat?). Jinak hlavní zdroj toho slova jing ve významu síla je pro mě Yang Jwing-ming – v jeho knihách o teorii a bojové síle taiji je tohoto slova hodně. Také je prý založen na šlachách (na rozdíl od svalové síly Li).

Díky za povídání o „momentu“ – jestli to aspoň trochu teď chápu, tak je to vlastně o zdroji síly, principu jejího spojitého přenosu a pak působení na okolí. V bagua bych to docela i možná chápal podle tvého článku o konceptu boje v bagua, který jsi uveřejnil tady na bu.cz. U taijiquan to raději skutečně nechme na další naše setkání.
Díky, Honza
Janoj
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 138
Registrován: pon 11. pro, 2006 0:00
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod pm » pát 19. led, 2007 16:57

jin (kant. ging) = 勁

jing (kant. jing) = 精
Uživatelský avatar
pm
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 3604
Registrován: pon 03. bře, 2003 0:00

Příspěvekod Miro » pon 22. led, 2007 13:21

Janoj,


K tomu mému problému „jin“ a „jing“ chci jen dodat, že jsem se na to ptal díky tomu, že jsem se u slova jing (ťing) setkal kromě významů, které jsi uvedl, ještě ve významu síly v souvislosti s taijiquan (ale i jiných bu) – a to je ten důvod proč mě ty dvě slova jin-jing pletou. Vím, že je to škoda, že ti sem nemohu napsat čínský znak(možná bych ho mohl naskenovat a poslat ti ho na soukromý mail – pokud se tím ještě chceš zabývat?). Jinak hlavní zdroj toho slova jing ve významu síla je pro mě Yang Jwing-ming – v jeho knihách o teorii a bojové síle taiji je tohoto slova hodně. Také je prý založen na šlachách (na rozdíl od svalové síly Li).

Ten znak (prvy z tych dvoch, ktore tu uviedol PM) ma dvojake citanie, jin a jing. Ale vo vyzname "vnutorna sila" sa cita jin, nie jing. Yang Jwing-ming a mnohi dalsi robia chybu, ma to byt jin, nie jing.

Díky za povídání o „momentu“ – jestli to aspoň trochu teď chápu, tak je to vlastně o zdroji síly, principu jejího spojitého přenosu a pak působení na okolí. V bagua bych to docela i možná chápal podle tvého článku o konceptu boje v bagua, který jsi uveřejnil tady na bu.cz. U taijiquan to raději skutečně nechme na další naše setkání.
Díky, Honza

Na zaklade momentu som pisal clanok o Yang taiji, tam to uvidis este lepsie.

Inak som si spomenul, ze moj ucitel ma oba clanky vyvesene tutok:
1. neuplny mabu article (chybaju tam fotky majstrov):
http://tw.myblog.yahoo.com/hejinghan-ba ... &l=a&fid=5
2. neuplny tendon channels article (chybaju tam fotky majstrov + je to pracovna verzia, kde som dal ucitelovi na vyber dva druhy prekladu, kedze original je komplikovany a priamy preklad je podla mna nezrozumitelny - ucitel to vsak hodil na web cele):
http://tw.myblog.yahoo.com/hejinghan-ba ... &l=a&fid=5

Miro
Miro
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 758
Registrován: pát 28. bře, 2003 0:00

kompliment od Myrca

Příspěvekod Myrco » pon 22. led, 2007 17:48

:wink:
som este iba novacik ak ide o internetove diskusie a prilis vela casu nebyvam na nete(skor trenujem) takze prosim o pochopenie:) ...
konecne som nasiel forum kde sa rozoberaju mne blizke diskusie takze len tak dalej ludia.Javi sa mi to tu na urovni takze si rad precitam o vasich nazoroch a skusenostiach :P a ked bude viac casu tak s vami aj podebatujem.



Kto necvici jeden den je to akoby necvicil tri dni a ten kto necvici tri dni ...moze zacat od zaciatku:)
Myrco
diskutér - nováček
diskutér - nováček
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon 22. led, 2007 0:00

Příspěvekod Janoj » čtv 25. led, 2007 17:24

PM, dík za pomoc s těmi čínskými znaky pro jing.

Miro,
díky za správné vysvětlení těch pojmů.

Tvůj článek Yang taiji (včetně diskuse) a ten další o mabu patřily pro mě k těm základním podkladům pro tvoje semináře v Plzni. Rád se k nim vracím a udělám to znovu, protože každý další pohled může přinést něco nového.

Ten třetí odkaz je pro mě nový a pochopil jsem, že je to ten tvůj připravovaný překlad, který volně navazuje na článek o mabu.

Dráhy šlach mám dost problém pochopit. Pro mě je šlacha prostředníkem spojení mezi příčně pruhovaným svalem a kostí, přestože vím, že exitují části těla (např. prsty na rukou), kde žádný sval není. Tedy posloupnost – jedna kost, šlacha, přechod šlacha –sval, vlastní sval a zase přechod sval-šlacha, šlacha a druhá kost snad není problém, ale „dráha ze šlach“- v tom se ztrácím. Jedině snad bych to mohl chápat tak, že si vlastně šlachy umístěné na stejné kosti „předávají „ spojitě jin(vnitřní sílu) na její cestě od chodidel do rukou. Když si k tomu přidám snahu o uvolnění svalů ,tak aby ta síla přes ně „přeskočila“ a postupovala dál tělem šlachami, tak bych to možná více chápal. Ale jestli to není moc zavádějící a moc nefantazíruji. Prosím brát s velkou rezervou.

Ještě bych chtěl doplnit naší minulou diskusi o 6-ti harmoniích (spojitostí). Zjistil jsem, že mi tam chybí dýchání(dech). Osobně bych si ho troufnul zařadit za mysl tj. do dvojice mysl (Yi) a energie (Qi) – nakonec možná, že tam skutečně patří, když Qi také znamená dech? Mám zkušenosti, že když se mysl zaměří na sledování dechu, tak se dech zklidní a naopak klidný dech má zpět vliv na zklidnění mysli. Nevím jestli toto je mi dobré pro pomalé cvičení formy? Myslím, že snad je, když se vyžaduje klidná a uvolněná mysl Moje zkušenosti s dechem při cvičení formy jsou takové, že jsem poslechl rady pro začátečníky a nesoustředil jsem se při cvičení formy na dech (mám dost toho sledovat jiné věci, tak mě to doporučení vyhovovalo) – takže žádné řízení dechu myslí. V poslední době se mi stává, že jakoby ten dech je tam zřejmější – hlavně výdech, když jdou ruce od těla (výborně se to doplňuje s mojí snahou o „poklesnutí“ na konci jednotlivých forem sestavy – např. v An). Nechci zde tím otvírat nějakou diskusi, protože věřím, že se to již na bu.cz diskutovalo. Jen jsem se chtěl podělit se svými „zážitky“ s dechem při cvičení .
Janoj
Janoj
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 138
Registrován: pon 11. pro, 2006 0:00
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Janoj » pát 02. úno, 2007 17:23

fletcher píše:raptor,

nejake iformacie a nakresy ohladom slachovych drah najdes tusim v druhom diely Ando Vladimír KLASICKÁ ČÍNSKÁ MEDICÍNA .

Dobrý typ, díky.Skutečně to tam má. Nazývá je zde šlachosvalové dráhy (ťin-ťing).
Hovoří zde na str.74 o ťin-ťing jako o svalo-šlachových strukturách, které se táhnou vždy ve směru příslušné dráhy ťing-maj. Jejich úloha podle něho spočívá ve zpevnění fyzického základu těla, zajištění jeho pohybu, ohýbání končetin apod.
Je tam pak popis jednotlivých těchto ťin-ťing od autora, dále český překlad příslušné kapitoly z Ling-šu a také jsou tam obrázky(spíše schématické - v duchu toho, jak se zde zobrazují ťing-maj).
Janoj
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 138
Registrován: pon 11. pro, 2006 0:00
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Miro » úte 06. úno, 2007 9:19

Janoj,

Dráhy šlach mám dost problém pochopit. Pro mě je šlacha prostředníkem spojení mezi příčně pruhovaným svalem a kostí, přestože vím, že exitují části těla (např. prsty na rukou), kde žádný sval není. Tedy posloupnost – jedna kost, šlacha, přechod šlacha –sval, vlastní sval a zase přechod sval-šlacha, šlacha a druhá kost snad není problém, ale „dráha ze šlach“- v tom se ztrácím. Jedině snad bych to mohl chápat tak, že si vlastně šlachy umístěné na stejné kosti „předávají „ spojitě jin(vnitřní sílu) na její cestě od chodidel do rukou. Když si k tomu přidám snahu o uvolnění svalů ,tak aby ta síla přes ně „přeskočila“ a postupovala dál tělem šlachami, tak bych to možná více chápal. Ale jestli to není moc zavádějící a moc nefantazíruji. Prosím brát s velkou rezervou.

Neber to doslovne. Cinska medicina (TCM) nie je anatomicka, ale funkcna. TCM vidi realitu proste inak. Kosti a svaly nie su dolezite, dolezite su drahy energetickych procesov. Pokus sa zmenit svoje videnie veci.

Ještě bych chtěl doplnit naší minulou diskusi o 6-ti harmoniích (spojitostí). Zjistil jsem, že mi tam chybí dýchání(dech). Osobně bych si ho troufnul zařadit za mysl tj. do dvojice mysl (Yi) a energie (Qi) – nakonec možná, že tam skutečně patří, když Qi také znamená dech? Mám zkušenosti, že když se mysl zaměří na sledování dechu, tak se dech zklidní a naopak klidný dech má zpět vliv na zklidnění mysli. Nevím jestli toto je mi dobré pro pomalé cvičení formy? Myslím, že snad je, když se vyžaduje klidná a uvolněná mysl Moje zkušenosti s dechem při cvičení formy jsou takové, že jsem poslechl rady pro začátečníky a nesoustředil jsem se při cvičení formy na dech (mám dost toho sledovat jiné věci, tak mě to doporučení vyhovovalo) – takže žádné řízení dechu myslí. V poslední době se mi stává, že jakoby ten dech je tam zřejmější – hlavně výdech, když jdou ruce od těla (výborně se to doplňuje s mojí snahou o „poklesnutí“ na konci jednotlivých forem sestavy – např. v An). Nechci zde tím otvírat nějakou diskusi, protože věřím, že se to již na bu.cz diskutovalo. Jen jsem se chtěl podělit se svými „zážitky“ s dechem při cvičení .
Janoj

I ked v povodnom zmysle qi je (aj) dych, dych do troch vnutornych harmonii nepatri. Ked sa totiz povie "prived qi do koncov prstov", ako tam mozes priviest dych? Ak by som Ti chcel vyjst v ustrety a potvrdit Ti tvoj nazor, maximalne by som mohol povedat, ze qi sa dostava do prstov pomocou tlaku, ktory je sposobovany dychanim. Ale vovnutri citim, ze tomu tak nie je, ale neviem Ti to nijako zmysluplne ci racionalne vysvetlit, sorry. Stari majstri tvrdia, ze v bojovych umeniach (na vysokej urovni) sa nedycha (neznamena to, ze telo nedycha vobec, ale ze to nie je nase normalne dychanie) a mne sa zda, ze tomu tak naozaj je - preto si myslim, ze dych tam naozaj nepatri. Ale ako som povedal, neviem Ti to racionalne podlozit. Pri cviceni preto nedoporucujem sa zameriavat na dych - nech si telo dycha tak, ako potrebuje. Ked clovek pride na uroven, ked bude potrebovat pracovat s dychom, bude sam od seba vediet, ako.

Miro
Miro
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 758
Registrován: pát 28. bře, 2003 0:00

Příspěvekod JRup » stř 07. úno, 2007 0:05

To propojení v rámci celého těla je opravdu zajímavá záležitost zhlediska přenosu a generování síly. Například při stání v pozici Peng je dobré si vyhrát s vyvážeností sil v obou rukách a sledovat jak síla v zadní ruce podporuje přenesení síly do konečků přední „pružící“ ruky. Bez jejího přispění by síla zůstala někde na půl cesty. Myslím, že to samé lze využít i při praxi tui shou.

J.
JRup
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 296
Registrován: pon 20. bře, 2006 0:00

Příspěvekod Janoj » stř 07. úno, 2007 16:18

JRup píše:To propojení v rámci celého těla je opravdu zajímavá záležitost zhlediska přenosu a generování síly. Například při stání v pozici Peng je dobré si vyhrát s vyvážeností sil v obou rukách a sledovat jak síla v zadní ruce podporuje přenesení síly do konečků přední „pružící“ ruky. Bez jejího přispění by síla zůstala někde na půl cesty. Myslím, že to samé lze využít i při praxi tui shou.

J.

Moc zajímavé. Zkusil jsem si to a když jsem v té statické pozici (v té je to podle mě zřejmější než při pohybu) nic nedělal s přední „pružící“ rukou a s tou zadní jsem se „opřel“ dolů , tak ta přední paže (jako by sama) reagovala krátkým pohybem šikmo vpřed a vzhůru (prostě v tom směru, kam vede peng při cvičení formy- takže spíše za palcovou částí ruky a předloktím). Pro mě dost dobré a poučné.Díky.
Janoj
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 138
Registrován: pon 11. pro, 2006 0:00
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Janoj » stř 07. úno, 2007 17:10

Miro,

Neber to doslovne. Cinska medicina (TCM) nie je anatomicka, ale funkcna. TCM vidi realitu proste inak. Kosti a svaly nie su dolezite, dolezite su drahy energetickych procesov. Pokus sa zmenit svoje videnie veci

Dobrá rada. Skutečně je ten můj pohled hodně anatomický. Přitom znám heslo“Funkce dělá orgán“ a také, že i rozdělení orgánů v těle a s tím třeba související názvy jing-maj – viz „trojitý ohřívač – tři zářiče“ Číňané rozdělují v TČM právě podle funkce. Přesto mě to neťuklo. Díky. Budu dál pátrat, protože mě ty šlachosvalové dráhy jin-jing a jejich souvislost s dráhami qi dost zajímá.

ked v povodnom zmysle qi je (aj) dych, dych do troch vnutornych harmonii nepatri. Ked sa totiz povie "prived qi do koncov prstov", ako tam mozes priviest dych? Ak by som Ti chcel vyjst v ustrety a potvrdit Ti tvoj nazor, maximalne by som mohol povedat, ze qi sa dostava do prstov pomocou tlaku, ktory je sposobovany dychanim. Ale vovnutri citim, ze tomu tak nie je, ale neviem Ti to nijako zmysluplne ci racionalne vysvetlit, sorry. Stari majstri tvrdia, ze v bojovych umeniach (na vysokej urovni) sa nedycha (neznamena to, ze telo nedycha vobec, ale ze to nie je nase normalne dychanie) a mne sa zda, ze tomu tak naozaj je - preto si myslim, ze dych tam naozaj nepatri. Ale ako som povedal, neviem Ti to racionalne podlozit. Pri cviceni preto nedoporucujem sa zameriavat na dych - nech si telo dycha tak, ako potrebuje. Ked clovek pride na uroven, ked bude potrebovat pracovat s dychom, bude sam od seba vediet, ako.

Neviděl bych to tak „beznadějně“ s tím tvým příkladem „dech do konečků prstů“ . Naopak se mi líbí a připomenul mě jednu techniku, která je sice používaná v józe a s bu nemá zdánlivě moc společné. V souvislosti se sledováním dechu v těle (rozpínání-otvírání při nádechu a splaskávání-zavírání při výdechu) a věř mi, že se to dá sledovat v místech, kde bys to neočekával – třeba si položíš dlaň (používá se obecně jako indikátor pro lepší soustředění mysli na dané místo) na stehno a i tam je možné ten uvedený pohyb spojený s dechem sledovat – ne třeba hned, ale funguje to. Tak v této souvislosti se používá také přestava, že celé tělo je gumový nafukovací paňáček, který dokáže „vytvořit prostor“ pro nádech do všech částí „svého těla“. A to ti zase časem umožní vnímat dech i na hranici těla – třeba po určité době i v těch konečcích prstů. Když něco vnímám, tak to dělám prostřednictvím mysli. No a kde je mysl (teď sice nevím v tomto případě zda Sin nebo Yi) tam je také naše Qi (teď myslím energii, ne dech).
Nakonec ten tvůj příklad s tím "rozšířením" tlaku, který se dá také chápat jako určitá síla, by mohl fungovat z pohledu toho, že dech je vlastně určitý druh pohybu těla (spíše v těle). Tak proč by nešel vnímat i mimo trup, když právě na tom dechu se také podílí určité svaly, které mohou přenášet sílu. Pro mě určitě to stojí za zamyšlení.
Trochu mě ten gumový paňáček teď začíná připomínat ten příklad s balonem, který se používá v souvislosti s peng, samozřejmě zase jako pomůcka, protože v taiji se tam při peng časem podle mě nastaví při té expanzi výdech, který se mi zdá pro tělo výhodnější při vydávání síly ven.
Jinak o tom dechu při cvičení taiji, jak zde uvádíš, s tím mohu z vlastní zkušenosti jen souhlasit (viz závěr mého minulého příspěvku), i když moje praxe v taiji je zatím ne moc veliká a pořád se počítá (a dalších pár let ještě bude)jednociferným číslem. :(
Janoj
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 138
Registrován: pon 11. pro, 2006 0:00
Bydliště: Plzeň

Fotky

Příspěvekod login » úte 08. bře, 2011 22:32

Miro píše:Janoj,


K tomu mému problému „jin“ a „jing“ chci jen dodat, že jsem se na to ptal díky tomu, že jsem se u slova jing (ťing) setkal kromě významů, které jsi uvedl, ještě ve významu síly v souvislosti s taijiquan (ale i jiných bu) – a to je ten důvod proč mě ty dvě slova jin-jing pletou. Vím, že je to škoda, že ti sem nemohu napsat čínský znak(možná bych ho mohl naskenovat a poslat ti ho na soukromý mail – pokud se tím ještě chceš zabývat?). Jinak hlavní zdroj toho slova jing ve významu síla je pro mě Yang Jwing-ming – v jeho knihách o teorii a bojové síle taiji je tohoto slova hodně. Také je prý založen na šlachách (na rozdíl od svalové síly Li).

Ten znak (prvy z tych dvoch, ktore tu uviedol PM) ma dvojake citanie, jin a jing. Ale vo vyzname "vnutorna sila" sa cita jin, nie jing. Yang Jwing-ming a mnohi dalsi robia chybu, ma to byt jin, nie jing.

Díky za povídání o „momentu“ – jestli to aspoň trochu teď chápu, tak je to vlastně o zdroji síly, principu jejího spojitého přenosu a pak působení na okolí. V bagua bych to docela i možná chápal podle tvého článku o konceptu boje v bagua, který jsi uveřejnil tady na bu.cz. U taijiquan to raději skutečně nechme na další naše setkání.
Díky, Honza

Na zaklade momentu som pisal clanok o Yang taiji, tam to uvidis este lepsie.

Inak som si spomenul, ze moj ucitel ma oba clanky vyvesene tutok:
1. neuplny mabu article (chybaju tam fotky majstrov):
http://tw.myblog.yahoo.com/hejinghan-ba ... &l=a&fid=5
2. neuplny tendon channels article (chybaju tam fotky majstrov + je to pracovna verzia, kde som dal ucitelovi na vyber dva druhy prekladu, kedze original je komplikovany a priamy preklad je podla mna nezrozumitelny - ucitel to vsak hodil na web cele):
http://tw.myblog.yahoo.com/hejinghan-ba ... &l=a&fid=5

Miro


Miro, mozes, prosim pridat link na povodny clanok kde su aj fotky?
login
diskutér - nováček
diskutér - nováček
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř 02. úno, 2011 0:00

Příspěvekod Miro » stř 09. bře, 2011 10:10

Bohužiaľ nie - pôvodný článok vyšiel v časopise Taiwan Wulin a webstránka, na ktorej bol uvedený preklad aj s fotkami, už dávno neexistuje... Sorry.

Miro
Miro
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 758
Registrován: pát 28. bře, 2003 0:00

Příspěvekod Pec » stř 09. bře, 2011 12:15

Miro píše:Bohužiaľ nie - pôvodný článok vyšiel v časopise Taiwan Wulin a webstránka, na ktorej bol uvedený preklad aj s fotkami, už dávno neexistuje... Sorry.

Miro

Onehdy tady upozorňovali na jakýsi archív webových stránek http://www.archive.org/ . Třeba by to tam šlo dohledat?
Pec
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 353
Registrován: čtv 10. pro, 2009 0:00
Bydliště: Brno

Příspěvekod Miro » stř 09. bře, 2011 13:51

deleted
Naposledy upravil Miro dne stř 09. bře, 2011 14:27, celkově upraveno 1
Miro
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 758
Registrován: pát 28. bře, 2003 0:00


Re: Taiji tuishou exchange (Praha)

Příspěvekod Yvan » čtv 24. bře, 2011 10:17

Yvan píše:Hledám zájemce o Taiji tuishou exchange - výměnu zkušeností v taiji tuishou.

Myslím tím neformální setkání, kde by si mohli spolu zacvičit taiji tuishou lidi z různých taiji škol a stylů.
V praxi by to mohlo vypadat tak, že by se lidi ve dvojicích střídali v nějakém pravidelném časovém intervalu (5-10 min), aby si mohl každý zacvičit s každým.
A v rámci toho času by každá dvojice cvičila to, na čem se spolu domluví.

Je to něco, co my tady v Česku chybí.
Přitom tenhle způsob výměny zkušeností je celkem běžný na různých taiji setkáních v Evropě. Například na každoročním Push Hands Treffen v Hanoveru.

Uvítám zájemce i další podněty.


Tohle vše stále platí.
Aktuální kontakt na mne je : taijipraha (zavináč) gmail (tečka) com

P.S. Minulou neděli jsme si zacvičili tuishou s kamarádem, co cvičí cheng hsin u Petera Ralstona a bylo to myslím zajímavé pro oba.
Yvan
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 690
Registrován: ned 18. dub, 2004 23:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod P » čtv 24. bře, 2011 14:39

Raptor píše:Zdarec,

o tom Andovi jsem si mysel, že to tam bude, ale bohužel jsem půjčil všech 5 dílů přítelkyni, tak se nato nemůžu podívat. Jinak něco jsem na netu našel, není to ale nic moc:

1. Ling Shu, Or, the Spiritual Pivot
2. http://www.lingshuacupuncture.com/
3. Neúplný překlad Su-wen, Ling-shu a Nan-jing do angličtiny, ale o šlachách tam není nic ...

Rodger-Withers S. Understanding acute disharmonies of the channel sinews. Am J Acupuncture. 1999;27:141-149.:
Channel sinews, Jing Jin, are also translated as muscle sinew channels or musculotendinous channels. These 12 channels are superficial, in contact with the outer environment, overlay the pathways of the 12 main meridians, and play a protective role. They do not connect with the organs, but do communicate with the Jing Well points. Their functions include binding the bones, joint movement, and muscle flexion. They carry defensive energy (Wei Qi). Symptoms relating to them, when full, include spasms, contractions, and edema, usually Yang, with redness, heat, and pain. Emptiness can be indicated by poor muscle tone, wasting, cold and pale surface, and dull, deep pain. Analysis of some ancient texts regarding channel sinews is given. TCM pathology includes wind and cold attack depriving muscles of warmth and nourishment with wandering pain, twitching, itching, tremors, and sweating. Cold regions are more likely with chronic disharmony. Qi and blood stagnation can lead to sudden sharp, cramping pain. The surface can be cold and pale, but can also generate heat and redness with time due to conflict of Wei Qi and cold pathogen. Wind-heat causes floppy muscles and atrophy and impotence when the genital region meridians are involved. A table lists symptoms of sinew channel invasions by wind, cold, heat, and dampness.

Ahoj, mrkni sem:
http://www.scribd.com/doc/43982478/Ling-Shu-Taoista
P
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 105
Registrován: pon 31. bře, 2008 23:00

Předchozí

Zpět na čínská bojová umění a sporty...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků

cron