Josef Mádl?

aikidó, aikidžucu, džúdó,džúdžucu, iaidó, karate, kempó, kendó, kjúdó, kobudó, nindžucu, sumó...

Moderátor: Picard

Pro Pucmusana

Příspěvekod mamushi » úte 01. bře, 2005 21:36

---predchozi prispevek prisel 2x - autor maze ---
...but your counsciosness is all you, can take to your grave.
mamushi
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 123
Registrován: čtv 09. zář, 2004 23:00
Bydliště: Miya

 

Příspěvekod Anonymní » čtv 03. bře, 2005 22:53

j_madl: Na vedlejšim fóru je zajímavej dotaz na bodyguarding. Možná bys k tomu moh přidat něco ze zkušenosti...
___
Jox
Anonymní
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 8403
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvekod Picard » čtv 03. bře, 2005 23:20

:)
Picard
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1184
Registrován: pát 21. bře, 2003 0:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Anonymní » pát 04. bře, 2005 9:24

Jestli chce někdo něco vědět o panu Mádlovi, tak ať si otevře jeho nejtrapnější knížku s názvem "BODYGUARD".Je to snůška ukradených faktů a hnus největšího kalibru.Když někdo napíše, že byl agent Mosadu, tak se ho rovnou zeptej jak se mu líbila obřízka.Pár těchto chlapců jsem poznal a to nejsem buzna, ale vždy je toto podmínkou když jdeš do akce....A ty odkazy na pana Lorence? No fuj! Pan Lorenc se dodnes musí stydět koho to cvičil. Ale on za to nemůže. Aikido Mádlovo nemá nic společného s Loréncovým. Jo a ještě Mádlův ZEN!Pravý zenisti se třesou hrůzou kdy se jich někdo zaptá na Mádla!A jestli Mádl chodí na tyto stránky tak ho zdraví jednotka Franty Kolmana.On už bude vědět co to je ulice,že?
Anonymní
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 8403
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvekod Anonymní » pát 04. bře, 2005 9:27

Jestli chce někdo něco vědět o panu Mádlovi, tak ať si otevře jeho nejtrapnější knížku s názvem "BODYGUARD".Je to snůška ukradených faktů a hnus největšího kalibru.Když někdo napíše, že byl agent Mosadu, tak se ho rovnou zeptej jak se mu líbila obřízka.Pár těchto chlapců jsem poznal a to nejsem buzna, ale vždy je toto podmínkou když jdeš do akce....A ty odkazy na pana Lorence? No fuj! Pan Lorenc se dodnes musí stydět koho to cvičil. Ale on za to nemůže. Aikido Mádlovo nemá nic společného s Loréncovým. Jo a ještě Mádlův ZEN!Pravý zenisti se třesou hrůzou kdy se jich někdo zaptá na Mádla!A jestli Mádl chodí na tyto stránky tak ho zdraví jednotka Franty Kolmana.On už bude vědět co to je ulice,že?
Nejsem anonym.Odúpovědi na vejtrubo@volny.cz
Anonymní
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 8403
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvekod Anonymní » pát 04. bře, 2005 13:46

Anonymní píše: Aikido Mádlovo nemá nic společného s Loréncovým


Mas recht Lorenc je totiz judista
Anonymní
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 8403
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvekod mamushi » pát 04. bře, 2005 14:21

To: anonymni. Nevim, cos timhle chtel rict. Jelikoz tlupu Franty Kolmana (nejaka hudebni skupina???) neznam a i ostatni souvislosti mi unikaji - tvuj exkrement ma pro me vypovidaci hodnotu naprosto nulovou Teda, pokud Ti neslo o to zamerne tu vyrobit atmosferu, kde za argumenty plati "vykriky ulice" - kdo jak ma nebo nema obrezany pero... - a tudiz jakakoliv dalsi diskuze uz bude naprosto zbytecna. Nekdo se sem vyzvracel, uvedl nekde narychlo zalozenou adresu a ted ma pocit, ze asi neco rozstipnul... Dle sebe odhaduju, ze se ti asi podarilo namichnout i ty, kteri tu treba vyjadrovali svuj nesouhlas - a zatim dostavali odpovedi.
Sice netusim, kdo ses, ale jak Kolmanovi tak Lorencovi delas opravdu sluzbu k pohledani.
Doufam, ze vetsina lidi co sem pise, tohle dokaze prehlidnout, i kdyz to ten "frajer" sem strelil hned dvakrat.
Taky bych se asi zeptal admina - jestli by treba neslo anonymni prispevky blokovat. Pokud clovek projde, co je tu od anonymu, myslim, ze kdyby to tu nebylo, svet i web by vazne o nic neprisel... Na jinych servrech budto vybiha IP, nebo proste bez prihlaseni muze clovek tak jenom cist...
...but your counsciosness is all you, can take to your grave.
mamushi
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 123
Registrován: čtv 09. zář, 2004 23:00
Bydliště: Miya

Příspěvekod mamushi » pát 04. bře, 2005 14:21

- zprava prisla dvakrat - odstraneno -
mamushi
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 123
Registrován: čtv 09. zář, 2004 23:00
Bydliště: Miya

Příspěvekod Anonymní » sob 05. bře, 2005 16:29

Nechápu,co tu stále dokola řešíte.Zajímá vás cvičení a praktikování pana Mádla?Seberte se a běžte za ním.Ve vší slušnosti,jak se na hosta sluší,se ptejte a věřte,že vás opravdu přijme velmi rád a stejně rád s vámi při diskusi popije dobrý čaj.Pak už záleží čistě na vás,co se dozvíte... :wink:

Ten opravdu sprostý a urážející příspěvek vylízanýho anonyma snad nikdo nemůže brát vážně,nemá smysl ho komentovat a chápu,že se ten "člověk" nepodepsal.
Mezi p.Mádlem a jeho žáky je opravdu velmi silné pouto a tak bych se nedivil,kdyby někdo takovému idiotovi uřízl palici.Ale to je opravdu věcí toho určitého žáka,jak to cítí... :)

Jinak myslím,že to nejlepší,co tohle občas fakt drzé propírání a slovíčkaření přineslo,je kontakt na skvělého člověka,který má nejen k bojovému umění,ale k životu vůbec,co říct... (a nemyslím tím Patrika)

Kdo to myslíte opravdu upřímně,nebojte se tento kontakt využít.

Tímto p.Mádla srdečně zdravím a děkuji okolnostem,které i mě k němu dovedly (ikdyž bych možná radši,kdyby na toto diskuzní forum už zanevřel a můj příspěvek nečetl) 8)

S úctou Martin
Anonymní
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 8403
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvekod Anonymní » sob 05. bře, 2005 22:23

2M: 8) Nepředpokládám že Mádlova škola produkuje hrdiny žijící duchem ve starym ®aponcku a uřezávající hlavy nemocnejm lidem pro pár blbejch slov. Ale umět uvařit opravdu dobrej čaj, to se cení!!
___
Jox
Anonymní
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 8403
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvekod Anonymní » sob 05. bře, 2005 23:12

Jox_off píše:2M: 8) Nepředpokládám že Mádlova škola produkuje hrdiny žijící duchem ve starym ®aponcku a uřezávající hlavy nemocnejm lidem pro pár blbejch slov. Ale umět uvařit opravdu dobrej čaj, to se cení!!
___
Jox


Jojo, dobrý nápad, zanechte provokací, sejdeme se na čaji. Stejně nevěřim, že to o řezání hlav psal někdo z Mádlových žáků. Znám je, jsou v pohodě a blbá slova slyšeli už mnohokrát a jen se jim
:lol: :lol: :lol: smějí = smějeme, doufám, že se k nim ještě mohu počítat.
Anonymní
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 8403
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvekod Anonymní » sob 05. bře, 2005 23:13

Výše "Béďa"
Anonymní
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 8403
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvekod pucmaz » ned 06. bře, 2005 1:13

M píše:Nechápu,co tu stále dokola řešíte.Zajímá vás cvičení a praktikování pana Mádla?


Nezajima. Cela tahle debata je o trochu necem jinem. Zkus si ji jeste jednou precist a pak napsat neco k veci.
pucmaz
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 838
Registrován: pon 12. dub, 2004 23:00

Příspěvekod Jendis » ned 06. bře, 2005 9:20

pucmaz píše:
M píše:Nechápu,co tu stále dokola řešíte.Zajímá vás cvičení a praktikování pana Mádla?


Nezajima. Cela tahle debata je o trochu necem jinem. Zkus si ji jeste jednou precist a pak napsat neco k veci.


No a co Ty?Kontakty jsi dostal,máš to blíže než my všichni ostatní.....zajedeš tam,popovídáš si a napíšeš tu,co ses dozvěděl?Myslím,že by to bylo více než fér,v rámci objektivity :wink: 8)
Jendis
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 5346
Registrován: úte 20. led, 2004 0:00
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod mamushi » ned 06. bře, 2005 12:48

Prosel jsem zpetne prispevky – a nechapu jedine – pro me docela zbytecnou hysterii tohoto fora...

Zaprve – asi by bylo dobre, jasne od sebe odlisit dve veci: Kvalita – i.e. funkcnost, efektivita, ucinnost… stylu vyucovameho panem Madlem. Pokud jsem ale dobre cetl, tak to tady snad nikdo nezpochybnuje. Na internetu to navic jiste posoudit nelze, lze-li to vubec jakkoliv jinak.

Vetsina dotazu a odpovedi tu smeruje na vztah “Tenshin Shoden Kosuryu” – stylu, ktery je nekde deklarovany jako tradicni japonske umeni, sahajici pres Takedy az k Minamotum nekam do 11. stol, jinde definovaneho jako stylu, ktery pan Madl zalozil na zaklade sveho cviceni, praxe a profese bodyguarda. Tedy otazky smeruji na styl „Kosuryu“ a jeho vztah k Japonsku, japonskym tradicnim BU, pripadne jinym japonskym tradicnim umenim.
Jelikoz se tu dotazujici opiraji vetsinou o fakta uvedena budto autorem v knihach s tematikou “Kosuryu” nebo o info bezne dostupne na verejne pristupnych internetovych strankach – myslim si, ze prave takovahle - a podtrhuji slovo SLUSNE vedena diskuze - v pritomnosti autora knihy i stranek - muze jedine prospet - jak veci same, tak autorovi.

Dekuji panu Madlovi za reakce na minuly prispevek - sec formou SZ. Nicmene jsem rad, ze se shodneme - ze vyse uvedena data jsou pravdiva, ze mnou i jim zminovane osoby nejsou tajne, a ze si zcela jiste nezaslouzi byt vlaceny internetem v nejakych podobnych pochybnych souvislostech.
Plne respektuji jeho prani jeho odpoved zde nezverejnovat. Necht vsak i on prosim pochopi - v intencich SZ mu jako odpoved odeslane - nutnost mu odpovedet verejne.

Tedy:
KDO JSEM – predpokladam ze jiz pan Madl vi. Pro ostatni – ve skole pana Madla jsem cvicil a po cca 8 letech (2000/2001 +/-) jsem z dojo budto: odesel za lepsim, zbabele utekl, byl “zapouzdren a vyhojen” nebo jsem jenom docasne mimo... Nevim, verzi jsem slysel nekolik. Kazdopadne ubezpecuji, ze v tomhle se tady hnipat nebudu – a stejne jako v minulem prispevku neuvadim nic, co by se nedalo kymkoliv overit.

Jelikoz predpokladam, ze treti otazku v prvni SZ adresovane Mamushimu, tedy kde je v jeho zpusobu zastitovani se japonskymi uciteli problem - pan Madl myslel vazne, pokusim se mu odpovedet co mozna nejpodrobneji.

Klasterni Skola NAGOMI.
Nazev Nagomi je skutecne odvozen ze jmena jiz panem Madlem vyse zminovaneho ucitele – Shigeyamy Shimeho. Jedna se o kjotskeho herce frasek kyogen, jehoz krestni – lepe umelecke jmeno – se pise znaky 七五三 – Ktere se sice ve jmene ctou jinak, ale lze je cist tez jako cislovky 7 – 5 – 3 tudiz NAna – GO - MItsu. Odtud NA – GO – MI.
Tenhle clovek v Praze vedl seminar tradicniho divadla, jehoz byl pan Madl spoluorganizator. Az potud neni rozpor. Zasadni vsak je - a pokud to panu Madlovi v srpnu 2000 uniklo tak pripominam jeste jednou, - ze jmeno NAGOMI bylo v CR zanechano k pouziti
1) VSEM PARTICIPUJICIM NA DILNE, - nikoliv pouze jemu – zde beru z pomerne zavadejici to sluvko “MI”
2) S VEDOMIM PANA SHIGEYAMY POUZE PRO HRANI JAPONSKYCH FRASEK KYOGEN – jichz je pan Shigeyama ucitelem. (Ano, pan Shigeyama ma 4.dan kendo - a prave z toho titulu by si opravdu nedovolil na mezinarodni urovni vyucovat ci snad nehoho poverovat vedenim skoly v oblasti BU)

Jiste, muzeme se patrne pohadat o mnoho spornych – ci chcete-li osobnich bodu, presto - pokud pan Madl nekde uvede hru “Asketa zlodejem tomelu” s tim, ze se jedna o japonskou stredovekou divadelni frasku nastudovanou pod primym vedenim ucitele 600 let stare skoly Okura, nemohu proti tomu namitat vic, nez ze by dle platnych zakonu CR mel o dane akci minimalne informovat majitele autorskych prav na preklad hry.

Pokud vsak pan Madl od pana Shigeyamy – znovu opakuji HERCE – odvodi vyse uvedenym zpusobem nazev skoly, pod kterym vyucuje kenjutsu, aikijutsu, kaligrafii... tedy veci zcela nesouvisejici - kde se prohlasi za SHIHANA skoly, ci dokonce ve svem profilu na netu uvede titul HANSHI (http://centrum.meditace.com/Kodo_san.html), pricemz do meziclanku pak vsune mlhu ( viz. odpovedi na Patrikem jasne polozene otazky o stranu drive) a nasledne veskere sve aktivity vysvetli tim, ze preci jiz samotny nazev skoly NAGOMI pochazi z Kyota a o ostatnim se bavit nebude, tak stavi pana Shigeyamu do situace, kdy on vlastnim jmenem - a aniz by to tusil - zastituje neco, co v CR ani nikde jinde nikdy nevyucoval.

Pana Madla bych chtel docela vazne upozronit, ze pokud by si tuhle “zkratku” ci „osli mustek“ tak, jak predvedl na tomhle foru a na svem webu, dovolil v Japonsku - uz by patrne jak on, tak i jim “pouzity” ucitel - toto jednani musel vysvetlovat pred soudem.
Jelikoz predpokladam, ze k tomu vsemu mozna doslo omylem - a pan Madl patrne netusi, ze na rozdil od vseobecne pouzivaneho terminu sensei (pro jakehokoliv ucitele - klidne i pro nej - naprosto bez pripominek) je napriklad jim pouzivany titul SHIHAN presnou definici, titulem, znamenajicim “zaruka kvality” dokonce i v prenesenem vyznamu nazvem certifikatu, pro jehoz obdrzeni jsou stanovene presne podminky – jako treba pro absolvovani univerzity, o titulu HANSHI pak radeji nemluve - dovoluji si tento priklad rozvest takhle do detailu a pana Madla se na oplatku zeptat, zda-li by mi takovehle nakladani se jmeny techto japonskych ucitelu MELO pripadat V PORADKU a zda-li si opravdu mysli, ze je nezbytne nutne zachazet az takhle daleko…

V pripade, ze by snad nekdo mel zajem ma slova overit – Necht navstivi tez treba Magistrat Hl.m. Prahy ci organizaci OPEN SOCIETY FUND PRAHA, coz jsou instituce, ktere na zde popisovany divadelni projekt v roce 2000 poskytly grant. Z tohoto titulu tam jsou pomerne presne zpravy o projektu – kdo se jej ucastnil, kdo daval doporuceni pro grantove rizeni (Divadelni Ustav a FFUK), kdo se o cely projekt staral a kdo byl uveden jako garant kvality – a zejmena, co se behem celeho projektu delo. Bude-li se nekdo do patricnych mist obtezovat a dokumentaci se mu podari vyzadat, muze zjistene porovnat s tim, jak NAGOMI (Tehdy jeste ne Nagomi, ale dnes jiz zrusene o.s. VIDENTES – spolecnost pro studium kultury, estetiky a moralky) startovala a jak vypada dnes.

Klaster Senshinji

Bohuzel, ale velmi podobne schema plati i pro zenovy buddhismus skoly Soto… Zde ale z mnoha duvodu do podrobnosti nepujdu – protoze jediny, kdo muze na tuhle “hadomnisi disputaci” jeste doplatit - je jen a jen skola Soto – a o to mi jde uplne ze vseho nejmin...
Pouze bych Jikana Kodo rad upozornil, ze je jisty rozdil mezi prezentaci sve osoby jako “mnich, jenz v ramci obradu Tokudo slozil docasne novicke sliby”, coz zcela presne odpovida tomu, co jsme pan Madl i ja po absolvovani jednoho tridenniho (1999) a jednoho desetidenniho seminare (2000) v Praze 23.3.2000 udelali – (coz mi vubec neprijde malo a nijak to nebrani ve vedeni zazenu pro verejnost) a prezentaci “knez, predstaveny oficialniho vycvikoveho klasatera” – coz je vyklad, ktery takhle uvedeny povazuji tez za krajne zavadejici a tedy asi jen nejakym nedorozumenim se vyskytujici se na ruznych internetovych strankach dnes.
Pokud by si to snad pan Madl pral, tak mu mohu zaslat ci nekam na internet umistnit preklad patricnych casti cirkevniho prava - kanonickeho kodexu skoly Soto, kde je rozdil mezi “mnichem novicem” a “knezem” ci dokonce “predstavenym klastera, osobou vedouci oficialni misii v zahranici” popsan pomerne jasne, vcetne docela silenych podminek pro zisk tohoto statutu, na ktere bohuzel, ani pan Madl, ani tenhle Mamushi nedosahuji...
Pokud by nekoho snad vazne zajimalo, kolik je kde v CR "Oficialnich vycvikovych klasteru skoly Soto" necht zkusi tyto dva linky:
http://www.sotozen-net.or.jp/kokusai/e_jiin.htm#Europe
http://www.soto-zen.net/

a necht neni prekvapen, pokud v seznamu CR vubec nenalezne.

Na tomto webu jeste zminovanou navstevu “mistra Kenjutsu”, pozdeji “Kendo” – pana Iidy - tu uz zminim jen strucne. Je mi asi prilis smutno. Strucne jen tolik, ze potud, pokud se budeme bavit o navsteve Japonskeho ucitele kendo, Mistra Akio Iidy, o jehoz erudici opravdu neni pochyb (viz prispevek vyse) behem jeho dovolene v CR u pana Madla v dojo – tak opravdu obdivoval zejmena “drsne spartanske” podminky tehdy jeste maleho dojo a obrovsky zapal cvicicich lidi. Taktez vzpominal na sve cviceni po 2. sv. valce, rikal, ze se mu v dojo libi atmosfera a ze takovyhle dojo ani v Japonsku mnoho neni. Mam-li byt doslovny - tak s tim, ze pan Iida na zaver sve navstevy pronesl:

"Děkuji Vám, byl jsem velmi skleslý, ale nabral jsem zde velkou energii a je mi o mnoho lépe, než mi od rána bylo. Cítil jsem se ve Vašem dójó, jako bych ani nebyl v cizí zemi, ale jako bych byl v nějakém starém Dójó v Japonsku.


souhlasim bezebytku. Jsem presvedcen, ze ten clovek to tehdy myslel velmi uprimne a sam mam za to, ze to setkani melo velike kouzlo.
Pokud vsak pan Madl podava tuto udalost tak, jak je zachycena v “Zivem ostri” a popsana v jednom dalsim foru na tomhle webu – tedy, ze z ni ctenar implicitne vyvodi pana Iidu jako jakousi referenci na "pravost" ci "autenticitu" CELEHO STYLU , nebot v knize se mluvi o Iidove prekvapeni technikami, se kterymi by udajne "gaijinove" ( v japonstine pejorativni, pomerne hanlive oznaceni cizince. Dosl. "ten z venku", "cizak". pozn. aut. ) nejakym rizenim osudu nemeli prichazet do kontaktu - tak ji sam dava ranu a stavi ji do svetla, ze ma podobnou vypovidajici hodnotu, jako kdyby treba (necht promine) zde vsemi oblibeny Player - nebyl z CR, ale treba ze Surinamu a svoji jednou navstevou v Hanumanu (mimo jine - pricemz V Hanumanu nepochybne byl, skutecne zapasil s mistry CR, skutecne se mu dostalo pouceni od trenera tech mistru – a podle vseho skutecne toho trenera prijemne prekvapil, kolikrat to sel zkusit znova...) - podkladal svoji komplexni zpusobilost ucit v Surinamu Jet kune do... A bude-li tou dobou panu Machackovi 72 az 78 let, myslim, ze asi nebude jeho hobby sledovat internetove diskuze na druhe strane Zemekoule v naprosto nesrozumitelnem jazyce a pripadne je nejak komentovat...
Tohle prirovnani samozrejme hooodne kulha a necht to nikdo nechape, ze pana Madla stavim na roven s Playerem, o nemz navic nevim absolutne nic vic, nez co pise na tenhle web. Ci jakkoliv srovnavam Jet kune do a Kosuryu. Uvadim to sem jako priklad k zamysleni, co vsechno lze vyvodit z jedne navstevy a je -li tedy nutne stavet pana Iidu - ucitele KENDO - jako zastitu pro starobyle techniky Aikijutsu.
Jenze pozor – tady pojednani o setkani Iida – Madl ukoncit nelze. Tenhle pribeh ma jeste druhou stranu - a ta v tomto pripade neni URA, ale zde jednoznacne OMOTE. Jsem nepochybne presvedcen, ze pan Iida, jiste autenticky ucitel japonskeho BU, reagoval takhle vstricne nikoliv PRESTO, ale PRAVE PROTO – ze mu pan Madl opravdu netvrdil, ze jeho skola "primo pres Takedy saha az do 11. stol k Minamotum", "ma 260 technik taseni mece v zakladnim tvaru", nebo ze "tomuto cviceni nelze porozumet bez soucasneho studia esotericke praxe Shugendo" ci pan Madl se opravdu nepredstavil jako HANSHI... Mozna, ze by bylo dobre, kdyby tenhle posledni odstavec uplne nezapadl a treba poslouzil panu Madlovi jako jakysi koan... Mozna kvuli tomuhle odstavci to cele pisu...

Takze pokud to shrnu – pokud se tu snad nekdo nekdy posmival panu Madlovi kvuli jeho puvodu, rodine ci cemukoliv takovemu, co je naznacovano o par stranek vyse – tak myslim, ze vsechny citici i myslici bytosti na tomhle foru i jinde asi prispevky tohoto typu lidi odsunou tam, kam patri.
Dal myslim, ze naprosto nic nebrani panu Madlovi, aby ucil svuj bojovy styl, ucil lidi strilet, ridit, predaval jiste cenne zkusenosti (zcela bez ironie), ktere kdy kde nasbiral, a ani aby se podelil o sve zazitky s praxi theravadoveho, esoterickeho ci zenoveho buddhismu. Mozna, ze jeho zaci prave stoji u zrodu skoly, kterou nam budou casem Japonci zavidet – treba podobne jako mistry rodiny Gracie z Brazilie.

Pokud pan Madl chce navazat, pouzivat, do sve skoly zaclenit - nejaky system jiz existujici, nerku-li tradicni – jiste mu tez nic nebrani. Snad jej ale neprekvapi, ze v tom systemu jsou zachovavana urcita pravidla. Pravidla, ktera jsou nekdy asi zbytecne prisna – nicmene stylu, skole ci jak chcete - pomohla prezit nekolik staleti valek a 150 let trzni ekonomiky… A ze dodrzovani techto pravidel je vyzadovano asi stejne, jako si treba titul MUDr. nejde dat pred jmeno na zaklade toho, ze ma clovek (byt klidne opravneny) dojem, ze toho vi o medicine hodne…

I ja preji vsem zucastnenym mir...

To: Kusa,

Bezucelne zaparanie a zhadzovanie ludi, ktori uz nieco napisali, a dokonca aj toho dost urobili (urcite viac ako ty) po internetovych forach akurat svedci o tvojej neschopnosti, teda zatial. Sak vydaj nieco a potom uvidime ako obstojis u kritikov


Kuso, podivej. Nevim, jak na Slovensku, ale v CR se uz nekdy na stredni cetl jako povinna literatura F.X Salda (prosim, nepoplet to s J.X.Dolezalem…) a jeho pojednani o kritice. “Kritika boriva a tvoriva” se to jmenuje a vyslo nekdy kolem 1918 +/-… Tenhle vseobecne uznavany kritik tam skvele a jak se zatim asi ukazuje, tak nejspis jednou pro vzdy, vyvraci zazity mytus, ze clovek - aby mohl napsat vecnou kritiku, musi nejdriv dosahnout tehoz, co autor, ktereho rozebira. Patrik vzal knihu tykajici se oboru, jemuz – nelze uprit ze rozumi. Jasne vypichnul otazky a zeptal se na ne primo autora. V intencich teto a jinych internetovych diskuzi velice slusne. To, co tady predvedl, byla kritika tvoriva. Kritika a pomluva opravdu (alespon v cestine) synonyma nejsou.

To: Geralt 1

patrik: už to tu bylo napsáno (kusa), víš toho opravdu hodně a dáváš jasné otázky na které očekáváš jasné odpovědi. Nicméně mám takový dojem, že pokládáš po internetu otázky člověku, kterého neznáš osobně - a úporně se dožaduješ odpovědí i na věci, které Tobě mohou připadat jednoduché a jasné, nicméně pro tázaného mohou být natolik osobní, že nepřipustí jejich zveřejnění na ANONYMNÍM DISKUZNÍM FORU.


Geralte, bohuzel, ale ve otazkach dotykajicich se Japonskych ucitelu (alespon tech zde zminovanych - od roku 1997 dal) opravdu neni nic, co by se muselo tajit. Tedy, pokud nema byt tajemstvim, co, kdo a kam az v “Nagomi” ucil.

…takhle mi to přijde jako neustále dokola opakovaná snaha o zpochybňování za každou cenu (podle vzorce NEDOSTANU JASNOU ODPOVĚĎ = ODPOVÍDAJÍCÍ ML®Í = NĚCO NENÍ V POŘÁDKU resp. ODPOVÍDAJÍCÍ JE PODVODNÍK).


Viz vyse i nize…

Možná se mýlím, ale není v Go Rin No ©o náhodou jedna ze zásad něco ve smyslu, že kritizování ostatních oslabuje karmu?


Mozna je, s jistotou to take nevim - a sam se nad tim snazim zamyslet. Ale prosim, pokud v Nagomi cvicis, Zkus se presne s timto dotazem obratit I tam, jestli prave tohle nemuze byt i jednou z pricin dnesniho stavu…

Poslední dotaz: Kolik je Ti let a co jaký stupeň (žákovský nebo mistrovský) jsi zatím dosáhl v BU?


Viz odpoved pro Kusu. Ty navic pusobis dojmem docela vzdelaneho a secteleho cloveka, tak myslim, ze by se Ti Salda mohl libit - pokud jsi to treba jeste necetl. (Tohohle “Mistra cesty pera” do CR jezdi studovat i Japonci)

p. Mádl: ®ivé ostří jsem četl, taky jsem nerozumněl zcela všemu, nicméně se necítím kompetentní k tomu, na cokoliv se vyptávat (neřkuli to zpochybnit)


necítím kompetentní k tomu, na cokoliv se vyptávat…

Tohle mi (konkretne v tvem pripade) prijde docela skoda. Zeptat se na odborny obsah vazne neni ostuda – a pokud mluvis o „historii“, tak to uz vubec ne. Pokud prijdes v tradicni skole za ucitelem, vyjmenuje Ti sve ucitele a presnou linii, kam az te to bude zajimat. Japonsko je ostrovni zeme – a jak tak spoustu stoleti nemeli co delat a neresili zahranici, tak na tomhle bazirujou asi vic, nez by u nas leckdo dokazal predstavit… Navic, je v tom i jakasi ucta k lidem, jiz davno mrtvym lidem - pres jejichz zivot se k tobe dostava to nejcenejsi – celozivotni zkusenost jejich a nasledujicich generaci. Leckdy je takhle stale dal predavana, osvojovana a dolestovana zkusenost to jedine, co po jejich zivote i po staletich zustava. I proto existuje v japonskych tradicnich umenich (vcetne BU) cosi jako “deshiiri” – kdy se adept stava zakem ucitele – a vazne si nedovedu predstavit situaci, kdy by dotycny student (nerku-li ucitel) nebyl schopny/ochotny uvest jasne u koho, kdy a co studoval… (Asi v podobnym duchu, jako napr. libovolny cesky pokracovatel slechtickyho rodu nebude mit problem Ti rict, kdo a odkud jsou jeho predkove – nezavisle na pocasi, denni dobe, stavu na diskusnim foru ci prave panujici politicke situaci)

Internet možná není zlo, jak napsal Patrik, může ale v některých případech být jeho prostředníkem


V tom s Tebou bez vyhrad souhlasim. Stejne jako kniha, vysavac, novinovy clanek, automobil, mobilni telefon nebo abeceda...

TO: "Z"

Možná to sem nepatří, ale rád bych popsal svoji osobní zkušenost se zde několikrát zmiňovaným Wayne Muramotem. Tento pán začal vydávat časopis Furyu. Našel jsem si to na Internetu, objednal přes stránky Furyu.com., zaplatil roční předplatné. Časopis přišel - téměř rok staré jedno číslo. Potom už nikdy nic, bez jakéhokoliv vysvětlení. Pana Muramota jsem žádal o názor mailem i běžnou poštou. Odpovědi jsem se nikdy nedočkal, stejně jako vrácení peněz. Chápu, že podnikatelský zájem nemusí vyjít. Ale nechat si zaplatit předplatné, přitom vědět, že již rok časopis nevydávám a přesto se na Síti tvářit jako hrdý zastánce tradic starých Koryú? Dodávám, že peníze jsem platil kartou, tedy bylo na panu Muramotovi, aby si je sám strhl.
Toto jen na okraj toho, jestli se dá na Síti každému věřit podle toho, co tam napíše.


Nejsem si zcela jist jestli tusis, kam tohle forum posunes, budes-li zde duveryhodnost jednotlivych akteru podkladat argumenty, kdo si u koho co objednal, zaplatil - a taky treba bez vysvetleni nikdy nedostal…

To: Jendis

Doufam, zes docetl az sem. V ramci objektivity…
...but your counsciosness is all you, can take to your grave.
mamushi
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 123
Registrován: čtv 09. zář, 2004 23:00
Bydliště: Miya

Příspěvekod Jendis » ned 06. bře, 2005 13:40

Dočetl.... :wink: 8)(cítil jsem malý osten popíchnutí??? :wink: :lol: :lol: ) Přiznávám,že některé informace v posledním příspěvku nevypovídají zrovna lichotivě o p.Mádlovi.Tedy,pokud je to pravda :?: :?:

Víte,já netvrdím,že nemáte s Patrikem a jinými pravdu.Jste blíže ku problému,máte více informací(ale je fakt,že to je můj problém...pokud bych měl zájem,jistě bych mohl klást ty samé otázky,co Vy).
Pokud jsou ty informace pravda,jistě by byla na místě minimálně náprava a objasnění všech proč,kdo a jak.Na druhou stranu,je pouze na p.Mádlovi,jestli to udělá......a pak už jen další daší kolečka a ten stroj se nezastaví.

Já nejsem žákem p.Mádla.Jeho příspěvky(jestli byly všechny od něj-BEN GURI) mne nikdy neurážely,naopak jsem se vždy celkem fajn bavil.Komunikoval jsem s ním písemnou formou a nakonec jsem se do Nagomi jel podívat.Musím přiznat,že zenová meditace,zazen a recitace súter(?) byly pro mne celkem silnou kávou....nic pro mne.Na samotné cvičení mi pak už tolik času nezbývalo,z různých důvodů jsem musel odejít před koncem cvičení,abych se dostal včas domů do Jihlavy.
Je fakt,že osoba p.Mádla je osobou velmi zajímavou a inspirující(to ale asi jak pro koho).Moc jsem se na setkání s ním těšil-a zklamán jsem rozhodně nebyl.J.Mádl je velmi charismatická a výrazná osobnost s mnoha zkušenostmi a zážitky(a dovednostmi :wink: ) a osazenstvo školy je také plné fajn lidiček.
Takže svou návštěvu tam hodnotím více než pozitivně.....a celkem mne nezajímá,jestli si někdo myslí to,či ono.Názory cizím lidem vzít nemohu a svůj nikomu vnucovat nebudu.Navíc,p.Mádla opravdu znám velice málo na to,abych si vůbec mohl vytvořit nějaký ucelený názor.Jen jsem se s ním potkal...takže hodnotit jeho charakter,či chyby si nedovolím.Já sám o sobě vím,že jsem omylný,že někdy dělám hovadiny a vůbec,že mám spoustu chyb.Jako každý.....proto se snažím na každého stejně nahlížet.Otázkou je,co ještě "omluvit",a co už ne???Na to ale ať si odpoví každý sám......


PS: Co mne ale sere,jsou některý výkřiky prašivejch a bezpáteřnejch a bezectnejch anonymů tady......co nejste schopni říci někomu do ksichtu,radši neříkejte vůbec :!:

PSS: p.Mádle,prosím,dokažte,že čest není jen prázdný pojem......
Jendis
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 5346
Registrován: úte 20. led, 2004 0:00
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Fireball » ned 06. bře, 2005 14:25

Tak toto je fakt konštruktívna debata. Len holé fakty. Som zvedavý či aj odpoveď bude takto kvalitná.

Pat
Fireball
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 424
Registrován: stř 09. čer, 2004 23:00

pro Mamushi

Příspěvekod j_madl » ned 06. bře, 2005 15:16

Ahoj Mamushi! Tak děkuji, že ses ozval a odkryl své inkognito, alespoň pro mne.

Odpovím pokud to jde přede svědky, jsem rád, že jsi se ozval. Nemám Ti nic z toho za zlé. Pokud jsem o Tobě kdy smýšlel ve zlém, nebo v hněvu řekl nějakou hloupost, věř mi, že to vyplynulo jen z nejasnosti i mého podezření, že poškozuješ mé jméno a školu. Věř mi ale, že si to už nemyslím, a že dnes jsem schopen vidět jen benefity našeho společného pobývání. Madl


1/ ad Iida san : pokud čtenář něco implicitně odvozuje, je to věc jeho, rozhodně to nebylo mým prvoplánovým úmyslem. Chtěl jsem poukázat na to, jak mne taková věc potěšila a nastartovala a Mamushi ví, že mi dodalo ono setkání sílu na mnoho další práce.

2/ ad Nagomi : pravda co říkáš je to z veliké části, ale nikoliv zcela, nebo moje interpretace je trochu jiná. V každém případě, Pan Shigeyama mi to jméno dal k užívání. Zde bych neřekl, že jméno Nagomi bych směl používat jen pro hraní Kyogenů. Bohužel, musím připomenout, že při formování těchto záležitostí jsem bral v potaz i mnohá Tvá doporučení. Jméno systému, který cvičíme zní TKR a nikoliv Nagomi a jméno nagomi jej dosud jen zastřešovalo. Nevnímám je jen jako jména pana Shigeyamy, ale též jako velmi příjemné slovo, navíc mající souvislost s prvočísly 753 a srytmem Mokugyo a podobně. Nemyslím, že by tedy mé používání tohoto slova mělo někoho urážet, nebo frustrovat. Fakt, že toto slovo a jméno pro školu mi jako první i když jen ústně poskytl pan Shigeyama, je nicméně z těch, kterých si vážím a jesm rád, že na určitý čas ono slovo doprovází můj život.

3/ pokud se týká cvičení, nikdy jsem netvrdil, že jsem systém Kosuryu nesestavil z několika aktivit, které dodnes praktikuji a rozvíjím. Říkám jen, že seč to jde, snažím se studovat tradiční školy a inspirovat se jejich nejsilnějšími a nejúčinnějšími technikami a ty pak zařazovat, po opravdu zralé úvaze, do systematicky navazujících skupin a celků. Jako přímý svědek můžeš říci, jestli je to funkční a /navíc i někdy krásný/ a nebo jestli je to na nic.


cit: “mnich, jenz v ramci obradu Tokudo slozil docasne novicke sliby”, coz zcela presne odpovida tomu, co jsme pan Madl i ja po absolvovani jednoho tridenniho (1999) a jednoho desetidenniho seminare (2000) v Praze 23.3.2000 udelali – (coz mi vubec neprijde malo a nijak to nebrani ve vedeni zazenu pro verejnost).... konec citace.


přece jen bych si dovolil upozornit, že od té doby uplynulo mnoho vody a věci se vyvíjejí a myslím že dobrým směrem. Alespoň ve spirituálních souvislostech.

Pokud se týká výkladu církevního práva, samozřejmě a dlouhodobě víš, že jsem Ti vděčný za každou Tvou pomoc, kterou mi můžeš poskytnout. Pošli mi je prosím na některou z mých adres na internetu.


cit. :
Takze pokud to shrnu – pokud se tu snad nekdo nekdy posmival panu Madlovi kvuli jeho puvodu, rodine ci cemukoliv takovemu, co je naznacovano o par stranek vyse – tak myslim, ze vsechny citici i myslici bytosti na tomhle foru i jinde asi prispevky tohoto typu lidi odsunou tam, kam patri.
Dal myslim, ze naprosto nic nebrani panu Madlovi, aby ucil svuj bojovy styl, ucil lidi strilet, ridit, predaval jiste cenne zkusenosti (zcela bez ironie), ktere kdy kde nasbiral, a ani aby se podelil o sve zazitky s praxi theravadoveho, esoterickeho ci zenoveho buddhismu. Mozna, ze jeho zaci prave stoji u zrodu skoly, kterou nam budou casem Japonci zavidet – treba podobne jako mistry rodiny Gracie z Brazilie.

Pokud pan Madl chce navazat, pouzivat, do sve skoly zaclenit - nejaky system jiz existujici, nerku-li tradicni – jiste mu tez nic nebrani. konec citace.

Myslím, že i přes jistou kontroversní povahu této komunikace Ti nemohu vytknout neobjektivnost.:

Dobrá, shrnutí:
Mamushi zde uvedl řadu faktů, která jsou téměř 100% přesně sdělena jak se stala. Mamushi byl můj žák a dnes se věnuje svým aktivitám.
Ví mnoho věcí, které jsem společně sdíleli, ale jen na některé má jen velmi
málo jiný názor, než já. Většinu vidíme stále stejně. Když už došlo na tohle veřejné mazlení kobry s promykou, musím přiznat, že mnoho ochotných lidí se svými reportážemi snažilo přinést mi obrázek Mamushiho ve velmi podivném světle, většinou naznačujícím, že Mamushi san škodí naší škole. Nedivil bych se, kdyby to byli titíž, kteří jemu říkali mnho nechutností o Madlovi. Když jsem slyšel některá z těch zdrcujících sdělení, možná jsem v zaražení pronesl nějaká zlá slova na Mamushiho adresu. Nechť tedy všichni nyní slyší toto:

Pokud jsem někdy nespravedlivě smýšlel nebo hovořil, bylo to způsobeno mou impulsívní povahou, a omlouvám se a stydím , že jsem o Mamushim řekl něco zlého. Ve skutečnosti, pokud je někdo mým žákem, nikdy jej nedokáži vypudit ze své mysli a nikdy k němu nejsem schopen cítit zášť.
Někdo obratně z řetězce úvah udělal nějaké nechutné řeči, ale prohlašuji toto:

Mamushi je vzdělaný, schopný a inteligentní člověk. Schopnější, s bystrou myslí, než řada lidí, které jsem poznal, nebo které, bez urážky, měla možnost poznat většina ze zde přítomných. Jeho osobní věci jsou otázkou jeho rozhodnutí. Vždy jsem si Mamushiho vážil a je tomu pro jeho schopnosti tak dodnes. Mouje důvěra v něho byla natolik silná, že jsem požádal ctihodného mnicha, který nám poskytl svěcení, aby se mnou dále nepočítal jako se zástupcem Sótó v Čechách, ale aby jím učinil Mamushisana, neb je schopný, mladý, ovládá dokonale řeč a způsoby a bude mít /na rozdíl ode mne, který to již nestihne/ potřebnou a nezpochybnitelnou erudici, státi se Zenjim. Toto doporučení jsem myslel vážně, dodnes na něm v mé mysli nic neprodělalo změnu. Mamushi se o tom může sám přesvědčit, poud se to již nedozvěděl. Mamushi dobře ví, že mezi námi stojí jeden hodně starý příběh, kdy učitel potkává svého žáka, který v některých ohledech dávno překročil učitelův stín a učitel jej žádá o učení. Nezdráhám se od Mamushisana učit cokoliv, nebo přijmout poučení v záležitostech výkladu sůter a Dharmy. V minulých letech jsem se učil již od jiných mnichů Sótó i Theravady a učím se stále, vědom si, že kolo Dharmy se točí bez konce.

Pokud se týká bojových umění, nic se nemění, stále studuji i učím a stále hledám nové zdroje starých škol. Učím se, cvičím a pokračuji v cestě. Jsem šťastný, že mi Mamushi dal příležitost toto říci, neb mnoho bylo mezi námi i mezi mnou a ostatním světem nejasného. K některým nejasnostem jsem přispěl i sám, neochotou otevírat dokořán cizím lidem celou kuchyni, ale O.K.
Doufám, že toto stačí, že to nikdo nebude zase brát jako nějakou strategii, nebo ninjovskou taktiku, nebo něco jiného.

Již jsem nechtěl na toto forum jít, ale jsem rád, že mi Ondra B. zavolal a že svůj poslední příspěvek mohu dát sem pro Mamushiho.

P.S.: Slovo Nagomi budu nadále používat, alespoň do chvíle, než se škola , možná díky změně jiných reálií přejmenuje. Pokud by někdo dále chtěl o tom diskutovat, Nagomi je pro mne slovo krásné a vystihuje mnoho souvislostí, spojených s mým chápáním některých věcí. Pokud komukoliv vadí, že jsem jej spojoval s osobou pana Shigeyamy, i když myslím legitimně, nechť ví, že ono jméno má pro mne i jiné významy. Nevylučuji, že škola , až vejde do jiné fáze své existence, nechá zrodit opět jiné jméno. Tak jako lidé, i projekty v různých svých vývojových etapách prostě třeba svá jména mění, v neposlední řadě i kvůli jiné energii.
j_madl
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned 30. led, 2005 0:00

Příspěvekod Picard » ned 06. bře, 2005 22:19

Tuhle debatu sleduji docela se zajmem, ale zatim jsem nejak nemel potrebu se do ni zapojovat, na puvodni otazku (viz strana 1) jsem mel jiz pomerne jasny obrazek predtim.

Moc diky Mamushimu za jeho prispevek, tyto informace (nebo aspon cast) jsem sice vedel predtim, ale rozhodne diky za publikovani, doufam, ze nebude za to nejak napadan, nebude mu vyhrozovano lamanim noh, jak se tu diskutovana skola uz parkrat projevila...

P. Madl vysel s pravdou ven, za to mu take diky (vazne).

Cit.

pokud se týká cvičení, nikdy jsem netvrdil, že jsem systém Kosuryu nesestavil z několika aktivit, které dodnes praktikuji a rozvýjím. Říkám jen, že seč to jde, snažím se studovat tradiční školy a inspirovat se jejich nejsilnějšími a nejúčinnějšími technikami a ty pak zařazovat, po opravdu zralé úvaze, do systematicky navazujících skupin a celků.


Chci se tedy zeptat - tak proc tedy vsechny ty protirecici si informace, kterymi se Vy i Vase skola prezentuje, nebo prezentovala?

Skola pochazi ze 17. stoleti ... praktikovali ji clenove rodiny Takeda... atd. atd. Proc vsechny ty tituly Soke, Shihan, Hanshi (udelil jste si je tedy sam, kdyz jste tvurcem skoly?)? Ted tedy tvrdite neco jineho (viz vyse)..

Proc neni vsude prezentovana pravda, tedy ze Kosu rju tedy neni korju (stara skola) neni to ani japonske bojove umeni, je to proste vyber, ktery jste sestavil, na zaklade svych zkusenosti ... na rovinu bez mlzeni. Pak bylo vsem jasne o co bezi jiz od zacatku.

S takovou manipulaci s informacemi rozhodne nesouhlasim, uz jen proto, ze lhat se nema (myslim obecne). Take, ze takovato prezentace ubira kredit skolam, ktere provozuji a vyucuji opravdove stare skoly (treba ze 17. stoleti) pred ocima verejnosti. Uvedeni veci na provou miru by jiste prospelo vsem ucastnikum teto diskuze.

Nic proti stylum, ktery si nekdo vytvori sam - pokud je clovek dostatecne kvalifikovany a fundovany, pak treba muze vytvorit neco, co ma smysl,(takto v minulosti vznikaly styly, ktere dnes bereme jako tradicni)

Dovolim si srovnani - podobnou vec, tedy sestavit si vlastni styl udelal na tomto foru docela znamy p. Polak - vytvoril si svoje BU, dal tomu novy nazev a prezentuje to jako svuj vytvor - ferove a na rovinu (neresme tu jeho kvalifikaci a odbornost, to je predevsim jeho vec, a kdyz uz tak do jineho fora prosim), zadne mlzeni.

Ty Vase zkusenosti a znalosti tu taky par lidi zajimaly, ale na prime otazky se nedozvedeli zadne odpovedi, zadne ucitele, zadnou skolu... nemyslite, ze je trochu skoda tyto informace tajit?

Myslim, ze kazdy ucitel BU by mel byt schopen dolozit svou odbornost a pokud jse o tradicni BU tak i sve ucitele. Toto je IMHO zakladni vec duveryhodnosti ucitele, nesetkal jsem se s tim, ze by nejaky ucitel starych bojovych umeni (korju), at jiz Evropan nebo Japonec nekdy delal neco podobneho. To jen tak na okraj.

Nehodlam zde rozebirat, na zaklade jakych znalosti jste vytvoril Kosu rju, to mi urcite neprislusi, ale rozhodne (me) to dava voditko, proc napr. "kosu rju kendzucu" (ktere jsem parkrat videl) vypada tak, jak vypada a proc opravdove kendzucu (korju) vypada dost jinak... (pisu "jinak", nema smysl tu spekulovat, jestli dobre nebo spatne, podobne debaty na internetove forum nepatri ani nemaji moc smysl...)

Docela se tu take nabizi otazka, co jeste dalsiho, cim se Vase skola prezentuje, jeste neni pravda?

Doufam, ze se neurazite, nechci se do Vas nejak zle navazet, jako nekteri Anonymove, co tu obcas projdou, vyznavam slusnou diskuzi i na internetu.
Naposledy upravil Picard dne pon 07. bře, 2005 0:00, celkově upraveno 1
Picard
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1184
Registrován: pát 21. bře, 2003 0:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Picard » ned 06. bře, 2005 22:38

Jeste diky take Patrikovi za tento prispevek
http://www.bojovaumeni.cz/bu/modules.ph ... 8512#18512
Mikeoneovi za tento
http://www.bojovaumeni.cz/bu/modules.ph ... 8556#18556
a Ukropcanymu za tento
http://www.bojovaumeni.cz/bu/modules.ph ... 8530#18530


zde vyslovene nazory jsou blizke mym.
Picard
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1184
Registrován: pát 21. bře, 2003 0:00
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na japonská bojová umění a sporty...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků