
sun píše:Ne nezní to výsměšně, pro mne ale trochu směšně, nezlob se. Řekl jsi, že si nastuduješ to, čím se já řídím, tedy instrukce našeho mistra. Máš ten dojem že se tam mluví jen o relaxu? Opravdu jsi z toho ten dojem získal?
sun píše:Nebo mám v každém příspěvku opakovat cvičím pro to a teď vypsat cca 100 bodů, ale taky pro tohle a teď bude následovat, co mne zrovna napadlo???
sun píše:Na čem se snažím mne pořád nachytat? Nerozumím tomu, a kromě toho ty víš prd, co je primární záměr studia taijiquan.
sun píše:Jak napsal pavela primární je cvičit správně.
A správně je to takhle: 1.Mít mistra, 2. Cvičit s max. úsilím, hodně a pravidelně, 3. mít zákl. předpoklady.
sun píše:Nikde se neříká, že se musí taijiquan cvičit primárně jako bojové umění. A PROČ? (a teď buď prosím velmi pozorný, ať mne zase neobviníš.)
Protože taijiquan je bojové umění a jinak se cvičit ani nedá.
Dá se cvičit jenom špatně nebo dobře.
sun píše:Takže pokud bys mne chtěl přesvědčovat, že to co dělám, dělám blbě, tak mi dej vědět třeba, že jsem si vybral špatného mistra tedy, že mám špatné instrukce nebo že cvičím málo a tedy že se nikam neprocvičím nebo jsem absolutní nemehlo a dement a jako takový jsem nemohl ani splnit ty dvě podmínky předtím.
sun píše:To bych bral, ale ty napadáš něco nebo tedy jak ty říkáš diskutuješ, o něčem o čem nemáš ani páru dokonce ani atom páry, dokonce ani ň. Howk. Diskutuj prosím o wing-chun ne o taijiquan, to ti fakt nejde. A nebo začni cvičit - splň první tři podmínky a za pět, deset let se můžem pobavit. O.K.
JRup píše:Luene,
Ty ikonky jsou opravdu hezké. Nevýhodou je, že nám potom rychleji narůstá počet stránek v diskuzi.
JRup píše:Neotvírejme prosím staré rány a uzamčená fóra. Předesílám, že Zdeňka Kurfursta osobně neznám, ale oceňuji jeho publikační a překladatelskou činnost. Kdo a co v oné diskuzi je diskutabilní. Určitě by bylo zajímavé vidět realitu a výsledek. Na druhou stranu Zdeněk Kurfurst to vzal na sebe a zachoval obou protagonistům tvář a to je také umění! Viděl jsem ho jak se hýbe, určitě bych na něj vsadil.
To téma nechť odpočívá v pokoji.
JRup píše:Je možné dosáhnout stejné úrovně oběma cestami. Efektivita bojové dovednosti se však dostavuje za jinou dobu. Proto ani cvičenci boxu, wing chun nebo vnitřních stylů nebudou po pěti letech cvičení na stejné úrovni použitelnosti. Dosažení střední úrovně u jedné skupiny je velmi reálné zatímco u druhé skupiny (tzv. „vnitřní“ styly) je mnohem obtížnější a méně časté. Jak dlouho jsou v ČR "vnitřní" styly (omlouvám se za to dělení)? Krátce. Kolik je tu skutečných učitelů? Toť nechme řecnickou otázkou. Co tedy kdo očekává?
Nicméně ty styly mají svoji historii, smysl i místo a pokud se zvládnou, tak i tu efektivitu.
JRup píše:Siu L.,
to, že mi někdo občas dává odpovědi, na které "nedosáhnu" neznamená, že je arogantní. Nehledal bych klíč pro aroganci podle stylů BU.
JRup píše:Pro získání odpovědí doporučuji prostudovat knihy:
1. Otázky a odpovědi (Chen Wei-ming).
2. Tajná předání rodiny Jangů.
3. The red book – Taijiquan explained (Dong Ying Jie).
JRup píše:Forma tohoto téma vyzní jako kampaň… Nicméně stav tzv. vnitřních stylů je takový jací jsou „lídři“ = ti co vedou a společnost. Z mého pohledu není v ČR nikdo skutečně kvalifikovaný, kdo by aktivně a cíleně vedl a učil tuto vysokou školu BU. Proto i ten stav a různá sdružení jejichž „tanečky“ postrádají principy, které znají běžně i tanečníci. Další věc je motiv cvičení, který není a ani nemůže být stejný jako kdysi a je zřejmý zejména u této části BU. Horizont cvičení má naprosto odlišný charakter.).
JRup píše:Vzhledem k tomu, že si se Siu L. postavil do popředí hledání pravdy a nastavil i otázky, doporučuji obejít kolegy z Tvého sousedství, tj. např. Qin Min Tang, Zhai Hua, Jiří Hušek, Radek Kolář. Ti všichni dlouhodobě praktikují a vyučují tyto styly a zároveň tím nastavují „laťku“. Otázky jsi již zmínil. Zeptej se prosím jaký smysl pro ně má studium těchto stylů, koncept, metodika výuky, efektivita. To není žert. Myslím, že závěr, který zde zveřejníš pomůže předejít mnoha osobním neshodám a dezinformacím..).
Děkuji.
JRup píše:Pak jsem někde v textu také zahlédl rozvahu o šachové partii. Elegantní hra s dlouhou historií! Je to hra, proč nehrát (sparring). Elementární podstata však není v tom, že dva pohybují figurkami a snaží se vyhrát. Podstata je trochu dál! Toto jsou pouze nástroje. Miro věci studuje s touto perspektivou. Pro něho je to ta optimální cesta. Pro někoho jiného zase efektivní „fighting“ či sebeobrana. Neberu to ani jednomu!
Zdraví, J.
JRup píše:... (zkraceno) ...
Ty ikonky jsou opravdu hezké. Nevýhodou je, že nám potom rychleji narůstá počet stránek v diskuzi.
... (zkraceno) ...
SiuLouFu píše:JRup píše:Pak jsem někde v textu také zahlédl rozvahu o šachové partii. Elegantní hra s dlouhou historií! Je to hra, proč nehrát (sparring). Elementární podstata však není v tom, že dva pohybují figurkami a snaží se vyhrát. Podstata je trochu dál! Toto jsou pouze nástroje. Miro věci studuje s touto perspektivou. Pro něho je to ta optimální cesta. Pro někoho jiného zase efektivní „fighting“ či sebeobrana. Neberu to ani jednomu!
Zdraví, J.
Hmm, to jsem nepsal ja. O tomto primeru muzes podiskutovat s luenemNicmene si neodpustim jeden komentar - podstata kazdeho nastroje tkvi v tom, ze se prakticky pouziva. Proto byl pro danou vec (cinnost) vytvoren. Podstatou sachove hry jsou sachy sami. Priznam se, ze Tvuj upraveny primer s sachovou hrou jsem nepochopil. Muzes mi proto trochu vice osvetlit Tebou popisovanou podstatu? A jak do toho vseho najednou zapada Miro? Myslim si, ze by mohl mluvit sam za sebe. Nebo se pletu?
NIK píše:Pro JRUP-tak mi to nedalo a juknul sem co se děje-jelikož mi od tebe žádnej mail nepřišel a na tréninku se taky nikdo neobjevil.Takže jak teda-v intelektuální debatě statečně pokračuješ-zpochybňuješ dále,ale skutek utek...
Na tvé znalosti z knihovny zvědav nejsem.Sem zvědav na tvé praktické schopnosti a na to jak to sem pak upřímně napíšeš jak to dopadlo.
Pravidla-žádná,rukavice atd také neberu-to není realita,publikum-taky neberu-nejsem prostitut...
Co se týče průběhu souboje-bude to-já tomu říkám "systém gulag"-ten kdo bude mít dost zařve STOP nebo zaplácá rukou na zem!!!(předpokládám že seš férovej a čestnej člověk a dodržíš to!!!Ode mně můžeš očekávat to samé!!!OK?)
Čekám![]()
![]()
![]()
VR
fakt píše:NIK píše:Pro JRUP-tak mi to nedalo a juknul sem co se děje-jelikož mi od tebe žádnej mail nepřišel a na tréninku se taky nikdo neobjevil.Takže jak teda-v intelektuální debatě statečně pokračuješ-zpochybňuješ dále,ale skutek utek...
Na tvé znalosti z knihovny zvědav nejsem.Sem zvědav na tvé praktické schopnosti a na to jak to sem pak upřímně napíšeš jak to dopadlo.
Pravidla-žádná,rukavice atd také neberu-to není realita,publikum-taky neberu-nejsem prostitut...
Co se týče průběhu souboje-bude to-já tomu říkám "systém gulag"-ten kdo bude mít dost zařve STOP nebo zaplácá rukou na zem!!!(předpokládám že seš férovej a čestnej člověk a dodržíš to!!!Ode mně můžeš očekávat to samé!!!OK?)
Čekám![]()
![]()
![]()
VR
Děkuji za Tvůj 60ti kilový výkřik do tmy.
Fakt
SiuLouFu píše:
Tak tady bych se ohradil. Ja se nikdy do popredi hledani "pravdy" nestavel. Ja jsem chtel pouze vytvorit osnovu, podle ktere bychom se mohli v teto diskuzi drzet daneho tematu...
Dekuji za namet pro dalsi diskuzi. Prave pro tyto ucely je zde tento server. K danemu tematu by se meli vyslovit zaci techto ucitelu a pripadne i vyse zminovani predstavitele jednotlivych skol.
JRup píše:SiuLouFu píše:
Tak tady bych se ohradil. Ja se nikdy do popredi hledani "pravdy" nestavel. Ja jsem chtel pouze vytvorit osnovu, podle ktere bychom se mohli v teto diskuzi drzet daneho tematu...
Dekuji za namet pro dalsi diskuzi. Prave pro tyto ucely je zde tento server. K danemu tematu by se meli vyslovit zaci techto ucitelu a pripadne i vyse zminovani predstavitele jednotlivych skol.
Siu L.,
jsem hloupý a proto na rozdíl od Mira a dalšícj ještě diskutuji o něčem co už mají všichni stejně vyřešeno.
Jelikož jsem "přespolní", tak jsem Tě požádal jsem o průzkum v tvém okolí. Směřuji to tak, jinak se k žádnému závěru nedobereme. Je to také z toho důvodu, že učitelé na to obvykle nemají čas a potřebu nebo je tam jazyková bariéra. A otázkou je, jestli jejich žáci mají právo hovořit za jejich učitele o tom přoč a jak učí.
Vláďo,
jsem si jist o účinnosti Tvé přirozené agresivity (afektu)! A opět to není žert. Přesně tak jak se zde hovořilo, BU mohou eskalovat přirozené bojové schopnosti jedince. Ty už jsi možná osvícený a máš to tam od přírody. Ještě k tomu přidej "kontrolu" a sebekázeň. Tzn. ujasni si konečně po 10 či více letech praxe co chceš skutečně cvičit. Myslím, že jsi prošel škol BU asi kolik je ingrediencí v maďarském guláši. Dong Wu by o tom mohl vykládat pohádky.
Zdraví, J.
fakt píše:Buď zdráv Siu i J.
Nejprve něco o podstatě nástroje. Já si pro svůj stručný výklad vyberu nástroj po technické stránce jednoduchý. Tím nástrojem bude zednická lžíce:
Pro jednoho z Vás bude nástroj primární-míchá se s ním malta, nenáší se s ním malta, vyhladí se s ním malta.
Pro druhého z Vás bude nástroj sekundární- ten druhý chce postavit dům a zed. lžíce je pouze jedním z prostředků, které jsou sice třeba, ale v konečném součtu nepatrné.
Nyní se dostáváme trochu do rozporu s rozdělením cílů BU na primární a sekundární. V současné nikoli však konečné rovině rozdělíme BU na prostředky cesty a "cíl cesty". Co bylo cílem tvůrců vnitřních stylů a i tvůtců Vámi zmiňované hry šachy. Já to nevím. Vy to také nevíte. A těžko to budou vědět i Vaši učitelé, neboť i oni se zakladatelů výše zmíněného neměli šanci zeptat.
Tím se pomalu dostáváme k šachové hře. Siu napsal "podstatou šachové hry jsou šachy sami". Toto tvrzení považuji za pohádku. Podstatou šachové hry nejsou ani šachové figurky, ani šachové plátno, ani samotná hra. Podstatou šachové hry je rozvoj osobnosti. Ne figurky, plátno, chvilka zábavy, ale proces učení kterým jsi během hry prošel. Tento proces v tobě zůstává i poté, co se zvedneš od šachovnice a odejdeš. Podobnou paralelu vidím i v BU.
Dovolím si ještě malý příměr. Existují konstruktéři letadel. Jejichž činnost je striktně vymezena Newtonovými zákony. Někteří tvoří letadla určená ke shazování bomb, někteří k přepravě cestujících a někteří k zábavě(konstruktéři funkčních maket). Nedovolím si určovat těmto pánům, kterou cestou se mají dát.
Závěrem: bylo-li dříve vejce nebo slepice se nám vyzkoumat nepodařilo. Podařilo se nám diskusí přijít na to, že každý cvičenec má jiný názor. Proto si všichni cvičte co uznáte za vhodné. Je to Váš život. Osobně necvičím proto, abych pomocí BU prosazoval svoji pravdu a své vidění reality.
Do budoucna Vám přeji hodně štěstí a přátel
Fakt
SiuLouFu píše:fakt píše:Buď zdráv Siu i J.
Nejprve něco o podstatě nástroje. Já si pro svůj stručný výklad vyberu nástroj po technické stránce jednoduchý. Tím nástrojem bude zednická lžíce:
Pro jednoho z Vás bude nástroj primární-míchá se s ním malta, nenáší se s ním malta, vyhladí se s ním malta.
Pro druhého z Vás bude nástroj sekundární- ten druhý chce postavit dům a zed. lžíce je pouze jedním z prostředků, které jsou sice třeba, ale v konečném součtu nepatrné.
Nyní se dostáváme trochu do rozporu s rozdělením cílů BU na primární a sekundární. V současné nikoli však konečné rovině rozdělíme BU na prostředky cesty a "cíl cesty". Co bylo cílem tvůrců vnitřních stylů a i tvůtců Vámi zmiňované hry šachy. Já to nevím. Vy to také nevíte. A těžko to budou vědět i Vaši učitelé, neboť i oni se zakladatelů výše zmíněného neměli šanci zeptat.
Tím se pomalu dostáváme k šachové hře. Siu napsal "podstatou šachové hry jsou šachy sami". Toto tvrzení považuji za pohádku. Podstatou šachové hry nejsou ani šachové figurky, ani šachové plátno, ani samotná hra. Podstatou šachové hry je rozvoj osobnosti. Ne figurky, plátno, chvilka zábavy, ale proces učení kterým jsi během hry prošel. Tento proces v tobě zůstává i poté, co se zvedneš od šachovnice a odejdeš. Podobnou paralelu vidím i v BU.
Dovolím si ještě malý příměr. Existují konstruktéři letadel. Jejichž činnost je striktně vymezena Newtonovými zákony. Někteří tvoří letadla určená ke shazování bomb, někteří k přepravě cestujících a někteří k zábavě(konstruktéři funkčních maket). Nedovolím si určovat těmto pánům, kterou cestou se mají dát.
Závěrem: bylo-li dříve vejce nebo slepice se nám vyzkoumat nepodařilo. Podařilo se nám diskusí přijít na to, že každý cvičenec má jiný názor. Proto si všichni cvičte co uznáte za vhodné. Je to Váš život. Osobně necvičím proto, abych pomocí BU prosazoval svoji pravdu a své vidění reality.
Do budoucna Vám přeji hodně štěstí a přátel
Fakt
Jen kratky komentar - uz se nam zde rozjizdi filosoficka rozprava na tema "prirovnani BU na / k ...". Stejne tak jsem mohl pouzit prirovnani ke hre "Clovece nezlob se". Jasne, i v teto hre shledavam jako primarni vyznam rozvoj osobnosti ...
Prirovnani s letadly je take ponekud zavadejici. My se zde bavime na urovni konkretniho vyuziti predem daneho letadla - v nasem pripade bombarderu. Jasne, da se vyuzit na jine veci, nez schazovani bomb, ale to nebyl jeh primarni ucel. A nezmeni na tom nic ani fakt, ze letani v bombarderu muze mit jiste zdravotni ucinky. Jeho puvodni podstata bude i nadale stejna ...
Byl bych rad, pokud by se tato debata presunula z filosofickych a prirovnavacich uvah zpet k jadru problemu. Tohle je ono tolikrat zminovane odkloneni od tematu. Neresime tu sachy, ale BU. Dekuji ...
Zpět na bojová umění a sporty obecně
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků