Koukam, ze do toho hodne vidis a ani si to v zivote nedelal

Nic ve zlym, zkusim to rozepsat, jak jsem to myslel (i kdyz lepsi je to ukazat)
Targa píše:
Rozumim, ale jakozto hloupy evropsky clovek si rikam, ze ta vzdalenost je kratka natolik, ze obrance (vitez) bez ohledu na to, zdali nalezne "otevreni" nebo ne, musi okamzite couvnout nebo se jinak ucelne hnout. Pri takhle kratke vzdalenosti by nemusel stihnout zareagovat na utok. V tom klipu ostatne utocnik IMHO seka o trosicku pomaleji..
- hledani otevreni nemusi nutne znamenat, ze se tam budou nejak obihat, nebo tak neco, v teto kata je to naprosto vnitrni zalezitost, na venek to pro laika asi neni vubec viditelne. Vyplyne to uz toho jak se k sobe priblizuji (to je to seme a tame). Ja tam vzajemne seme (tlak), zvazovani rizika prvniho pohybu, hledani optimalniho zpusobu utoku (to je to hledani suki, "
tak jak na nej, mam ho seknout shora, zleva, zprava, mam radsi zdrhnout a pak psat posmesny posty na diskuznim foru "), to vse je obsazeno v te "pauze".
- Ten sek je vedeny normalni rychlosti, ta vzdalenost je prave trochu vetsi (navic ten druhy mu unika dozadu), proto se musi do toho poradne natahnout aby zasahl a dobre vedl sek a rez. Diky tomu ze to je takhle veliky sek, to muze vypadat mozna pomalu hlvane ve sorvnani s tim druhym seknutim soupere, coz je tim ze to je jiny sek - ten vlevo dela velky sek, snazi se rozseknout ho od shora dolu, pres hlavu, trup az dolu (delat z nej dva maly

), kdezto ten vpravo dela kratsi sek, jenom do hlavy. Clovek je taky asi zhyckany z tech akcnich filmu kde tam borci mavaji meci sem tam, nicmene ti maji lehounke filmove rekvizity a pro sichr se to pak ve studiu jeste zrychli, v realu ten mec neco vazi. Opet nejlepe zkusit.
- v linii (pohyb dopredu a dozadu) je pouze tato kata a jeste dve dalsi (z toho jedna tak napul), ktere jsem sem nedaval, zbylych 7 obsahuje pohyby v dalsich smerech (to jen tak bokem na vysvetlenou)
Targa píše:
Kontrola je jasna, ale mezitim je tam minimalne jeste jedna pauza a to po uspesnem seku na hlavu obrance, zrejme kvuli bezpecnosti.
Jede se to jeste v ostrejsim tempu ? Myslim tim s shinkenem.
Pauza kvuli bezpecnosti - tezko rict. Kdyby to byl realny souboj, tak ho zasahne a rozsekne mu hlavu (jak je to v teto technice) a tim by to koncilo. V kata ale lidi zabijet nemuzeme, to bychom meli za chvili prazdne dodzo

proto to cele pokracuje dal. Cili ta pauza tam vyplyva z toho seknuti, zpevneni, ki ken tai ici, te no uci (uplne stejne, jako by tam opravdu byl sek-rez-mrtvola). Proste uz neni potreba nekam dal spechat, je to dokonano. Pak nasleduje ten zansin, kontrola situace. Ostrejsi tempo v tomto pripade netreba

Targa píše: Hmm, asi bych to ani nevidel jako nabizeni cile, spis nutne zastaveni, protoze utocnik se vyhnul kontaktu mecu a krokem vzad znemoznil obranci (vitezi) do nej vlitnout, pokracovat v pohybu vpred. Kdezto utocnik si tim krokem vzad zaroven uvolnil prostor pro naprah a vyuziti sve delsi zbrane. Jinak ta pauza pred zachycenim druheho rukou a kontroly protivnika by mi dost vadila. Dava tam moc prostoru pro utocnika, kdyby nebyl nalezite zdecimovan. No, asi jsem to nepochopil...
- to prvni si odhadl dobre, ten vpravo se opravdu snazi dostat bliz, kdy ma diky sve mensi zbrani vyhodu (odkazuji na legendarni souboj z divadelni hry "Blanik"
....ale macka mas ty... ) , rika se tomu irimi (neco jako vstup do jeho vzdalenosti). Ale sebehne se to trochu jinak. Je to asi nejak takhle - prijdou k sobe a zase je tam hledani/vytvareni suki - ten s tim dlouhym mecem se snazi ziskat pro sebe a pro cepel vyhodnou pozici, ten s tim kratsim mecem mu z tom zase brani (snazi se ten dlouhy mec jakoby priklopit a zablokovat), nicmene vzdalenost je moc dlouha aby po nem moh skocit a naroznit ho tim malym mecem. Ten vlevo vidi, ze to nikam nevede, proto si couvne - ten s tim kratkym mecem jde presne za nim a ve chvili kdy ten s tim dlouhym chce seknout mu jakoby nabidne sanci, pobidne ho malikym kruckem dopredu (
di toho, sejmi me, mas me na haku - zase pro laika asi spatne viditelne), pak ale deflektuje sek doprava, sam si uhne doleva a dopredu (to je to irimi) a sekne ho do hlavy (toho sis asi nevsim

) , zase tam je zpevneni, ki ken tai ici, te no uci - zase v realu by to byla hotovka, ale je to kata a tak to pokracuje, proto ho chytne za tu ruku (aby mu znemoznil dalsi sekani)a namiri na nej ten mec ("
tak ted si este neco zkus a zabiju te znova
" ) - zansin, kontrola.
Targa píše: Jak tomuhle kontaktu muzes rikat pretlacovani silou ? Myslis obrazne, ze ? Jinak je jasne, ze kontroluji jeden druheho, dokud si nepripravi minimalni naprah.
to pretlacovani tam je, oba se pro sebe snazi ziskat stred, odtlacit cepel toho druhe stranou. To samozrejme ani ten vpravo ani ten vlevo nechce a tak se tam pretlacujou. Zamer toho borce vlevo, kdyz vidi ze to je patovka a ze to takhle nepude, je priblizit se a lepsi pakou (tim, ze si posune misto, kde se cepele stykaji bliz k rukoum) stlacit souperovu cepel doleva a dolu a zaroven ho bodnout (vyuzit zakriveni mece) - to vse za neustaleho tlaku cepeli.
Takze predtim je tam opravdu tlak cepeli proti sobe. Z tohohle bocniho pohledu to je tezko pozorovatelne, z jineho by to mozna bylo videt lip i kdyz pro laika se tam asi zase nebude nic dit. Pro zajimavost, trik toho vpravo je, ze v ten okamzik, kdy ten vlevo jde do toho svyho bodnuti, najednou ten tlak nahle povoli, pusti , cimz to bodnuti jde mimo (vyhodi ho to z balancu), dale kontroluje cepel (ma ji jakoby prilepenou) soucasne s tim naprahuje, ukrocuje dopredu doleva a sekne ho a je to
Takze asi tak.Rad se samozrejme pokusim osvetlit dalsi veci, budeli to v mych silach.
Este bych mel napsat, ze to jsou veci, ktere se sam ucim a urcite este hodne dlouho budu, je to vec pekelne tezka na zvladnuti. Takze moji interpretaci berte s ohledem na mou nepokrocilost
