Co třeba tzv. pretenders http://navoziku.wz.cz/hlavni_strana.htmluen píše:V čem je výhoda, když zdravej člověk nosí berle



Moderátor: PC
Co třeba tzv. pretenders http://navoziku.wz.cz/hlavni_strana.htmluen píše:V čem je výhoda, když zdravej člověk nosí berle
khooca píše:Co třeba tzv. pretenders http://navoziku.wz.cz/hlavni_strana.htmluen píše:V čem je výhoda, když zdravej člověk nosí berle
![]()
![]()
Mě se bát nemusíš, já jen cítil potřebu toto publikovatluen píše:Ty uchylo, já mám teď ruku v dlaze, nohu v ortéze a zavázanej palec u nohyNa tebe si dám bacha
![]()
![]()
Pali napsal:
Myslím si, že aj tí, čo kresťania sú aj tí čo nimi nie sú väčšinou uznávajú oddelenie civilnej a náboženskej sféry, samozrejme nie úplné oddelenie.
S tým Brunom som to nevedel Na rozpacích , tak potom uvediem príklad Kopernika.
A co že jako má být s tímhle římskokatolickým kanovníkem, který vystudoval díky podpoře strýčka biskupa? Má být divné, že coby "vynálezce" heliocentrického systému je pohřben v katedrále? Nebo že jeho příliš podivná teorie vzbudila odpor ve vědeckých i církevních kruzích?
Je pravda, že v katolictví (netuším jak je to v pravoslaví) jsou postupy jak se ponořit do modlitby, jak si pro modlitbu a případné mystické zkušenosti uhladit cestu, ale ne jak ji vyvolat. To se považuje za nemožné z principu. Vyvolat je prý možné jen tělesné stavy, které se mystickým podobají, jak jsem slyšel.Pali píše:Zaujal ma problém mystiky a dosahovania mystických skúseností ako skúsenosti neduality, ne-ja, jednoty s prírodou, bohom...
Na západe boli tieto skúsenosti dosahované "božou milosťou", v Indii a Číne na to jestvujú postupy a metódy.
Ať je to jak chce, BU v každém případě vede k úvahám o vlastní (i cizí) smrti. Nějak se s ní vyrovnat je výhodou v boji, protože je menší pravděpodobnost, že tě paralyzuje. A úvahy o smrti (a tom co je nebo není po ní a nad ní) můžou být náboženské. Tady vidím spojitost.Pali píše:(teda okrem toho, že obsahujú metódu výuky boja)
jox píše:BU v každém případě vede k úvahám o vlastní (i cizí) smrti. Nějak se s ní vyrovnat je výhodou v boji, protože je menší pravděpodobnost, že tě paralyzuje.
Mám nějak dojem, že takhle to nefunguje. Máš to ověřené? Podle mě se tenhle druh egoistického fanatismu dá na rozdíl od skutečné víry snadno zlomit. Dokázat člověku jeho slabost není zas tak těžké. Četl jsem nějaké textíky z války v Afghánistánu, a takový zajatý muslim byl prý docela sketa.defendu píše:Náboženská víra byla tou nejlepší zbraní a nejlepším lékem proti strachu a zbabělosti....čím fanatičtější vyznavač-tím lepší bojovník....ve smyslu-Bůh je se mnou,nemůže se mi tudíž nic stát,nemůžu selhat,protože mě chrání,nemůžu se unavit,protože mi pomáhá,nevadí mi hlad ani únava,natož nepřízeň počasí...to mi jen Bůh staví překážky,abych byl lepším bojovníkem....bojovníkem božím....cítíte tu sílu??
jox píše:Mám nějak dojem, že takhle to nefunguje. Máš to ověřené? Podle mě se tenhle druh egoistického fanatismu dá na rozdíl od skutečné víry snadno zlomit. Dokázat člověku jeho slabost není zas tak těžké. Četl jsem nějaké textíky z války v Afghánistánu, a takový zajatý muslim byl prý docela sketa.defendu píše:Náboženská víra byla tou nejlepší zbraní a nejlepším lékem proti strachu a zbabělosti....čím fanatičtější vyznavač-tím lepší bojovník....ve smyslu-Bůh je se mnou,nemůže se mi tudíž nic stát,nemůžu selhat,protože mě chrání,nemůžu se unavit,protože mi pomáhá,nevadí mi hlad ani únava,natož nepřízeň počasí...to mi jen Bůh staví překážky,abych byl lepším bojovníkem....bojovníkem božím....cítíte tu sílu??
BU v každém případě vede k úvahám o vlastní (i cizí) smrti. Nějak se s ní vyrovnat je výhodou v boji, protože je menší pravděpodobnost, že tě paralyzuje. A úvahy o smrti (a tom co je nebo není po ní a nad ní) můžou být náboženské. Tady vidím spojitost.
Pali:
Fajn, můžeš si z té citace vyhodit mou 2. větu. I tak to funguje. Prostě z boje na život a na smrt náboženské otázky vcelku přímo vyplývají. Tak jako i z jiných věcí.
®e v boji může být užitečné, že se s myšlenkou na smrt bojovník vyrovnal pod něčím vedením trochu předem je věc další.
jox píše:4Jian:
Ty zkušenosti jak ses vypořádal s mágama můžeš pak dát k lepšímu, až luenovi dojdou pyramidy a bude v off-topic nuda.
RBR píše:Asi tak, těžko mě Luen přesvědčí, že umět bojovat je jen o tom naučit své tělo několika pohybovým vzorcům a máme vystaráno. Proto musíme jen bouchat do pytle, honit fýzu, cvivčt kihon atd. To je podle mě jen jedna stránka bojovníka.
RBR píše:Je to jak by řekl klasik "podmínka nutná nikoliv dostačující" Úspěšným bojovníkem se múže stát jen ten kdo k tomu přidá ještě trénink mozku. O tréninku fyzického těla není nutno psát, to každý z nás dobře zná, ale jak připravit své já, svůj mozek, psychiku na zátěž boje o život, to už z nás nikdo neví, pouze věříme v to, že ten náš způsob je ten správný, ale pokud neprojdeme ohněm, tak to bude jen víra nic víc.
RBR píše:Myslím, že naši předci si to také uvědomovali a hledali cesty jak se psychicky připravit na zátěž z boje o život (neřeším sport, tam jde jen o ukájení vlastního ega v rámci daných pravidel). Je celkem logické, že hledali ponaučení u těch co z psychikou pracovali nejvíce, což byli různí mystici a představitelé různých nábožeství (budhismus, taoismus atd.). Jestli jim to nějak pomohlo můžeme jen hádat.
RBR píše:Takže když to shrnu, tak dobrý bojovník musí cvičt jak ducha tak tělo. Jak máme cvičit toho ducha? Jsou některé meditační praktiky použitelné pro trénink BU? Je v některých mystických praktikách zrnko pravdy, které se dá použít i dnes? Jak se podle vás má člověk naučit smířit se ze smrtí, a odstranit tím velký psychický blok v boji o život ze své mysli? Stačí na to jen zkušenost získáná prodělanými střety?
Zpět na posilování, relaxace, zdraví, duchovní rozvoj
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník