Ludek píše:Vy tam necítíte rozdíl toho že někdo jde dobrovolně (a často za docela slušný peníze) zápasit do klece, zatímco zvířata se chovají v otřesných podmínkách bez šance na zlepšení?
Ludek píše:Vy tam necítíte rozdíl toho že někdo jde dobrovolně (a často za docela slušný peníze) zápasit do klece, zatímco zvířata se chovají v otřesných podmínkách bez šance na zlepšení?
frajerKokoMihule píše:Ludek píše:Vy tam necítíte rozdíl toho že někdo jde dobrovolně (a často za docela slušný peníze) zápasit do klece, zatímco zvířata se chovají v otřesných podmínkách bez šance na zlepšení?
Ano, to je dobry priklad zmineneho emotivniho, nesmyslneho argumentu.
Rozdil tam skutecne je, ovsem je to proto, ze ty dve veci nemaji spolu vubec nic spolecneho.
Otazka stala takto:
Nekdo argumentuje, ze jist rostliny je spatne, protoze rostliny u toho trpi.
Tedy musi byt spatne tlouct lidi v kleci, protoze ti lide u toho tez trpi.
Skutecnost, ze to delaji dobrovolne a za penize na tom nic nemeni:
Je to jako argumentovat, ze neni spatne napr. strilet pro policistovi, protoze ten si prece svoji praci vybral dobrovolne a dostava za ni penize (cili pokud by mu vadilo, ze se po nem strili, muze si vybrat jine povolani).
Naopak, zalezi na motivaci -pokud snim rostlinu z hladu, je to (moralne) daleko mene odsouzenihodne, nez kdyz ublizuji jinemu clovek z pychy, z touhy po vitezstvi nebo pro penize.
Osobne mi vubec nevadi, kdyz nekdo z nejakeho duvodu nebude jist maso nebo jinou potravinu. Zacina to byt nehezky pohled az tehdy, kdy zacne mit pocit, ze tim spasi svet.
A propos, kdyz zacinate se psy, budete casem chtit zeleninou krmit i tygry,
orly, zraloky..?
Zpět na bojová umění a sporty obecně
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků