Pokles kondice

dotazy, připomínky, návrhy etc., týkající se serveru bojovaumeni.cz

Moderátor: bojovaumeni_cz

Pokles kondice

Příspěvekod PyrotechniX » pon 20. črc, 2009 12:53

Zdravím. Abych to ujasnil hned na začátku, je to vlastně takový bezvýznamný dotaz, takže klidně odejděte. Houževnatí jedinci se možná dočetli až >sem<. Ale k věci. Je mi 15 let, v září se přestěhuji do Opavy a hodlám navštěvovat Thaibox a TKD. Samozřejmě mám jen tu nejnutnější průpravu - občas hraju fotbal, doma si boxuju do pytle a cvičím sice 2 hodiny denně, občas běhám, ale obávám se že to není posačující. Přesto se vyskytnul jeden problém. Mám skoliózu páteře - to je odchylka od osy, u mě je to asi jen 5mm, ale i tak mě matka už 3. rok v řadě posílá do Rehabilitačního Ústavu Chuchelná. Děláme tam takové cviky na svaly na zádech, plaveme, trošku běháme apod. Skolióza jako taková mě rozhodně nikde u cvičení neomezuje. Nicméně přesto se bojím že se mi sníží chuť do BU a kondice. Medicinbálem si tam budu házet těžko, boxovat do zdi nebo polštáře asi taky. Budu tam 3 týdny, takže se (snad i oprávněně) bojím že se mi pak nebude chtít trénovat, nebo že zlenivím. Vím že je to takový blbý dotaz, ale poradíte mi co mám dělat třeba za cviky ve volných chvílích? Vím že se teď většina z Vás plácla přes obličej, co jsem to zase za blbečka, ale pochopte mě, máte tu čest odpovědět budoucímu majstrovi :D .
PyrotechniX
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 96
Registrován: úte 02. čer, 2009 23:00

 

Příspěvekod graver » pon 20. črc, 2009 13:11

Se skoliózou 5 mm mezi skutečný kriply jako já ani nelez :wink:
Ale vážně - já jsem na tom se skoliózou podobně ve cvičení mi to nijak nebrání. Jediné, co jsem zpozoroval, je svalová disbalance - svalstvo na jedné straně je silnější a mám s tím trochu problémy (bolesti atd). Jestli ti 3 týdny "netrénování" vezmou chuť k BU, tak to je jen ve tvé hlavě a s tím ti nikdo nepomůže. Mnozí z nás vč. mě už asi měli delší výpadky a mě osobně to spíš tu chuť přidalo - už jsem se nemohl dočkat, až si zase zatrénuju.
Jinak přece můžeš i vedlé té rehabilitace dělat něco pro své BU (techniky, stínování, kata, posilování s vlastním tělem, běh,......nevím co děláš za BU).
Ani nejlepší sokol ničeho neuloví, když se mu nedovolí vzlétnout...
Uživatelský avatar
graver
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1778
Registrován: pon 22. srp, 2005 23:00
Bydliště: Brno

Příspěvekod RUNAR » pon 20. črc, 2009 13:38

No hele....za prvý je ti už patnáct takže tam můžeš třebas trénovat s nějakou fyzioterapeutkou který se zalíbíš a nebudeš š... protizákonně.
To jen tak na úvod....
Potom měj co nejvíc dotazů na fyzioterapeutky.....dozvíš se hodně zajímavých věcí a cviků který se ti budou v budoucnu hodit.
Takže určitě bych to nepovažoval za ztracenej čas.....
No a třeba až tam budeš balit ty ženský tak někomu vlezeš do zelí.....a bude i příležitost prakticky vyzkoušet své bu/bs.

Good luck.
O Dragão é campeão.
RUNAR
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 2841
Registrován: ned 07. říj, 2007 23:00

Příspěvekod ukropcany » pon 20. črc, 2009 14:06

Kondícia sa nedá tak rýchlo stratiť, takže nie je čo riešiť... 8) Kondícia získavaná rok sa dá (zjednodušene) stratiť povedzme zas len za rok... 3 týždne pauza je nič... :idea:
Fighters never quit, quitters never fight - Ray Sefo
ukropcany
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 7789
Registrován: pon 07. dub, 2003 23:00
Bydliště: Blava, néééé?

Příspěvekod marcelo » pon 20. črc, 2009 14:12

Pyro- jednoznacne zacni cvicit uz teraz Jogu kvoli rehabku a zrovnaniu,hlavne "krokodilie rotacne cviky"...ale ja viem ze nebudes a budes to mat na haku :lol: ,v 30tke budes mat problemy na 100% s krizami a kolenami na tuti ked dovtedy budes este cvicit BS/BU,kedze uz teraz si ciastocne dysbalancne skruteny...Thaibox kedze budes trenovat len vo svojom prirodzenom garde ta zkruti za par rokov este viac do opacnej strany ako je tvojej prirodzeny gard,pretoze budes vela pracovat s prednou predsunutou rukou :wink: Zacni plavat na kondicku a posilnovat svoj stred tela a hlboke stabilizujuce svalstvo :D Good luck
"If you want to learn how to fight, you must practice fighting against someone who is fighting back"
marcelo
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1121
Registrován: úte 26. úno, 2008 0:00

Příspěvekod graver » pon 20. črc, 2009 14:41

marcelo píše:posilnovat svoj stred tela a hlboke stabilizujuce svalstvo

Nemáš k tomu nějaký detail (klidně SZ). Tnx.
PyrotechniX: ještě tohle - píšeš, že tě na ty rehabilitace posílá matka. Předpokládám, že to má pod kontrolou tvůj doktor, jinak se dá dost pokazit.
Ani nejlepší sokol ničeho neuloví, když se mu nedovolí vzlétnout...
Uživatelský avatar
graver
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1778
Registrován: pon 22. srp, 2005 23:00
Bydliště: Brno

Příspěvekod marcelo » pon 20. črc, 2009 15:40

graver píše:
marcelo píše:posilnovat svoj stred tela a hlboke stabilizujuce svalstvo

Nemáš k tomu nějaký detail (klidně SZ). Tnx.
PyrotechniX: ještě tohle - píšeš, že tě na ty rehabilitace posílá matka. Předpokládám, že to má pod kontrolou tvůj doktor, jinak se dá dost pokazit.


Ahoj Graver,
prvu vec ktoru bz som odporucil je toto http://www.amazon.com/Introducing-Yoga- ... B0000D151U ,cvicim podla toho je od BJJ blackbelt Stephana Kestinga,velmi slusna zalezitost pre potreby fighterov kt. nezaujima duchovne pozadie Jogy..vela cvikov odtial poznam z rehab.programu kt. sa vola MBF postural therapy kt. tiez obcas cvicim.
Dalej tu postnem zopar cvikov ktore su jedni z viacerych ktore mam v rehab serii :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=bqdOXZMQ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=GUiC7nkE ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=VuqVVXW_N50
http://www.youtube.com/watch?v=c3kGzjyb ... re=related

a kopec inych ktore sa mi nechce hladat v tej zaplave klipov :wink: Co som rozpraval s odbornikom na tuto temu,v dnesnej dobe je velmi malo ludi kt. maju silne "core" svaly a hlbokz svalovy system..vsetci ho mame viac menej dystrofovany z casteho sednia v aute,na gauci,pred PC atd..a o tom kpec ludi nema ani potuchy.. :?
"If you want to learn how to fight, you must practice fighting against someone who is fighting back"
marcelo
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1121
Registrován: úte 26. úno, 2008 0:00

Příspěvekod TRiTON » pon 20. črc, 2009 16:32

ahoj..tak za prvé: jak říká runar,rehabilitační sestry sou velký ku***čky a kolikrát tam maj i stážistky ze zdrávky,a to sou ku***čky v tvym věku.
Takže 3 týdny se nechávat obskakovat krásnejma holkama a nemuset nic dělat je pro mě ráj,takže z toho bych strach neměl..
navíc kondici za 3týdny fakt neztratíš,jak říká ukropcany
za druhe: já měl taky skoliozu a tím jak jsem začal plavat,cvičit aikido(bylo mi 10let) a následně cvičit karate,tak mi v 15 doktorka řekla,že to mám okej..takže plav,přiměřeni cvič a protahuj svalstvo(joga je výborná,jak říká marcelo) a bude to okej.
TRiTON
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 119
Registrován: ned 26. bře, 2006 0:00
Bydliště: Plzen

Příspěvekod marcelo » pon 20. črc, 2009 18:21

triton- :lol: :lol: ..no ako joga s kurv.ckami tiez nie je na zahodenie :twisted:
"If you want to learn how to fight, you must practice fighting against someone who is fighting back"
marcelo
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1121
Registrován: úte 26. úno, 2008 0:00

Příspěvekod Jan » úte 21. črc, 2009 15:55

Jóga je na tohle přímo skvělá, je ale dost náročná na čas, skvělé cvičení vycházející z jógy je Pilates, skvěle si tím procvičíš právě ten střed těla a hluboké vnitřní svaly o kterých člověk ani normálně neví, že je má, dokud je druhý den po tomto cvičení necítí.... Je potřeba alespoň ze začátku navštívit nějaké ty lekce protože cviky je důležité cvičit procítěně a používat pouze svaly, které se u toho kterého cviku používat mají, jinak je cvičení k ničemu, ale tak po deseti lekcích už můžeš cvičit sám, tvoje tělo si to jak se říka vleje do krve. Tohle cvičení používají jako doplněk i některé britské fotbalové kluby a všeobecně vrcholoví sportovci, budeš pak protažený a silnější a naučíš se uvolněně a správně držet své tělo. Sám mám skoliozu a cvičím od plavání po ragby včechno možné, zatím žádné problémy (po deseti letech cvičení) )nemám a je mi 27 let.
Jan
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 60
Registrován: úte 15. bře, 2005 0:00

 

Příspěvekod TRiTON » stř 22. črc, 2009 8:39

to marcelo: no to vůbec neni,to je podle mě ta nejlepší varianta jogy plus u toho máš i aerobní činnost :twisted:
TRiTON
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 119
Registrován: ned 26. bře, 2006 0:00
Bydliště: Plzen


Zpět na bojovaumeni.cz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron